Signs i digital biograf
Fra : Per Kristensen

Dato : 22-08-02 18:06

Jeg saa lige "Signs" i Sony's Metreon complex i San Francisco
(http://www.metreon.com/ ) i tirsdags. Jeg saa den i en digital biograf med
digital projektor og SDDS lydsystem. Filmen er kanon, og ligesaa god som
Sixth Sence og Unbreakable.
JEg var lidt spaendt paa digital systemet og om det var godt. Salen var ca.
samme stoerrelse som den stoerste sal i Cinecity i Aarhus, og
billedkvaliteten var bare i top. Man kan overhovedet ikke se at det er
digitalt fremvist. Det ligner normal god filmkvalitet. Jeg er ikke i tvivl
om at dette er fremtiden. Lyden var ogsaa helt i top. Saa alle der har tvivl
om digitalt optagede film kan godt give op.

En af de naermeste dage skal jeg ogsaa have set "xXx" og "Road to
Perdition".

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-08-02 18:14

In article <cab15090.0208220906.17c464be@posting.google.com>, Per Kristensen wrote:
> [...]
> digital projektor og SDDS lydsystem. Filmen er kanon, og ligesaa god som

Jeg er absolut ikke enig, gik ud af biografen dybt skuffet efter at have
set signs, den film har ingen dybde.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Have a nice diurnal anomaly.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 22-08-02 18:36

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Jeg er absolut ikke enig, gik ud af biografen dybt skuffet efter at have
> set signs, den film har ingen dybde.

Fuldstændig enig: Noget bras, og min kollega var enig.... Nu var det godt
nok analogt i Santa Clara istedet for digitalt i San Francisco. :)

Man kan se de steder han har prøvet at smide dybde ind i filmen - det virker
bare ikke... i hvert fald ikke for mig.

/Lars

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-08-02 18:37

In article <3d65210a$0$55942$e4fe514c@dreader3.news.xs4all.nl>, Lars Møllebjerg wrote:

> Fuldstændig enig: Noget bras, og min kollega var enig.... Nu var det godt
> nok analogt i Santa Clara istedet for digitalt i San Francisco. :)

Jeg så den analogt i København, men jeg tvivler på at det har det store
at sige for filmens kvalitet ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Keep it short for pithy sake.

Fra : Jesper Winding

Dato : 22-08-02 18:51

Enig - så den i Viborg THX og den når da ikke hverken Unbreakable eller
Sjette Sans til sokkeholderne - hvor er det tvist i historien de andre
havde?

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/pulterkammer/

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-08-02 19:11

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in message
> Enig - så den i Viborg THX og den når da ikke hverken Unbreakable eller
> Sjette Sans til sokkeholderne - hvor er det tvist i historien de andre
> [...]

er det egentlig ikke spoilers?

Hilsen

Peter

Fra : No Humor Man

Dato : 22-08-02 21:08

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> wrote in message
> "Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in message
> er det egentlig ikke spoilers?
Spoilers er når man fortæller noget om filmens handling, ikke hvad man
syntes om den. Okay... det at nævne at den var uden den berømte tvist i
historien var da en smule taktfuldt, men det kommer jo an på om man er af
samme mening når man har set filmen og hvad man anser for en tvist.

For mit vedkommende synes jeg nu ellers den var meget god.
Spoilers Space

Det var da en lidt mere realistisk måde at vise en 'invasion' på end i
Independence Day, f.eks., der var totalt overgearet.

--
From Carsten
also known as the notorious 'No Humor Man' (With Humor) among friends.

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 22-08-02 22:01

"No Humor Man" <no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> historien var da en smule taktfuldt, men det kommer jo an på om man er af
> samme mening når man har set filmen og hvad man anser for en tvist.

Mindre spoiler forude - ikke noget stort, men selv ville jeg foretrække at
se filmen uden denne viden: :)

Min kollega nævnte at efterhånden som filme skred frem, og blev mere og mere
oplagt latterlig monster bankende science fiction med alle de clichér (eller
hvad det nu lige hedder, har ikke Dansk ordbog ved hånden og staver ringe)
der kan tænkes i den forbindelse, troede hun at den ville blive bedre og
bedre - når tvistet kom og overraskede én totalt... Hvad kan man sige... Det
kom aldrig... Så ved at sige at tvistet ikke kommer, har man nu taget den
lille fornøjelse at sidde og vente på tvistet væk :)
Ikke at der var nogen stor fornøjelse at miste, men når det nu er den
eneste... :)

