Tuning af Bandit?
Fra : Gundersen

Dato : 22-08-02 21:42

Hejsa

Jeg sad lige og tænkte på om man sådan umildbart kan tune sådan et svin! :)
Den er monteret med en Cobra RS/2 potte, og yder uden drosling 52HK.
Hvad kan man gøre mere, K&N, Jetkit? Begge dele har jeg hørt lidt om ik
skulle virke så godt på den.
Motoren minder meget om GSX-R400'eren som ca har 56-60 hk med samme
opsætning som min.

Skal man til at lege med topstykket? Er det noget man selv kan gøre
eller skal man holde nallerne fra det, og lade fagfolk om det?

Hvad med ccm kits? Kan det fåes til 400'erne? (Har hørt lidt om det til
600'erne)

Det nemmeste var vel at skifte motoren til en GSX-R motor, eller en
Bandit 600 motor?

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Danteknik

Dato : 22-08-02 21:44

Hej Emil.

Nu har jeg tilfældigvis en Bandit 600 motor til salg.

Jeg har hørt, at den skulle passe i Bandit 400; men jeg har ikke selv
efterprøvet det. Hvis du er interesseret, kan vi prøve at måle på det.

mvh

KD Bandit 600 S

Fra : GERT BO THORGERSEN

Dato : 23-08-02 11:12

K&N luftfiltre er det bedste luftfilter at bruge, og hvis man i forvejen
kører med et dårligt luftfilter og skifter til K&N kan man komme ud for en
lille omdysning, men normalt ikke.
Hvis man ikke kender noget til fræsning af skyllekanaler skal man holde sig
fra det, eller inden da skaffe sig litteratur desangående, men det er ret
begrænset hvad der er skrevet derom kontra det meste andet i motorer. Folk
er tilbøjelige til bare at fræse skyllekanalerne for store men det giver for
lille lufthastighed og derved får den indstrømmende luft for lille hastighed
og har derved mindre enertimoment og standser indstrømningen kort efter at
stemplet er begyndt at gå op efter. Jeg har set på et værksted (Lydmuren)
hvordan indsugningskanalerne på en Suzuki var fræset så ventilsæderne var
ved at falde af. Der må påsvejses aluminium derefter.

Mvh. Gert Thorgersen

Gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D654C88.1070001@tdcadsl.dk...
> Hejsa
>
> Jeg sad lige og tænkte på om man sådan umildbart kan tune sådan et svin!
:)

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 23-08-02 11:45

"GERT BO THORGERSEN" <gert.thorgersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> K&N luftfiltre er det bedste luftfilter at bruge, og hvis man i forvejen
> kører med et dårligt luftfilter og skifter til K&N kan man komme ud for en
> lille omdysning, men normalt ikke.

I en laboratorie prøve med partikler op til .2mm stopper et normalt filter
99% af partiklerne, med et K&N filters 96%. DVS at der slipper 4 gange mere
skidt igennem et K&N????

mvh Tommy Fer

Fra : Michael Kristensen

Dato : 23-08-02 14:12

Generelt:

Hvis man ikke er tilfreds med ydelse, sælg MCen og køb en større. Man får
ikke mange HK per 1000 kr. og værdien af ens tunede motorcykel falder.

HK er ikke alt. Køreegenskaber er mindt lige så vigtige og de er bedre på
større modeller

mvh - Michael Kristensen (sv650s)

Fra : Gundersen

Dato : 23-08-02 15:06

Hejsa

> [...]
> ikke mange HK per 1000 kr. og værdien af ens tunede motorcykel falder.
>
> HK er ikke alt. Køreegenskaber er mindt lige så vigtige og de er bedre på

Kloge Ord! De beste jeg har hørt længe.
Jeg sider og bliver helt bemodig ved tanken om at jeg skal af med min
MiniBandit!

Mvh Emil
P.s. Jeg synes nu den er fin nok som den er.
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-08-02 15:25

> Hvis man ikke er tilfreds med ydelse, sælg MCen og køb en større. Man får
> ikke mange HK per 1000 kr. og værdien af ens tunede motorcykel falder.

Ja, i praksis får man typisk kun 1 HK ekstra for hver 1000,- man smider i
den. Det kan hurtigt blive en dårlig forretning i forhold til at købe en
større model.

> HK er ikke alt. Køreegenskaber er mindt lige så vigtige og de er bedre på
> større modeller

Det behøver de så absolut ikke være.. Jo mindre de er, jo lettere er de, og
det hjælper også med til at gøre køreegenskaberne gode.

F.eks. tror jeg ikke nødvendigvis at en GSXR-1000 har bedre køreegenskaber
end en Aprilia RS125.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Gundersen

Dato : 23-08-02 16:20

Hejsa

> F.eks. tror jeg ikke nødvendigvis at en GSXR-1000 har bedre køreegenskaber
> end en Aprilia RS125.

Det var da også 2 modsætninger! =)

En RS125 kan jo næsten vende på en talerken. Men tilgengæld køre den ik
meget over 150!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 23-08-02 21:15

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> det hjælper også med til at gøre køreegenskaberne gode.
>
> F.eks. tror jeg ikke nødvendigvis at en GSXR-1000 har bedre køreegenskaber

Køre egenskaberne kan skam også forbedres!
Min Bandit600 er sænket ca. 2cm i forgaflen, og de "pinde" der holder
bagdæmperen er forkortet med 1,5 cm hvilket har hævet Banditten ca. 7-8 cm
målt på toppen af bag hjulet.
Det er alt sammen med til at øge styrevilligheden, og den er stadig stabil
ved top fart!
(der er dog ekstra olie i forgaflen og en Hyperpro støddæmper bag på)

Nu styrer den bare fedt på de små snoede

Spørgsmålet er om man kan nøjes med den effekt ens MC har, ellers kan det
ikke svarre sig at begynde at bruge penge på den... køb en større...
--
Venlig hilsen Rune (bandit600R)
http://bandit600.netfirms.com

PS der er desværre ikke kommet billeder af "bag ende hævningen" på min
hjemmeside endnu.