skattepligtig??
Fra : hansen#

Dato : 22-08-02 11:49

Personskatteloven

§ 1. For personer, der er skattepligtige her til landet, opgøres den
skattepligtige almindelige indkomst efter skattelovgivningens almindelige
regler med de ændringer, der følger af denne lov.

Kort sagt...Jeg er ikke sikker på om jeg er en "skattepligtig person".
Kan ikke finde noget sted i loven hvor det står at jeg er skattepligtig.

Hvad er den gældende lovfunderede definition af en 'skattepligtig person'?

MVH

Hansen

Fra : Peter G C

Dato : 22-08-02 11:53

"hansen#" <beka-hansen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Kort sagt...Jeg er ikke sikker på om jeg er en "skattepligtig person".
> Kan ikke finde noget sted i loven hvor det står at jeg er skattepligtig.
>
> Hvad er den gældende lovfunderede definition af en 'skattepligtig person'?

Personskatteloven er en beregningslov - groft sagt.

Kildeskatteloven (§ 1 og flerfølgende) angiver, hvem der er skattepligtige
her i landet.

/Peter

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 22-08-02 13:05

In <ak2fnd$1qg$1@tux.netsite.dk> "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> writes:

> [...]

>Personskatteloven er en beregningslov - groft sagt.

>Kildeskatteloven (§ 1 og flerfølgende) angiver, hvem der er skattepligtige

Plus diverse dobbelts-beskatnings-aftaler mellem Danmark og andre
lande.

Jeg har set mappen om Danmark og Letland. Den var stor.

/Martin

Fra : Peter G C

Dato : 22-08-02 13:26

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Plus diverse dobbelts-beskatnings-aftaler mellem Danmark og andre
> lande.

En dobbeltbeskatningsaftale fordeler beskatningsmuligheden mellem to eller
flere lande. De giver ikke i sig selv hjemmel til at anse en person for
skattepligtig i et land. Det kræver en særskilt lov som f.eks.
kildeskatteloven. Lidt kompliceret

/Peter