KAN VI IKKE FÅ AFSLUTTET DENNE MUDDERKASTN~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-08-02 07:06

Nu gider jeg fandme ikke længere læse alle de tåbelige indlæg som fyger
frem og tilbage.

Hvem bor i Aarhus og gider køre ud til Erik Richard, starte hans Mac,
pege på skærmen og vise ham hvor problemet er og dernæst ændre det ?

Det kan fandme ikke være rigtigt at han ene mand skal forpeste denne
gruppe og samtidig give os Mac brugere et dårligt ry, fordi han ikke kan
finde ud af at bruge et program korrekt ?!

Beklager tonen.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-08-02 07:12

In article <1fhb4xh.wjp0zw1f6i3ssN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Beklager tonen.

Brug dit kill-filter og få ro i sjælen.

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-08-02 07:07

On Thu, 22 Aug 2002 8:06:05 +0200, 2900] Jesper Haaber Gylling wrote
(in message <1fhb4xh.wjp0zw1f6i3ssN%jesper@gylling.net>):

> [...]
> gruppe og samtidig give os Mac brugere et dårligt ry, fordi han ikke kan
> finde ud af at bruge et program korrekt ?!

Ja, det er så nemt, ignorer ham, put ham i et killfilter. Det er alle dem,
der bliver ved med at svare ham, der kører dette endeløse sludder videre, og
åbenbart synes at nyde denne mudderkastning. Jeg forstår godt irritationen
over en masse forkerte svar, men det bliver jo bare værre af at reagere på
det. Manden er jo uden for psykologisk rækkevidde, så lad hans forkerte
linielængder og inflatoriske signaturer være. Jeg ser faktisk kun svarene til
ham, og hvis han ikke blev svaret, ville han ikke være der. AhŠ
Ja, jeg ved godt, at jeg forsvarede ham i starten, og jeg vil sådan set
stadig sige, at der ingen grund er til at fornærme nogen. Ignorer ham.

--
aol://davidbeatnik

Fra : Villy Erichsen

Dato : 22-08-02 17:19

In article <0001HW.B98A50D20001042CF0284600@news.cybercity.dk>, David
Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> linielængder og inflatoriske signaturer være. Jeg ser faktisk kun svarene til
> ham, og hvis han ikke blev svaret, ville han ikke være der. AhŠ

Brug Thoth - så kan du slippe helt for at se noget som helst fra
vedkommende. Kill filtret er bare helt perfekt - kan filtrere både svar
og alt muligt andet - indeholdende afsenders identitet eller hvad man
nu foretrækker.

> Ja, jeg ved godt, at jeg forsvarede ham i starten, og jeg vil sådan set
> stadig sige, at der ingen grund er til at fornærme nogen. Ignorer ham.

Jeps.

--
Venlig hilsen Villy Erichsen
Signatur=sig natur: Natur - naturligvis.

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-08-02 19:25

On Thu, 22 Aug 2002 18:18:35 +0200, Villy Erichsen wrote
(in message <220820021818358691%villyerich@post99.tele.dk>):

> [...]
> vedkommende. Kill filtret er bare helt perfekt - kan filtrere både svar
> og alt muligt andet - indeholdende afsenders identitet eller hvad man

Hvis jeg skal prøve at udelukke svar til ham, skal jeg så lave et filter på
hans navn i newsgroup headers, eller i body eller hvad? Hogwasher [] har
faktisk nogle fede filtre.
- David

--
aol://davidbeatnik

Fra : Christian Bech

Dato : 23-08-02 09:57

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> skrev:

> [...]
>Ja, jeg ved godt, at jeg forsvarede ham i starten, og jeg vil sådan set
>stadig sige, at der ingen grund er til at fornærme nogen. Ignorer ham.

Jeg må jo nok erklære mig skyldig i at være en af dem, der reagerer på
ERS' indlæg. Ideen med at killfile ham er i princippet god - det
fjerner en masse støj, men problemet er, at nye brugere ikke kender en
evt. støjsender og derfor indgår i "dialog" med ham. Når vedkommende
så ikke forstår, at han bliver overfaldet, fordi han påpeger, at Eriks
linjer er for lange (eller en af de utallige andre ting, der er galt),
så forlader den nye bruger hurtigt gruppen igen. Derfor er det
vigtigt, at en sådan ny bruger ikke føler han står alene med sin
kritik. Dette har vi jo lige nu et godt eksempel på, med J.A.
Langdorf-Jørgensen, som netop undrer sig over, at ERS' får frit spil -
det ville han næppe få i andre brugere.

