Fejl...
Fra : elgo

Dato : 22-08-02 13:50

Hummm for 5 gang i træk med to forskellige programmer (MacSoup og
Netscape) er der sket fejl, indenfor 20 minutter!

Det er når jeg klikker på knappen, der trækker vinduet op, så man kun
ser den grå linje, så opstår fejlen og programmerne lukkes.

Hvor skal jeg pille for at ændre på det?
(evt. hvor har jeg pillet i første omgang?)

--
Med venlig prusten
elgo alias Kiki Riis Ebbesen

Fra : Jesper

Dato : 22-08-02 20:01

elgo <elgo@post3.tele.dk> wrote:

> [...]
> ser den grå linje, så opstår fejlen og programmerne lukkes.
>
> Hvor skal jeg pille for at ændre på det?
> (evt. hvor har jeg pillet i første omgang?)

Måske skulle du køre en DiskWarrior på svesken?
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-08-02 06:17

Hej Kiki

elgo wrote:

> [...]
>
> Det er når jeg klikker på knappen, der trækker vinduet op, så man kun
> ser den grå linje, så opstår fejlen og programmerne lukkes.

Jeg véd egentlig ikke, hvad der sker, men jeg har oplevet det samme
temmelig ofte den sidste tid med Netscape 4.79. Det med, at Netscape
pludselig slutter uventet, var ellers noget, som ver. 3 og 4 til og med
4.08 var ret berygtede for. Fra og med ver. 4.5 af Netscape skulle det
være et overstået kapitel. Til ver. 3 til 4.08 blev der lavet en udv. -
Netscape Defrost, - der skulle hindre dette. Jeg har brugt denne udv.
lige siden ver. 3.0, og det har virket fortræffeligt. Jeg har bare ladet
den ligge i systemet også med senere ver. og det har tilsyneladende ikke
gjort hverken fra eller til, så den får bare lov at ligge. Netscape 4.8
har indtil nu 'opført sig ordentlig'...

Jeg har en idé om, at det måske kan være en cookie, der forårsager
missæren, så du kan evt. prøve at slette alle cookies med et
cookieprogram og se, om det hjælper noget.

> Hvor skal jeg pille for at ændre på det?
> (evt. hvor har jeg pillet i første omgang?)

Netscape vil gerne have masser af RAM, så du kan begynde med at give den
det dobbelte i min. str. og det 3-dobbelte i ønsket str.. Og hent så et
anti-cookie program fx. på www.versiontracker.com (søg på 'cookie') og
slet alle cookies. Selve cookie filen ligger i din profilmappe i
'Netscape Users', så du skal med anti-cookieprogrammet navigere til den
fil, hvis ikke anti-cookieprogrammet selv finder alle cookies
automatisk, hvad nogle af dem kan. - Cookies, der er nødvendige skal nok
komme igen efter næste genstart af Netscape, såsnart du går ind på en
site, der ønsker at du skal acceptere cookies.

mvh. Erik Richard

Fra : Kiki Riis Ebbesen

Dato : 24-08-02 14:55

> [...]
> komme igen efter næste genstart af Netscape, såsnart du går ind på en
> site, der ønsker at du skal acceptere cookies.
Jeg fixede selv problemet, uden at vide det ;)
Det skal siges at det ikke havde med Netscape at gøre.
Jeg slettede nemlig alt der var installeret inden for den periode, hvor
computeren begyndte at være underlig, jeg slettede også en ting i
kontrolpanelerne, som jeg mente at jeg ikke havde set før (kom jeg på,
da jeg så den ved opstart).

Min computer virker nu (FEDT!)

Nu er skal jeg bare af med mine partitioner, for jeg har min HD delt
over i 4 (pga. at jeg havde en backup disk, 9.1, 9.2 og X)

Og nu vil jeg altså installere W3, men W3 vil KUN installeres i en eng.
version af OS, og den engelske på min (9.2) er altså for lille til at
have det spil.
Så nu får jeg tilsendt min højt elskede 9.1 på engelsk, så jeg kan
formatere min computer og slippe for de ækle partitioner, som jeg altså
slet ikke kan bruge til noget mere, fordi jeg blev tosset på X
versionen.