String => int/float/double ?? er det muli~
Fra : Simon...

Dato : 22-08-02 18:25

Hejsa,

jeg sidder og prøver at lave en lommeregner, men kan kun vise tal i et
textfield ser det ud til, men der bliver de repræsenteret som en String,
er det muligt at konvertere, eller noget andet smart ? a la someFloat =
(float) someInt;

??

eller er der nogen der har nogle lyse ideer ??

tak

mvh.Simon

Fra : Simon...

Dato : 22-08-02 18:44

Woooops, den fandt jeg, men nu har jeg også bare ledt alt for længe i bogen
:)
den er her hvis der er nogen der kan bruge sådan noget:

String s = new String("123");
int t = Integer.parseInt(s);;

mvh.Simon

Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 23-08-02 08:49

> String s = new String("123");
> int t = Integer.parseInt(s);;

eller bare

int t = Integer.parseInt("123");

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 23-08-02 12:30

"Mads Møllegaard @ www.startout.dk" <mads@startout.dk> wrote in news:ak4p8l
$rc1$1@sunsite.dk in dk.edb.programmering.java:

> eller bare
>
> int t = Integer.parseInt("123");

Så må det jo også hellere lige nævnes at der findes tilsvarende metoder for
float og double, hvis man nu skulle ønske at arbejde med lidt mere
præcision. Float.parseFloat("string") og Double.parseDouble("String")

mvh.

       Søren Hjelholt

Fra : Simon...

Dato : 23-08-02 16:45

> [...]
> float og double, hvis man nu skulle ønske at arbejde med lidt mere
> præcision. Float.parseFloat("string") og Double.parseDouble("String")

det så smart :))

findes der ikke et offentligt index over sådan nogle ting på nettet, med
eksempler osv ?
mvh.Simon

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 23-08-02 22:49

"Simon..." <devnull@linux.org> wrote in news:3d665858$0$53621
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk in dk.edb.programmering.java:

> det så smart :))
>
> findes der ikke et offentligt index over sådan nogle ting på nettet, med
> eksempler osv ?
> mvh.Simon

Jo, på java.sun.com, ligger hele dokumentationen, lige til at søge i. Når
man lige har lært systemet at kende er det det bedste sted at lede.

mvh.
       Søren Hjelholt