Jesper har også en pointe i, at Erik kan være med til at bekræfte
fordommene om, at Macbrugere er fanatiske og hadske i fht. Windows.
Det skader os.

Derudover er jeg selvfølgelig også personligt irriteret over at blive
svinet til, men den irritation skal jeg fremover forsøge at bide i
mig, så det ikke også skaber støj. Problemet ville ikke være der, hvis
ERS var villig til at tage diskussionerne i de grupper, hvor de hører
hjemme, men han følger aldrig en opfordring til at flytte en
diskussion. Og han viser sig nok heller ikke i dk.admin.netmisbrug
igen.
--
Christian

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 23-08-02 11:06

On Friday 23 August 2002 10:56, Christian Bech wrote in message
<jgsbmugb6325b91eitd8d6osl8lmpne56u@4ax.com>:

> Dette har vi jo lige nu et godt eksempel på,
> med J.A. Langdorf-Jørgensen, som netop undrer sig over, at ERS' får
> frit spil - det ville han næppe få i andre brugere.

Heh. Desuden æælsger jeg en god diskussion - omend jeg kunne tænke mig
et par saglige argumenter kastet efter mig snart.

> Jesper har også en pointe i, at Erik kan være med til at bekræfte
> fordommene om, at Macbrugere er fanatiske og hadske i fht. Windows.
> Det skader os.

Hvor har du set, læst eller oplevet noget, som får dig til at mene,
brugere af andre platforme har slige fordomme om mac-brugere?

Jeg spørger fordi du ikke er den første jeg har set give udtryk for
denne idé. Jeg har imidlertid _intet_ set der underbygger den -
tværtimod.

Det gælder for både mig selv og adskillige af mine venner og bekendte
(kombination af Linux- og BlimpDOS-brugere), at hvis SU'en blev sat
(meget) op, ville det ikke tage lang tid at få bestilt en ny(ere)
Mac.

Min personlige forelskelse er i øvrigt Powerbook'en - især efter den
fik et display med bedre opløsning. Hvornår i hedeste kulsorte
h*lvede kommer Ibook med et anstændigt display? Der er jo ikke plads
til noget på 1024x768!

/J-

--
The address in the From: header is valid, but rarely checked.
To mail me, use this (and have a good reason!):

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-08-02 12:53

J. A. Langdorf-Jørgensen <albani@sk.k64.dk> writes:

> Heh. Desuden æælsger jeg en god diskussion - omend jeg kunne tænke mig
> et par saglige argumenter kastet efter mig snart.

Saglige argumenter? Jeg tror du er gået forkert. Overvej at kuppe
moderatoren i dk.snak.seksualitet - så skal du bare se diskussion.

> [...]
> fik et display med bedre opløsning. Hvornår i hedeste kulsorte
> h*lvede kommer Ibook med et anstændigt display? Der er jo ikke plads

Hvad skal du bruge den til?

Den er ikke ordentlig moden som hverken Linux-replacement eller
Java-udviklingsstation endnu.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 23-08-02 17:46

On Friday 23 August 2002 13:53, Thorbjoern Ravn Andersen wrote in
message <kky9ax3i71.fsf@mimer.null.dk>:

> Saglige argumenter? Jeg tror du er gået forkert. Overvej at kuppe
> moderatoren i dk.snak.seksualitet - så skal du bare se diskussion.

Nu kender jeg ikke til hvad der foregår der, men hvis hvad der spilder
over til d.a.netikette er nogen indikation af tonen, så tror jeg, jeg
holder snuden for mig selv.

> Hvad skal du bruge den til?

I aldeles uprioriteret orden:

PCB-layout, VHDL, C til uControllere (specifikt: 8051-derivater), C++,
almindeligt "kontorarbejde": rapporter, mail, web, Usenet.

Oversat til applikationer bliver det til Eagle (closed source, x86
only), Xilinx Foundation (fordi den fulgte med en af de bøger jeg har
brugt på studiet), Keil uVision (BlimpDOS only, jeg har sat Keil+Wine
på ToDo-listen). Mozilla og en teksteditor er fine til det meste af
resten.

