Skærme
Fijala 3554
Fladskærm, hvad er det bedste tilbud pt. u~
Fra : Jørgen Larsen

Dato : 22-08-02 10:24

Fra : Dr. Ralph

Dato : 26-08-02 22:02

Jeg vil nok sige denne hér fra Samsung er et godt bud - og PT kan
hverken Sony, Philips, Viewsoni, Nec eller andre matche dens kvalitet
til under 5.000 kr:

http://www.proconsult.dk/katalog/disp/tft/tft-15/monsam-15psas.html

Den er designet af Porsche, og har fine egenskaber - bla. en respons
tid på under 25 ms. Dens kontrast er 450 - hvor de bedste TFT i dag
har 500. Betragtningsvinklen er 160 - hvor de bedste har 170 i dag.

Sådanne fine features i en skærm med et IMHO virkelig gennemført
design til under 5.000 kr tror jeg ingen andre kan matche.

Jeg har selv en 20,1 ' TFT fra Dell, der efter min og mange andres
mening er blandt verdens beste TFT lige nu .- hvis ikke DEN bedste i
20' str. (ser vi totalt på det er det kun Samsung 24' WIDE TFT til
55.000 kr, der overgår den) - men den har en naturlig opløsning på
1600X1200, og de fleste spil kører i 1024X768 - og hér står den mindre
optimalt end i 1600X1200 (hvor den står til et 13 tal) Derfor
overvejer jeg selv denne Samsung 151P som en ren spille skærm til de
spil, der ikke kan klare 1600X1200.

Ellers er Sony lige kommet med en X52, der skulle overgå Samsung 151P
ganske svagt i specifikationer - bla. lover Sony, at denne TFT skærm
er den første i den nye generation af TFT skærme, der KAN bruges til
hurtigt opdaterende spil.
Den koster billigste sted dog 5170 (PC netto har lige sat den
yderligere ned - det er ikke opdateret på edbpriser, hvor den stadig
står til 5500 kr) -og det er jo 170 kr over din smertetærskel - men
den er afgjort værd at overveje også.