Helmuth Lotti med godaw i
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-08-02 21:00

HELMUTH LOTTIS NYE CD MED ELVIS SANGE ER FANTASTISK GOD

Hørte lige et pladeønske i Radio Nibenittten (den nordjydske slagerradio)
fra Helmuth Lottis nye cd med Elvis-sange. Det var meget trofast mod Elvis
originale stil og Helmuth kan faktisk synge så det lyder næsten om om det er
Elvis. Det havde jeg ikke lige regnet med. Det lyder rigtigt godt. Han skal
nok få stor succes med cd-er. Hans cd er faktisk lige så god som Freddy
Brechs cd med dansktopsange. Og den er jo uoveertruffen i kvalitet.
Det bliver spændende at se hvor højt hans cd ryger op på salgslisten.
Slagermusikken har jo et sandt stormangreb igang på salgslisten, hvor de med
stor succes er i fuld gang med at bemægtige sig de aller øverste pladser på
Top 10.

P3 MUSIKKEN PÅ DESPERAT TILBAGETOG - SLAGERMUSIK FÅR MERE OG MERE MAGT
Denne uges salgsliste har Brødrene Olsens cd med musik i den gamle stil
og Heidi Hauces traditionelle country og Freddy Brechs dansktopperler blandt
de 10 øverste.
Worm manner. Har vi nu Helmuth Lotti med blandt de 10 øverste sammen med
de 3 andre, i næste uge , så er der sgu godt nok turbo og godaw i den nye
musikalske trend i Danmark. Meeenn lad os nu lige spise kager til, så
hurtigt er det jo ikke sikkert det går. P3-musikken blir jo udsat for et
sand massakre, hvis slagermusikken fortsætter fremmarchen med den hastighed.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-02 22:25

> [...]

> hurtigt er det jo ikke sikkert det går. P3-musikken blir jo udsat for et
> sand massakre, hvis slagermusikken fortsætter fremmarchen med den

Hej Åge

Jeg har ikke hørt så meget af den, men jeg tror du har ret. Det jeg har
hørt, kunne der i hvert fald ikke klages over.

Hilsen Benny

Fra : Keld Gydum

Dato : 23-08-02 06:06

Hej Benny Mortensen og andre ...

Jeg må tilstå - at jeg er bestemt ikke enig - Helmuth Lotti
har en pragtfuld stemme men jeg synes han er gået for langt
og har en anelse om hvad der driver ham - *penge* ...

Flere af hans numre fra Den CD er ude på nettet og jeg
vil ikke hente flere hjem ... han er dygtig jeg har næsten
samtlige af hans Album men her er han efter min smag gået
alt for langt ...

Og så sammenligner Åge Halldorsson - Lotti med den gamle
rynkemås til Freddy Breck og hans Kone - nej så høre alting
da vis op .... ( Typisk for Åge Halldorsson )

Prøv lige at købe et nyt anlæg eller høreapparater ...

Det er muligt at de sælger lige meget men de ligger bestemt
lang fra hinanden i kvalitet ...

Næææ - Helmuth Lotti - skulle for min side blive ved det han
er god til - muligt hans motiver er gode - men det er kopi musik
og lidt synd for Elvis Presley.

Hilsen Keld

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-08-02 08:44

"Keld Gydum" <kg@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Næææ - Helmuth Lotti - skulle for min side blive ved det han
> er god til - muligt hans motiver er gode - men det er kopi musik

Hej Keld

Ja du har da evigt ret, det er kopi musik, men efter den smule jeg har hørt
af det, så er det utroligt smuk kopi musik. Det vil nu også næsten være
svært at skrive en ny melodi idag, uden at komme til at låne noget fra en
anden. Det syntes jeg vi hører hvert år til både Dansk og International
melodi grand prix. Som du jo så kan se, hvis nu man ikke kan finde noget,
så begynder man at spille numrene bagfra, for at høre om man så ikke skulle
have lånt noget der. Jeg var i et tidligere indlæg inde på, at man somme
tider tilskrev Elvis mere, end han egentligt fortjente, det skulle jeg nok
få lov til at høre for . Teknikken kunne allerede dengang skjule selv
rimeligt store fejl ved en sanger, hvilket da også ofte blev brugt på F.eks
Elvis. Helmuth Lotti, tja nu er det ikke så meget jeg har dyrket ham, men
det jeg har hørt, der lyder det altså som om han bare kan det der. Men der
går mange år imellem, at der kommer en " Tom Jones " eller en Englebert
Humperdinck " og skal vi vælge C & W genren, så en Jim Reeves, altså folk
som er født med store stemmer. Personligt kan jeg ikke li' Tom Jones nyere
stil, Øhhh, ja det vil altså sige, jeg har det samme mod mans nye musik,
som jeg har imod Sweethearts, kort og godt, når ikke de har luften til at
hoppe rundt som en præriekanin og synge samtidigt, så må de altså holde op
med en af delene, så ville de da for pokker så bare stå stille og synge.
Men det er dog imponerende, at Tom Jones stadig kan holde trykket, efter så
mange år, men som sagt, så kniber det med luften, Tina Turner begyndte at
omlægge sine koncerter, og til sidst helt fjerne numre fra koncerterne,
fordi de var for hårde at fremføre. Men alligevel imponerende. Se F.eks Toni
Bennet, 76 år, og still going strong. Flot klaret, det var sgu nogle
holdbare årgange dengang. Men giv Helmuth den kritik han fortjener, hør
pladen igennem, og lad mig så vide, hvis nu du ikke vidste det, er der så
ikke tider, hvor du ville have svært ved at høre forskel. Jeg syntes at det
som gør den afgørende forskel, er musikken, den er væsentligt bedre, end
den var for 25 år siden, og sunget af en fantastisk sanger som Helmuth
Lotti, det gør automatisk at pladen bliver meget attraktiv. Jeg ved godt at
det vækker mange følelser hos gamle fans. Hvad der nok overrasker de
fleste, er jeg selv en af dem, men...Det er trods alt 25 år siden Elvis
døde, og hans sange kan da ikke være fredet for evigt. Elvis blev vel
verdens bedst kendte offer for berømmelsen. Med berømmelsen kommer frygten
for nedturen. Det var nok i grumme korte træk, den der tog livet af Elvis,
hvor det så ud til at alle andre skulle have den tro, at han levede efter "
Lev Stærkt - Dø Tung, og Bliv et Fedt lig " som så bagefter også blev
sminket væk. Undskyld hvis det blev lidt langt.....Men jeg fik da ikke
trådt nogen over tæerne

Hilsen Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-08-02 14:51

Keld Gydum <kg@lite.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d65c2bc$0$87301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

> Næææ - Helmuth Lotti - skulle for min side blive ved det han
> er god til - muligt hans motiver er gode - men det er kopi musik

Ja, det er kopimusik. Men fantastisk godt lavet kopimusik. Og ang. at "låne"
fra hinanden så synes jeg ikke ligefrem det er bedre at lytte til kendte
gamle plader som bliver tilsat lufthammer for at matche tidens lyd. Der kan
man tale om det det lyder forfærdeligt.
Jeg har hørt "Den gule flyver" med original sang men tilsat lufthammer
af en eller anden fruppe. Tsk tsk.tsk.

Hilsen Åge