Jagt i sverige
Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-08-02 21:12

Hej

Jeg tager til sverige i næste uge på gåse/bukkejagt, og kunne godt tænke mig
at høre fra jægere der har været derovre om brunsten er overstået eller om
varmen er et problem eller det bare er godt lige nu
Det er lidt sent det ved jeg og det er primært gåse jagten jeg tager der
over for men kunne man krydre det med en buk kunne det være fint

Mvh
Martin Sørensen
www.danhunters.dk

Fra : Torben F@rum

Dato : 22-08-02 21:20

"Martin Sørensen" <ms@danhunters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er lidt sent det ved jeg og det er primært gåse jagten jeg tager der
> over for men kunne man krydre det med en buk kunne det være fint

Jeg vil mene at brunsten er overstået på nuværende tidspunkt.

Torben Farum, 9300 Sæby

Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne ** fra min emailadresse
inden svar.

Fra : Steen Th. Pedersen

Dato : 23-08-02 08:13

Hej Martin

Jeg var der over til premieren (mellem Aneby og Jönköping). Det var min
første tur og min anden bukkesæson. Hvis det er korrekt det jeg har hørt -
at brunsten kan være ovre på en dag - så er mit intryk at den sidste dag
var lørdag.

Den første dag (fredag) brugte jeg på at finde ud af at de ikke gik ud på
åbne terræner, men i stedet blev i skoven, da der er føde nok og p.g.a.
varmen.

Lørdag havde jeg en lille spidsbuk for (for lille) og en seksender - men
jeg ville ikke skyde gennem persienner (træerne stod for tæt).

Søndag hørte jeg lidt hist og her - men så intet.

I går da jeg var på riffelskydebanen talte jeg med en der køre meget
lastvogn i sverige. Han havde bemærket at han omkring premieren ikke havde
set rådyr i modsætning til sædvanen når han kører rundt deroppe. Så det er
altså ikke bare jægere der mangler at få noget med hjem, der siger at der
p.t. ikke er udgang.

Hvis ikke vejret skifter vil jeg ikke sætte for store forhåbninger om at
skyde en buk i det åbne land - men de er der! Man skal bare ind i skovene.

Knæk og bræk med turen

Steen

PS: Hvis det er din første tur, skal du nok indstille dig på at de svenske
skovbukke "tåler" meget lidt i forhold til de danske (mere menneskevante).
Det er mit helt klare indtryk og også det jeg har hørt andre sige.

Martin Sørensen <ms@danhunters.dk> wrote in article
<3d6545a2$0$88383$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...