Sim lock spørgsmål [Orange]?
Fra : Familien Rohde

Dato : 22-08-02 18:54

Hej ng,

Hvor længe skal der gå før Orange uden beregning skal oplyse den kode jeg
skal bruge? Og hvad tager de hvis jeg vil have den før tiden?

Dem der på nettet tilbyder oplåsning af telefoner skal bruge telefonen -
hvorfor? Er det fordi de ikke bare regner en kode ud, men resetter
apparatet...?

Mange spørgsmål - håber på svar. På forhånd tak.

--
Med venlig hilsen Søren Rohde

Fra : MaRk

Dato : 22-08-02 19:05

"Familien Rohde" <> skrev i en meddelelse news:3d652539$0$686
> Hej ng,

Hej

> Hvor længe skal der gå før Orange uden beregning skal oplyse den kode jeg
> skal bruge?

Somrelt 6 måneder.

> Og hvad tager de hvis jeg vil have den før tiden?

500,-

> Dem der på nettet tilbyder oplåsning af telefoner skal bruge telefonen -
> hvorfor?
> Er det fordi de ikke bare regner en kode ud, men resetter
> apparatet...?

Man sætter et kabel i telefonen, så har unlockeren et program der går ind og
ændrer i softwaren så den slår simlåsen fra.

> Mange spørgsmål - håber på svar. På forhånd tak.

Selv tak.

Mvh
MaRk

Fra : Kent

Dato : 22-08-02 23:33

Tjaa mere enkelt kan du sq ikke få det

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-08-02 23:31

Søren Rohde skrev:

>Hvor længe skal der gå før Orange uden beregning skal oplyse den kode jeg
>skal bruge?

Højst 6 mdr. fra abbonementet tages i brug. Jeg har dog ikke set
selskaber/tilbud, hvor man hæfter sig til abonnementet i mindre end
disse 6 mdr.

>Og hvad tager de hvis jeg vil have den før tiden?

Oftest 500,-, men de kan også vælge ikke at ville sælge den - det er
de i deres gode ret til. Er forskellen på prisen mellem en ikke-låst
telefon og en låst telefon højere end 500,- - så er det oftest
differencen du får lov at betale.

>Dem der på nettet tilbyder oplåsning af telefoner skal bruge telefonen -

Ved de fleste modeller, ja.

>hvorfor? Er det fordi de ikke bare regner en kode ud, men resetter
>apparatet...?

Koden KAN regnes ud til nogle enkelte modeller, bl.a. gamle
Nokiatelefoner - så behøver du ikke sende dem. Oftest skal der dog
tilsluttes noget forskelligt udstyr (efter hvilke telefoner vi snakker
om).

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)