> Den er ikke ordentlig moden som hverken Linux-replacement eller
> Java-udviklingsstation endnu.

Java må for s*tan da være på vej - vil Apple virkelig have sidende på
sig, at OSX ikke er kompatibelt med tidens fornemste buzz-word?

Det var i øvrigt mit indtryk, at Linux fungerer fint på Apple-HW? Der
er da distributioner nok, der understøtter idéen.

/J-

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-08-02 00:54

> [...]

> brugt på studiet), Keil uVision (BlimpDOS only, jeg har sat Keil+Wine
> på ToDo-listen). Mozilla og en teksteditor er fine til det meste af

Alle de personer jeg kender der har rodet med 8051-dimser (indrømmet,
nu er det et par år siden) har siddet og fedtet med DOS og
Windowsprogrammer. Hvis der er kommet noget OpenSource siden, er det
helt ok med OS X, ellers vil du ikke synes det er sjovt. Specielt
printbaneudlægningsprogrammer er det umuligt at få på andet end PC og
koster en krig.

Mozilla og texteditor skulle du kunne få uden problemer.

> Java må for s*tan da være på vej - vil Apple virkelig have sidende på
> sig, at OSX ikke er kompatibelt med tidens fornemste buzz-word?

Der er en udmærket Java 1.3.1, som desværre kører temmeligt langsomt
(sammenlignet med en tilsvarende PC). Java 1.4 (hvilket alle
udviklerne skriger på for tiden) kommer først med OS X 10.2 hvilket
derfor kræver en halvdyr opgradering til 10.2.

Til udviklerbrug er OS X en dyr og langsom platform.

> Det var i øvrigt mit indtryk, at Linux fungerer fint på Apple-HW? Der
> er da distributioner nok, der understøtter idéen.

Hvorfor så overhovedet købe en Mac?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 24-08-02 12:47

On Saturday 24 August 2002 01:53, Thorbjoern Ravn Andersen wrote in
message <kkr8gp873f.fsf@mimer.null.dk>:

> [...]
> helt ok med OS X, ellers vil du ikke synes det er sjovt. Specielt
> printbaneudlægningsprogrammer er det umuligt at få på andet end PC

Sourceforge har en compiler liggende (sdcc - Small Devices C
Compiler), som jeg ikke har leget med endnu, den vil jeg absolut tro
OSX kan overtales til at æde.

Eagle (cadsoft.de) findes i en gratis udgave - man skal bare ikke have
for store ambitioner om størrelsen på printet. Desværre har Cadsoft,
trods opfordringer fra brugere, kategorisk afvist at porte til
non-x86.

Pludselig slog mig en tanke: Findes der ikke noget PC-emulering til
Mac? Virtual PC var det vist? Hvor brugbart er det?

> hvilket
> derfor kræver en halvdyr opgradering til 10.2.

Men 10.2 leveres vel som standard med alle nye maskiner? Min laptop
står til udskftning indenfor de næste 6-12 måneder, så en nyere brugt
vil til den tid nok også leveres med 10.2 - til den tid vil jeg
naturligvis meget hellere have en de lækre nye G5-maskiner med 11.0,
men man må jo føje SU'en...

> Hvorfor så overhovedet købe en Mac?

Tjaa... Linux-PC'en ved siden af mit skrivebord bliver nok heller ikke
udskiftet med en Mac foreløbig. Min 300MHz Acer Laptop derimod? Den
skal udskiftes inden for det næste års tid og hvis en PC-producent
til den tid har præsenteret en laptop, der er lige så lækker som
Powerbook'en så kan det da også være, at jeg bliver ved PC'erne. Det
tvivler jeg imidlertid på - det bedste forsøg jeg har set er en Asus,
og der er ærligt talt et stykke vej op til Powerbook.

Rationelt valg? Næppe. Jeg er ikke ingeniør endnu, så jeg har stadig
lov til at vælge det mest savle-værdige stykke legetøj, selvom der
måske er mere praktiske optioner...

/J-

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-08-02 13:05

In article <ak7rf9$1gs9rm$1@ID-140440.news.dfncis.de>,
J. A. Langdorf-Jørgensen <albani@sk.k64.dk> wrote:

> Jeg er ikke ingeniør endnu, så jeg har stadig lov til at vælge det
> mest savle-værdige stykke legetøj, selvom der måske er mere praktiske
> optioner...

