Grill på ofentlig strand
Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 22-08-02 07:36

Hej

Må man tage sin lille grill med ud på en offentlig strand for at tilberede
et lille udsøgt måltid, eller er der forbud mod åben ild?

pft
Kåre

Fra : GiWeo

Dato : 22-08-02 16:32

Hesja

>Må man tage sin lille grill med ud på en offentlig strand for at tilberede
>et lille udsøgt måltid, eller er der forbud mod åben ild?

Velbekomme

Gå bare i gang, men mindre ejeren af stranden har forbudt det med
skilte-visning....

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Heidi N. K.

Dato : 23-08-02 13:23

GiWeo <do@os.dk> wrote in message news:<vsv9mu0acckq5g1kp3gpbb2a6clvr027sn@news.tele.dk>...
> Hesja

> Velbekomme
>
> Gå bare i gang, men mindre ejeren af stranden har forbudt det med
> skilte-visning....
?????
Jeg mener ikke at der findes private strande i Danmark.
Du kan bo ned til en strand....have dit ejendomsskel i vandkanten
(daglige højvandslinie)...men selve strandbredden er vel iflg. loven
offentlig tilgængelig.
Så er spørgsmålet så om "ejeren kan forbyde grill, musik, nøgne
børn/voksne, tidsbestemt ophold o.s.v.......o.s.v.
Jeg ved detikke,.... men tror egentlig ikke at ejeren har ret stor
indflydelse....eller hva???
Heidi

Fra : Sune

Dato : 23-08-02 22:48

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> GiWeo <do@os.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> Så er spørgsmålet så om "ejeren kan forbyde grill, musik, nøgne
> børn/voksne, tidsbestemt ophold o.s.v.......o.s.v.

Jeg mener, at loven siger : private strande skal offentligheden have lov at
passere, men man må ikke tage ophold på en privat strand uden tilladelse.
Dvs, altså sige nul hygge eller grill på privat strand.

mvh
Sune

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-08-02 21:09

On 23 Aug 2002 05:22:54 -0700, hnk451@hotmail.com (Heidi N. K.) wrote:

> [...]
>Du kan bo ned til en strand....have dit ejendomsskel i vandkanten
>(daglige højvandslinie)...men selve strandbredden er vel iflg. loven

Der findes ikke privat strand i Danmark. Området omkring vandlinien
ejes ikke af nogen. Dermed kan passage og ophold tæt ved vandkanten
ikke forbydes. Men at lægge sig længere oppe kan godt.

>Så er spørgsmålet så om "ejeren kan forbyde grill, musik, nøgne
>børn/voksne, tidsbestemt ophold o.s.v.......o.s.v.

Først så skal du have lov til at fortage ophold, jævnfør ovenstående.
Grille må du vel gerne over alt, hvor det ikke medføre fare, dvs.
griller du på sandet på stranden, så skal du slukke den, tage den me
dig når du går, og ikke mindst hælde så meget vand på stedet at sandet
ikke er varmt, heller ikke længer nede, varmen forplanter sig hurtigt
30-40 cm ned, jeg blev overrasket over hvor dybt det var da jeg havde
en engangs gril med sidste weekend.
Ifl. politivedtægten så må du ikke spille så højt på
elektriskforstærket musik instrumenter, herunder radio, og båndoptager
og ligende, at det genere andre, herunder losejeren på den nærliggende
grund.
Det er som udgangspunkt tilladt at bade nøgen på alle danske strande,
se selv videre på http://www.dun.dk/lovgivning/

>Jeg ved detikke,.... men tror egentlig ikke at ejeren har ret stor
>indflydelse....eller hva???

Det har han ikke.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : PHK

Dato : 22-08-02 18:32

"Kåre Kjeldsen" <eva.kaare@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Må man tage sin lille grill med ud på en offentlig strand for at tilberede
> et lille udsøgt måltid, eller er der forbud mod åben ild?

Husk lige at lade være med at grave grillen ned, når du er færdig med den.
Sandet bliver nederdrægtigt varmt.

--
_
|_|

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 25-08-02 19:46

Man må grille på en strand når der er fra lands vind men det er forbudt ved
på lands vind.........

Mvh
H. Hvidberg

www.toyota-forum.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-08-02 21:13

On Thu, 22 Aug 2002 19:31:33 +0200, "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk>
wrote:

>Husk lige at lade være med at grave grillen ned, når du er færdig med den.

Det vil være noget svineri, ikke at tage den med til en skraldespand.
Så man skal huske en spand til at hælde over grillen.

>Sandet bliver nederdrægtigt varmt.

Når man har slukket grillen, og kølet den så meget at man kan flytte
den, så forsætter man med at hælde mere vand på sandet, og graver i
sandet, til det stadig er varmt, hælder mere vand på, og fjerner noget
mere, indtil man når ned under der hvor varmen er nået til, dyr og
mensker kan brande sig noget så forfærkeligt et helt døgn efter. Sand
kan virkelig holde på varmen.