Skæring af melaminplade, skaptkantet ?
Fra : Gunnar S. Müller

Dato : 19-02-01 14:00

Melaminplader kan man jo bruge til så mange ting, bl.a. synes jeg de er gode
til at lave ekstra hylder i skabe med, men det har altid ærgret mig at det
er umuligt at skære dem helt skaptkantet.
I snart sagt ethvert møbelvarehus står der masser af møbler lavet i
melaminplader - med fine kanter på, hvordan i alverden bærer de sig ad ?

Jeg ville være glad hvis der var en aller anden der kunne "løfte sløret"...

Gunnar

Fra : Tommy Bøgeskov

Dato : 19-02-01 15:01

"Gunnar S. Müller" <gsm@csc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> melaminplader - med fine kanter på, hvordan i alverden bærer de sig ad ?
>
> Jeg ville være glad hvis der var en aller anden der kunne "løfte

Jeg har prøvet flere forskellige løsninger:
1. Skær med fintandet rundsav fra bagsiden, det giver et rimeligt resultat,
men det er stadig kun på den ene side.
2. Spænd emnet op mellem to andre emner, og sav igennem alle tre lag det
giver noget nær perfekt resultat.

For kort tid siden hørte jeg et-eller-andet-sted noget med at sætte et
stykke malertape på inden der skæres, det skulle også være effketivt, men
jeg har ikke selv haft lejlighed til at prøve det.

mvh. Tommy

Fra : Brian Skaarup

Dato : 19-02-01 15:38

On Mon, 19 Feb 2001 15:01:19 +0100, "Tommy Bøgeskov"
<tb@nospam.ddf.dk> wrote:

Jeg skærer melaminen igennem med en hobbykniv (skær efter en
stållineal) inden jeg skærer med rundsaven - det virker.