Requiem for a dream - finally (spoiler)
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-08-02 19:26

Først venter jeg mange måneder inden jeg går ind og ser filmen - og når
jeg så endelig får set den glemmer jeg at skrive om det før flere dage
efter. Det kører bare for mig ;-D

Men efter at have læst jeres ros om denne film i umindelige tider - og
der så blev nævnt at Biocity Hillerød spillede den absolut sidste d.
19/8 - måtte jeg jo ind og se den. Mig og en kammerat sad midt i den
lille sal - og der var to andre i salen! Aldrig har jeg været til
sådan en eneforestilling før - det var sq meget sjovt.

Og så til filmen:
Hold da helt kæft den er stærk!

Jeg kan slet ikke komme med den slags anmeldelser og analyser, som de
fleste i denne gruppe, men blot sige at den virkelig virkede godt.
Specielt de mange ultrakorte cuts som i starten kun var en enkelt
handling, men længere henne begyndte at blande historierne/situationerne
sammen på få hundrededele. Lækkert!
Og det køleskab var da helt genialt.

"FEED ME, SAHRA! FEED ME!"

Hele den surrealistiske scene er bare så veludført, at dem i Pi bare
synes mærkelige i forhold - men det er måske bare mig.

Og så var det rigtig godt at se Marlon Wayans, som andet end en
skæv/sjov lalleglad lillebror, men som en rigtig karakter - han gjorde
det sq godt.

Helt klart en rigtig fed film, som fik 9 på imdb af mig, og som snart
står på hylden.

Dog fandt jeg det lidt mærkeligt at Marion var den eneste af de tre der
var stærkt afhængige, når man så fyrenes heroiske indtag af stoffer, men
det er jo en detalje.

Tak for anbefalingen.

anr

"Ah, 206 bones, 50 miles of small intestine, full, pouting lips.
Why, this fellow is less a snowman - than a god."
-Montgomery Burns

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-08-02 09:10

"Andreas N Rasmussen" <anrNOTPART@OFMAILmac.com> escribió

> Helt klart en rigtig fed film, som fik 9 på imdb af mig, og som snart
> står på hylden.

Tilfældigvis så jeg den i går og kan kun give dig helt ret. Jeg sad og så
rulleteksterne færdige blot for at slappe lidt af efter filmen og få min
hjertebanken ned på det normale.

> Dog fandt jeg det lidt mærkeligt at Marion var den eneste af de tre der
> var stærkt afhængige, når man så fyrenes heroiske indtag af stoffer, men
> det er jo en detalje.

Harry er da også dybt af uhjælpeligt afhængig da han sidder i bilen og
skyder stoffer op i den betændte arm, og hvad med Sara? Hun blev da så
afhængig at mistede forstanden totalt.

Det eneste jeg ikke forstod helt ved filmen var hvordan startede det med at
hun skulle i fjernsynet? Var det hendes tv-junkie-fantasi der løb afsted med
hende eller var det virkeligt nok?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 24-08-02 12:41

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

> Harry er da også dybt af uhjælpeligt afhængig da han sidder i bilen og
> skyder stoffer op i den betændte arm, og hvad med Sara? Hun blev da så
> afhængig at mistede forstanden totalt.

Sådan forstod jeg det ikke. Det var ikke fordi han trængte til stof, men
for at undertrykke smerten at han stak sig. Han sagde noget med at "det
klarer et skud i armen". Hverken Harry eller Tyrone virkede på noget
tidspunkt, som om de var paniske efter stof som Marion. (De havde
selvfølgelig også taget noget med på turen, men alligevel.)

Netop den scene med injektionen syntes jeg desværre blev ødelagt lidt,
da man så nålen blive stukket 5-6 cm ind i armen. Det så slet ikke
realistisk ud, og jeg tror det ødelagde effekten af scenen lidt på mig -
synes ikke som Peter (?) at det er den mest ulækre scene jeg har set.

Ja, mon ikke Sara blev afhængig, men det var ud af de tre venner jeg
tænkte på.

> Det eneste jeg ikke forstod helt ved filmen var hvordan startede det med at
> hun skulle i fjernsynet? Var det hendes tv-junkie-fantasi der løb afsted med
> hende eller var det virkeligt nok?

Jeg tror det skulle forstås som den sædvanlige telefonsælger tale. Hun
startede jo også med, at afvise ham, og så blive overtalt da hun skulle
på tv. Hun underskrev jo en hel masse sammen med madammerne, så hun har
sikkert solgt sin sjæl til firmaet.

anr

"It takes 2 to lie - one to lie, and one to listen"
-Homer Simpson

Fra : Kevin & Tina

Dato : 24-08-02 06:49

d. 22/08/02 20:26 ytrede Andreas N Rasmussen på anrNOTPART@OFMAILmac.com i
en tvivlsom meddelse: 1fhc3dw.6dccgq1yb7p0gN%anrNOTPART@OFMAILmac.com:

> Og så til filmen:
> Hold da helt kæft den er stærk!

Jeg er sådan set meget enig, men vil aligevel lige benytte anledningen til
at gøre opmærksom på en anden film der hedder "chistaine F Wir Kinder von
bahnhof Zoo" Teknisk scenografisk ikke i nærheden, men fortællemæsigt,
musisk og indlevelsesmæssigt, væsentlig bedre.

VH kevin
Om den er til at få fat på er jeg ikke vidende om, men hvis den er vil jeg
gerne have et hint.

" I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my
dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a
straight razor, and surviving. "
( Colonel Kurtz )

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 24-08-02 12:41

Kevin & Tina <kevin.v@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> VH kevin
> Om den er til at få fat på er jeg ikke vidende om, men hvis den er vil jeg

Ja hvis den kun findes på tysk tror jeg ihvertfald jeg skipper.

anr

"Donuts - is there anything they can't do?"
-Homer Simpson

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-08-02 23:16

Kevin & Tina wrote:

> [...]
> bahnhof Zoo" Teknisk scenografisk ikke i nærheden, men fortællemæsigt,
> musisk og indlevelsesmæssigt, væsentlig bedre.

Den har alle der har haft tysk i folkeskolen siden 1981 vel set for
længe siden?
Jeg kan da huske vi blev trukket igennem den i sin tid.

> VH kevin
> Om den er til at få fat på er jeg ikke vidende om, men hvis den er vil jeg
> gerne have et hint.

http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=4111
http://www.dvdplanet.com/product_listing.asp?productid=17665&format=DVD

Den skulle være til at få fat i.