Det kræver noget!
Fra : Girlie

Dato : 23-08-02 08:37

Hej Sabina og alle jer andre.

Ingen sejr uden offer. Ingen sejr uden kamp.
Sådan er det med vægttab. Der findes desværre ingen nemme løsninger eller
magiske modeller for hvordan man lynhurtigt uden sult og afsavn og ofre kan
tabe sig de forbandede kilo...DESVÆRRE!

At tabe sig, at vælge et andet udseende, en anden vægt kræver at man siger
JA til det- og dermed samtidigt siger nej til noget andet.
Det kræver at man i en periode gør noget man egentligt ikke orker (f.eks.
tælle kalorier, motionere, lave mavebøjninger.. - ARRRGHH...den med motionen
er MIT ømme punkt). Og man gør det FORDI man hellere vil tabe. Ønsket om a
tabe sig er større end ønsket om en is, eller om ikke at tælle kalorier
eller motionere.
Man ofrer sig. Fordi vægttabet betyder mere end ens magelighed.

Det handler ikke om "ugidelighed" eller beskyldninger. Det er ikke det jeg
siger.

Men det første skridt på vejen til et VARIGT vægttab var for mig at danne
mig et KRYSTALKLART indre fotografi eller en film inde i hovedet af hvordan
jeg ville se ud/være når jeg nåede min ønskevægt. Det var detaljerigt, helt
ned til hvilke sko jeg skulle have på, hvilken makeup osv...hvordan jeg
ville bevæge mig i rummet, hvordan andre ville reagere på mig og jeg på
dem...jeg så mig selv udefra og jeg så en smuk pige med en smuk lille krop
(Jeg er ikke så høj Jeg hørte glade stemmer og beundring, jeg følte
selvtillid og sexiness.

Da DET billede var printet ind på nethinden, da havde jeg lavet en
arkitekttegning over mit mål. Og fra det øjeblik kunne jeg ikke handle imod
dette mål. Jeg kunne ikke få mig selv til at overspise eller undermotionere
eller ikke holde regnskab. Jo, det var meget lettere at lade være, MEN jeg
ville hellere have, at det billede blev til virkelighed (og det var
virkelighed inde i mit hovede) end jeg ville fortsætte mageligheden.

Jeg kom til et punkt, hvor min ex kunne spise is foran mig og tilbyde mig en
og jeg med ro i sindet og endda med glæde kunne sige nej tak, for mine
her-og-nu lyster var underordnet det mål jeg havde sat mig.
Hver handling jeg foretog mig, blev således et skridt på vej mod opfyldelsen
af den indre film med mig i hovedrollen. Og jeg kunne ikke sabotere det, jeg
kunne ikke gå tilbage, for mit ønske var større...

Derfor ofrede jeg magelighed, derfor lærte jeg at sige nej ..ikke med surhed
eller en følelse af at blive snydt for det lækre, men med en glæde og ro,
fordi jeg vidste at min belønning ville komme og fordi den ville vare for
altid i modsætning til 5 minutters smagsorgasme
Men det krævede da ofre.

Men jeg fik min belønning og lidt over et år senere havde jeg nået mit mål.
Da rullede filmen igen - denne gang i det virkelige liv!!! Det har været det
hele værd!!!! Jeg blev den jeg havde skabt for mit indre billede...
Prisen var, at jeg blev hevet ud af mageligheden og ofrede noget for det.
Ikke fordi jeg synes det var vildt sjovt eller nemt at sige nej tak, tælle
kalorier eller motionere så meget, men fordi jeg synes det var sjovere at
være slank

Det KOSTER, men det er prisen værd!

Tusind knus og god fornøjelse.
Må vi alle være vindere!

Mette
- 25 kg tabt på ca 13-14 mdr - vedligeholdt lige så længe!!!!....(Ja det
tager tid, men hellere bruge 1-2-3 år på at tabe sig og derefter være glad,
end at give op på forhånd, fordi det tager så lang tid, og så stå med den
samme overvægtige krop efter 3 år. Årene går jo uanset om man taber sig
eller ej - spørgsmålet man skal stille er: "Hvad ønsker jeg på længere sigt?
Vil jeg bruge den lange tid det tager at blive slank og bruge resten af
livet på at nyde belønningen eller vil jeg bruge resten af mit liv på at
være overvægtig og ked af dét?" Så kan man ligeså godt bruge de par år på at
tabe sig for good

Fra : Slank?

Dato : 23-08-02 19:41

"Girlie" <girlie@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sådan er det med vægttab. Der findes desværre ingen nemme løsninger eller
> magiske modeller for hvordan man lynhurtigt uden sult og afsavn og ofre

klip...

Hej "girlie", det var en dejlig historie, og hvor har du ret. Der findes
ingen mirakelkure!
Jeg er selv startet på noget tilsvarende, og kan godt genkende fornemmelsen
af ikke længere at lide afsavn når familien spiser is!

Held og lykke,

fra Svend. -1kg/uge i 9 uger

Fra : HLH

Dato : 19-09-02 10:33

Hej

Tak for et godt indlæg. Jeg har selv haft succes med samme opskrift (37 kg
på 6 mdr.) ...

HLH