Måske han bare har begået dette makværk for at vise at man ikke altid kan
forvente et tvist, så man ikke sidder og venter på det i den næste film. :)

/Lars

Fra : Jens Lund Jensen

Dato : 22-08-02 22:36

"No Humor Man" <no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det var da en lidt mere realistisk måde at vise en 'invasion' på end i
> Independence Day, f.eks., der var totalt overgearet.

realistisk måde
jeg ved ikke rigtig.
en anden race rejser x antal lysår, ankommer til jorden, hvor de placere sig i deres usynlige rumskibe over nogle storbyer. Det
virker fint nok for mig.

MEN de skal have ca 1km store korncirkler for at finde vej!! " vi drejer til venstre ved mælkevejen, forsætter lige ud et par
millioner km, og så må vi håbe de har markeret vores parkeringsplads, ellers farer vi bare vild ligesom sidste gang."

jeg fatter det ikke

og så er de så svage, helt ærlig, de har deres rumskibe med kraftskjold og det hele, og så sender de en 10 stykker ned kun
"bevæbnet" med noget ret svagt gas. .

PS aliens sårbare overfor vand skulle nok ikke rejse til jorden.der jo er dækket med 2/3 vand og så består vi jo også af en hel del
vand.

nok for denne gang

mvh jens jensen.

--
Dark Helmet: How many assholes we got on this ship anyhow?
The Crew: YO!!!!

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 26-08-02 21:10

"Jens Lund Jensen" <jens_l_J@__NOSPAM__anarki.dk> skrev i en meddelelse
> MEN de skal have ca 1km store korncirkler for at finde vej!!

Hvem siger de skal det? Filmen fastslår ikke at det er sådan det hænger
sammen, personerne i filmen of nyhedsudsendelser kommer med det som en mulig
teori, der er ingen der med sikkerhed påstår at det er den sande forklaring.

> og så er de så svage, helt ærlig, de har deres rumskibe med kraftskjold og
det hele, og så sender de en > 10 stykker ned kun
> "bevæbnet" med noget ret svagt gas. .

Igen, kraftskjoldet var en teori fremsat, ikke en engegyldig konklusion.

> PS aliens sårbare overfor vand skulle nok ikke rejse til jorden.der jo er
dækket med 2/3 vand og så består vi jo også af en hel del
> vand.

Kan du så anbefale en bedre planet de kunne rejse til, som bedre ville
opfylde deres krav? Et, du ved ikke hvorfor de kom, og to, du ved ikke om
der var andre muligheder for dem.

Det er slet ikke de ting der for så vidt er fuldstændigt ligegyldige for
hvad filmen drejer sig om der er filmens største problem i mine øjne. Men
filmens himmelråbende elendige klipning, var tæt på at ødelægge den for mig.
Jeg synes absolut ikke det var en dårlig film, men jeg synes den havde
potentiale, som ikke blev udnyttet godt nok. Og så blev den uhyggelige
stemning konstant ødelagt med humor. Det er jo lige før den er mere komedie
end den er gyser. Det være sagt, så var den såmænd hårrejsende nok hen imod
slutningen. Der var i hvert fald en pige i salen der ikke kunne klare det,
da der blev "banket på døren" og skreg ret højt. Det ødelagde desværre også
stemningen, da resten af salen grinede lidt af hende bagefter.
Personligt fik jeg det største chok da hunden synes den ville gø på det
helt rigtige tidspunkt.

Joakim

Fra : Lars Lautrup

Dato : 23-08-02 22:54

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Enig - så den i Viborg THX og den når da ikke hverken Unbreakable eller
> Sjette Sans til sokkeholderne - hvor er det tvist i historien de andre
> havde?

Jeg tror ikke at biografen har noget at sige.

"Den 6. sans" er *GENIAL* - uden tvivl og den kan stadig give mig gåsehud,
selvom jeg kender handlingen ud og ind.

"Unbreakable" var desværre lidt for meget en kopi af "Den 6. sans". Havde du
set de virkemidler og små hints der var i "Den 6. sans", så var det ikke
svært at gætte slutningen - og det var synd.

"Signs" var en total skuffelse. Det ynkelige forsøg på at lave et plot-twist
i slutningen var helt ved siden af !
Historien var lang og kedelig og filmen kunne ikke rigtigt blive enig med
sig selv om den skulle være en spændingsfilm eller en komedie. Mel Gibson og
Co. spillede dog udemærket..

