pasning af stuebirk?
Fra : Gidde

Dato : 19-02-01 14:59

Hejsa
Jeg har fået en stor stuebirk (dvs. nok nærmere mellemstor) og aner
INTET om pasningen af sådan een... Er der nogen som har nogle gode tips,
eller evt. links til gode hjemmesider på Nettet, hvor jeg kan finde info
om denne plante?
- Gitte

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 20-02-01 01:41

"Gidde" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> [...]
tips,
> eller evt. links til gode hjemmesider på Nettet, hvor jeg kan finde

Vores har klaret sig udmærket på vand i mange år.

Niels

Fra : Gidde

Dato : 20-02-01 09:48

Jo, jeg havde heller ikke tænkt mig at pumpe tomatjuice eller kakaomælk i
min....men skal den have meget vand, lidt vand, direkte sol eler
halvskygge?
-Gitte

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-02-01 11:47

On Tue, 20 Feb 2001 08:47:50 GMT, Gidde <gjlo98@hum.auc.dk> wrote:

>Jo, jeg havde heller ikke tænkt mig at pumpe tomatjuice eller kakaomælk i
>min....men skal den have meget vand, lidt vand, direkte sol eler
>halvskygge?

Lys - lys - lys.
Især nu skal den have masser af lys, der er jo ikke så meget af det.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Aino

Dato : 21-02-01 08:45

Mads Lie Jensen wrote:

> Lys - lys - lys.
> Især nu skal den have masser af lys, der er jo ikke så meget af det.

Jeg synes altid, der står på planter: Masser af lys, dog ikke direkte
sol. Om vinteren skal den stå ved temp. omkring 10-12 C. I en normal
dansk stue, hvor planten skal stå hele året, er det simpelt hen umuligt
at opfylde

Mine planter står dog ved stuetemperatur hele året, nogle lidt væk fra
vinduet med mindre lys, andre lige i vindueskarmen med masser af lys og
direkte sol om sommeren. Dem der overlever det første år trives fint

Min stuebirk står i sydvesthjørnet, med store vinduer på begge sider.
Den har efterhånden en del år på bagen. Om sommeren får den selvfølgelig
meget mere vand (m. gødning når jeg husker det) end om vinteren. Føles
jorden for tør, får den lidt mere, og omvendt. Af og til taber den
blade, men der kommer hurtigt nye til.

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-02-01 00:55

> Jo, jeg havde heller ikke tænkt mig at pumpe tomatjuice eller
kakaomælk i
> min....men skal den have meget vand, lidt vand, direkte sol eler
> halvskygge?

Det var ikke for at drille, men vores har altså overlevet lidt af hvert
(desværre). Så jeg vil fortsætte stilen og sige: Ikke for meget og ikke
for lidt.

Niels

Fra : Gidde

Dato : 25-02-01 22:53

Hm...har selv nogle andre planter (paradistræer) der overvejende vandes,
når jeg har the til overs, som er blevet kold...de lever glimrende på grøn
the og solbærthe.
Men tak for svarene allesammen...jeg må jo så prøve mig frem.
- Gitte