Hvad gør I? - hjælp mig, be' om :-)
Fra : Kent Christensen

Dato : 22-08-02 18:08

Hej

Nu spørger jeg sikkert dumt, men jeg har altså aldrig ejet en
knallert (jo, en KTM , så bær venligst over med mig .

Hvad gør du, når du køber en knallert, hvor begrænsningerne skal
pilles af? Køber i en knallert-30 eller en knallert-45? Normalt har
de samme motor, såvidt jeg ved, så de kan vel også fås til at køre
lige hurtigt, når begrænsningerne er pillet af.

Der er én, der har sagt til mig, at det ikke er klogt at købe en knallert
45. Begrundelsen skulle være, at hvis jeg bliver taget for at køre 70%
for hurtigt, skal jeg op til ny "irriterende" køreprøve, da jeg har
kørekort til bil. Derfor skulle det være bedre at købe en 30'er, da
eventuelle lovovertrædelser ikke vil få nogen indvirkning på mit
bil-kørekort. Hvad siger I til det?

Måske kunne jeg få lidt mere hjælp? Jeg tænker på at købe en
brugt knallert. Jeg har opstillet fire krav herunder i prioriteret
rækkefølge:

1. Prisen må ikke overstige 9.000.
2. Knallerten skal være meget driftsikker
3. Knallerten skal kunne køre mere end 65, når begrænsningerne
er pillet af - altså ikke tun!!
4. Knallerten skal gerne gå mere end 25 km/l.

Hvilken kan du evt. foreslå?? Jeg ved, at der er mange at vælge
imellem - men måske ved du lige én.............. - eller i det mindste
et mærke.......

Jeg vil blive MEGET glad, hvis nogle kan/vil hjælpe mig!!!

Vh
Kent

Fra : Calle.

Dato : 22-08-02 20:18

Kent Christensen wrote:
> [...]
> 3. Knallerten skal kunne køre mere end 65, når begrænsningerne
> er pillet af - altså ikke tun!!
> 4. Knallerten skal gerne gå mere end 25 km/l.

Punkt 3 og 4 modsiger hinanden lidt. du skal nok ikke regne med 25km/L når
du vil over de 65.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Kent Christensen

Dato : 22-08-02 22:09

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse news:3d65395d$0$88355$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Punkt 3 og 4 modsiger hinanden lidt. du skal nok ikke regne med 25km/L når
> [...]

Ja, det har jeg selvfølgelilg ikke forstand på. Jeg har bare set på nettet flere
steder, at det skulle mindske benzinforbruget at fjerne begrænsningerne, og
altså også når knallerten kører over 65.

Se eksempelvis dette link: http://www.scootercity.dk/typhoon.htm og andre
sider på scootercity's hjemmeside.

Vh
Kent

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 23-08-02 00:52

> Punkt 3 og 4 modsiger hinanden lidt. du skal nok ikke regne med 25km/L når
> du vil over de 65.

Øh hvad?? Det er gået udemærket på de 2 jeg har ejet. En Aprillia SR50 LC og
en AREA51. Uden andre 'indgreb' end at den naturlige begrænsning er fjernet.
Vil også tro at det er muligt med mange andre.

MVH Anders

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-02 10:36

"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d657959$0$27675$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Øh hvad?? Det er gået udemærket på de 2 jeg har ejet. En Aprillia SR50 LC
og
> en AREA51. Uden andre 'indgreb' end at den naturlige begrænsning er
fjernet.

Har du fjernet de naturlige begrænsninger? Så har du måske fundet en
måde af fjerne luftmodstanden

D R GAS!

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 23-08-02 14:32

Brian Axelgaard <Axelgaard[at]mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6600e7$0$671$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> og
> fjernet.
>
> Har du fjernet de naturlige begrænsninger? Så har du måske fundet en

Og tyngdekraftens indvirkning ej at forglemme.

MVH Anders

Fra : Kent Christensen

Dato : 23-08-02 16:56

I stedet for alt det der snak, er der så ikke nogen, der kan hjælpe mig med
mine spørgsmål - be' om .

Vh
Kent

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 23-08-02 17:37

> [...]
> de samme motor, såvidt jeg ved, så de kan vel også fås til at køre
> lige hurtigt, når begrænsningerne er pillet af.

Køber en 30'er hvis man er over 18.. det kan ikke skade dit kørekort kun din
pengepung ;)

--
Mvh. Hans-Jacob
Der skal fjernes noget i min mail adresse før den virker..

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-08-02 00:55

"Kent Christensen" <Jacko@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et mærke.......
>
> Jeg vil blive MEGET glad, hvis nogle kan/vil hjælpe mig!!!

Der er meget af det du spørger om jeg ikke kan svare på, men jeg kan da
fortælle om min egen knallert 45.
Det er en Aprilia Rally, luftkølet og uden begrænsningerne fra første dag
garantien udløb. Den har ind til nu kørt 26.000 km og hastigheden ligger på
omkring de 70 km/t. Der har ikke været de store og dyre udgifter på den
endnu. Det dyreste jeg ind til nu har ofret, er en ny udstødning til 1500.-
kr. men kunne have blevet meget dyrere hvis jeg havde købt en original som
koster godt 3500.-. Jeg syntes selv det er en god maskine, den har faktisk
aldrig stået stille mere end en dag på værksted. Jeg regner med at kunne
køre mange km på den endnu. Så det vil jeg mene det ville være et godt bud
på en god og solid knallert 45. Jeg skulle mene at en af samme slags kan
købes for det du vil ofre, og så skal den heller ikke fejle noget.

Kim Larsen