Forrør til DT 125R eller TDR
Fra : wheeler

Dato : 22-08-02 20:38

Hej NG hvem kan låne mig et forrør (bare i 2 sek.) så jeg kan se, hvor meget
det skal tilpasses for at kunne blive monteret på min TDR 125R (motoren er
bygget anderledes op i stellet, som jo heller ikke er helt det samme! ;-.(..

Jeg er desværre ved at miste troen på at Lars Gren i Norjylland kan skaffe
et uorg. TDR - forrør hjem fra Belgien

Så gir jeg både tur på TDR'en og Mac D i HT-området

Pft.

Bernhard Wheeler
(jeg behøver vel ikke at nævne at jeg også er interesseret i et brugt forrør
til min TDR - evt. også til DT, hvis det virker realistisk at få tilpasset)

Fra : Mads Stetter

Dato : 23-08-02 06:25

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det skal tilpasses for at kunne blive monteret på min TDR 125R (motoren er
> bygget anderledes op i stellet, som jo heller ikke er helt det samme!
;-.(..

> [...]
forrør
> til min TDR - evt. også til DT, hvis det virker realistisk at få

Ja jeg har en brugt udstødning til salg til min gamle DT125R, men det ligger
desværre i aalborg!

Men du er velkommen til at prøve det hvis du kommer forbi!

--
Mvh Mads Stetter
RF400R

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-08-02 12:40

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er desværre ved at miste troen på at Lars Gren i Norjylland kan
skaffe
> et uorg. TDR - forrør hjem fra Belgien

Lars Green - Nordjylland?
Er han flyttet ? Han plejer da at holde til i Midtjylland?

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 24-08-02 14:13

"Claus Rittig" <
> Lars Green - Nordjylland?
> Er han flyttet ? Han plejer da at holde til i Midtjylland?
>
> Rittig

Er Jylland ikke bare "Jylland"??...

Wheeeler

Fra : Jonas Holt

Dato : 25-08-02 15:05

> Er Jylland ikke bare "Jylland"??...

Jylland er så stort at det benævnes forskelligt alt efter hvor man er. På dit spørgsmål hører man
tydeligt hvor du kommer fra

Ved I forresten hvor fartgrænserne kommer fra?

Sjælland!

Hvorfor?

Så føles øen større

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : wheeler

Dato : 25-08-02 16:43

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse

> Jylland er så stort at det benævnes forskelligt alt efter hvor man er. På
dit spørgsmål hører man
> tydeligt hvor du kommer fra

[KLIP]

Det vil sige, at jyderne ikke nødvendigvis benævner et konkret område i
Jylland ens, men at det afhænger af, hvor man eksakt befinder sig den
pågældende dag...det gør det da lidt svært at blive enige om hvad der er
øst/vest/syd /nord.....

I sammenligning hermed er min ide med at kalde "Jylland for Jylland wel ikk'
saw tåset ijen" ???

> Mvh
> Jonas Holt & CBR600F2

Wheeler

Fra : Jonas Holt

Dato : 25-08-02 21:38

> [...]
> Jylland ens, men at det afhænger af, hvor man eksakt befinder sig den
> pågældende dag...det gør det da lidt svært at blive enige om hvad der er

Jeg forstår ikke hvorfor du mener jyderne kan blive uenige om hvor verdenshjørnerne befinder sig.

> I sammenligning hermed er min ide med at kalde "Jylland for Jylland wel ikk'
> saw tåset ijen" ???

Kender ikke lige din dialekt, men på vendelbomål: "Jyllaj for Jyllaj vel en' så tossi ijjen?" - men
jeg forstår stadig ikke hvad du mener...

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-08-02 08:52

> Kender ikke lige din dialekt, men på vendelbomål: "Jyllaj for Jyllaj vel
en' så tossi ijjen?" - men
> jeg forstår stadig ikke hvad du mener...

Skidt med det, han er jo københavner!

Rittig
(Nørrejyde)

Fra : Jonas Holt

Dato : 26-08-02 10:34

> Skidt med det, han er jo københavner!
>
> Rittig
> (Nørrejyde)

Det er vel ikke løgn, men ved du hvad Nørrejylland er?

Det er sådan cirka Jylland nord for Kongeåen!

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-08-02 10:52

> Det er vel ikke løgn, men ved du hvad Nørrejylland er?
> Det er sådan cirka Jylland nord for Kongeåen!

Nej, så langt ned er det ikke, men det dækker det der nu kaldes Nordjylland
og Kronjylland, sådan i store træk.

Rittig

Fra : Jonas Holt

Dato : 26-08-02 12:11

> Nej, så langt ned er det ikke, men det dækker det der nu kaldes Nordjylland
> og Kronjylland, sådan i store træk.

Pls tjek:

http://www.sa.dk/lav/brugearkivet/default.htm
http://www.sa.dk/lav/brugearkivet/kort.htm

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-08-02 15:01

Nordjylland

> Pls tjek:
>
> http://www.sa.dk/lav/brugearkivet/default.htm
> http://www.sa.dk/lav/brugearkivet/kort.htm

Ups, jeg troede...
Nå, så lærte jeg også noget idag.

Rittig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 26-08-02 12:45

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3d69f9b8$0$127$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
Det er vel ikke løgn, men ved du hvad Nørrejylland er?

> Nej, så langt ned er det ikke, men det dækker det der nu kaldes
Nordjylland
> og Kronjylland, sådan i store træk.

Jo det er, fra den gang DK gik lidt længere sydpå, men der er også forskel
på Nordjylland og Nørrejylland.
Næste gåde: Hvad hedder den nordligste by i Nordjylland?

--
Søren
Der spekulerer på om dåseøl havde været så populære hvis man skulle syd for