Lars Lautrup (Fjern '-nowhere-' fra adresse ved svar)
www.geocaching.dk - Mødestedet for brugere af satellitnavigation

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-08-02 01:08

On 22 Aug 2002 10:06:16 -0700, pzk@crayon.dk (Per Kristensen) wrote:

> [...]
>JEg var lidt spaendt paa digital systemet og om det var godt. Salen var ca.
>samme stoerrelse som den stoerste sal i Cinecity i Aarhus, og

Hey - det er min yndligsbiograf Okay, måske kommer AMC 1000 på Van
Ness tæt på, men Sony Metreon er et genialt sted.

Jeg så "Signs" på IMAX skæmen, vildt stor sal! Vi kom i meget god tid,
da det var den første weekend den spillede (så var der jo god tid til
at hente nachos, pop corn, og sodavand

Filmen var okay efter min mening. Dog langt fra på højde med "The
Sixth Sense", den film er simpelthen genial! Jeg kunne bedst lide den
første del af flimen, dog mindede scenen i kælderen til sidst mig af
en eller anden grund om "Night of the Living Dead". God underholding,
men ikke noget mesterværk efter min mening.

--
Lars
San Francisco

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 23-08-02 05:34

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message news:cab15090.0208220906.17c464be@posting.google.com...

SNIP

> [...]
> billedkvaliteten var bare i top. Man kan overhovedet ikke se at det er
> digitalt fremvist. Det ligner normal god filmkvalitet. Jeg er ikke i tvivl

SNIP

Hvis du ikke kan se at det er digitalt fremvist og det ligner alm god film-kvalitet, hvori ligger så fordelen med det
digitale system?

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 23-08-02 07:31

"Anders Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> wrote in message

> Hvis du ikke kan se at det er digitalt fremvist og det ligner alm god
film-kvalitet, hvori ligger så fordelen med det
> digitale system?

Filmen bliver ikke slidt.....

/Lars

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-08-02 09:34

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> skrev i en meddelelse

> film-kvalitet, hvori ligger så fordelen med det
>
> Filmen bliver ikke slidt.....

....og man skal ikke poste millioner på kopier til biograferne (DFI's blad
estimerer en årlig udgift på mellem 4-6 milliarder Dollars på kopier, fragt
m.m. alene i USA).

Foreløbigt er der dog stadigvæk vild uenighed om kvaliteten (især omkring
opløsningen. De fleste lader til at kunne lide farverne).

MVH
Jens

Fra : Per Kristensen

Dato : 23-08-02 18:19

> Hvis du ikke kan se at det er digitalt fremvist og det ligner alm god film-kvalitet, hvori ligger så fordelen med det
> digitale system?

Fordelen ligger i, at kvaliteten er altid er i top. Ikke noget med
slidt film eller lign. Men den stoerste fordel ligger umiddelbart hos
filmstudierne. Der sparer ikke blot millioner paa film, men ogsaa paa
distribution af filmen. Som det er nu laves der jo tusindvis af kopier
af en film. Disse kopier koster mange penge og er meget boevlede at
distribuere og haandtere p.g.a. stoerrelsen paa filmrullerne. En
digital film bliver leveret paa en harddisk, som ikke fylder meget i
forhold til. Der er ogsaa snak om at biograferne blot downloader
filmene via en high-speed satelit forbindelse. Desuden er jeg ogsaa
spaendt paa at se kvaliteten paa DVD.

Ang. filmens underholdningsvaerdi, saa mener jeg dette er den bedste
film jeg har set i aar. Den er spaendene og sjov fra start til slut.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 23-08-02 20:12

Anders Hyltoft wrote:

> Hvis du ikke kan se at det er digitalt fremvist og det ligner alm god film-kvalitet, hvori ligger så fordelen med det
> digitale system?

I fremtiden når vi får mere stabile højhastighedsforbindelser vil
biograferne også kunne bruges til live-transmissioner af f.eks.
sportsbegivenheder og koncerter.

-Rune

Fra : Agricola

Dato : 26-08-02 15:31

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message

film-kvalitet, hvori ligger så fordelen med det

> I fremtiden når vi får mere stabile højhastighedsforbindelser vil
> biograferne også kunne bruges til live-transmissioner af f.eks.
> sportsbegivenheder og koncerter.

Kan man ikke bare nøjes med en satellit forbindelse? De skulle vel være
hurtige nok.