Ahem, det kan man altså også selvom man er ingeniør.

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-08-02 13:11

On Sat, 24 Aug 2002 13:46:34 +0200, J._A._Langdorf-Jørgensen wrote
(in message <ak7rf9$1gs9rm$1@ID-140440.news.dfncis.de>):

> Rationelt valg? Næppe. Jeg er ikke ingeniør endnu, så jeg har stadig
> lov til at vælge det mest savle-værdige stykke legetøj, selvom der
> måske er mere praktiske optioner...

Se, _det_ er den bedste grund til at købe en Mac.

- David

--
aol://davidbeatnik

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-08-02 23:21

> [...]

> for store ambitioner om størrelsen på printet. Desværre har Cadsoft,
> trods opfordringer fra brugere, kategorisk afvist at porte til

Lyder som spandevis af assemblerkode.

> Pludselig slog mig en tanke: Findes der ikke noget PC-emulering til
> Mac? Virtual PC var det vist? Hvor brugbart er det?

Du skal kun bruge det hvis du ikke har travlt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 26-08-02 14:30

On Sunday 25 August 2002 00:21, Thorbjoern Ravn Andersen wrote in
message <kkadnboq3q.fsf@mimer.null.dk>:

> Lyder som spandevis af assemblerkode.

Den officielle begrundelse er, at der ikke eksisterer et marked for
PCB-layout på Mac: "Se selv, hvor få PCB-pakker der bliver solgt til
OSX-brugere. Det kan vi ikke begynde at investere i!"

Irriterende indstilling, men programmet er faktisk slet ikke så
dårligt, og man er i det mindste ikke afhængig af en
BlimpDOS-installation.

> Du skal kun bruge det hvis du ikke har travlt.

Tjoh... Måske jeg er et meget tålmodigt mennesker? Næppe, men jeg
kunne tænke mig at se en objektiv test af programmet - lade det
deltage i en sammenlignende test med ægte PC'er.

Det vil jeg google efter senere, men hvis nogen lige har en spændende
URL liggende, kunne jeg da tænke mig at se den.

/J-

Fra : Jan Jonasen

Dato : 25-08-02 19:10

In article <ak5ojt$1fmkgo$1@ID-140440.news.dfncis.de>, =?ISO-8859-1?Q?J=
2E_A=2E_Langdorf=2DJ=F8rgensen?= (albani@sk.k64.dk) wrote:
> Java må for s*tan da være på vej - vil Apple virkelig have sidende på
> sig, at OSX ikke er kompatibelt med tidens fornemste buzz-word?

De plejer i den forbindelse at være helt og aldeles ligeglade, OS 9 fik
aldrig 1.2 selvom det ifgl. Steve Jobs på en WWDC var noget meget vigtigt
med Java og mac os. At 1.4 endnu ikke er klar, høre med til årsagerne for
mit p.t. skift væk fra Mac.

> Det var i øvrigt mit indtryk, at Linux fungerer fint på Apple-HW? Der
> er da distributioner nok, der understøtter idéen.

Det fungere rigtigt godt, men nok endnu bedre, hvis man selv er i stand til
at pille lidt ved kildetekster. De fleste linux folk har trods alt lavet
deres programmer på x86, hvilket i flere tilfælde medføre manglende RPM'er
eller ligende, så en selv-kompilering vil fra tid til anden være
nødvendigt. Disse går efter min erfaring ikke altid lige smertefrit

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 26-08-02 14:15

On Sunday 25 August 2002 20:09, Jan Jonasen wrote in message
<MPG.17d31f78e85d72f5989710@news.stofanet.dk>:

> [...]
> medføre manglende RPM'er eller ligende, så en selv-kompilering vil
> fra tid til anden være nødvendigt. Disse går efter min erfaring ikke

Heh. RPM er en styg ting; se www.gentoo.org for et elegant pakkesystem
- og Gentoo er endda på gaden til Mac.

/J-

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-08-02 16:10

On Mon. d. 26 Aug. 2002 kl. 13:14 GMT, J wrote:
> Heh. RPM er en styg ting; se www.gentoo.org for et elegant pakkesystem

kan du ikke give en kort beskrivelse af hvoprdan det virker i forhold til
de mere kendte pakkesystemer fra redhat, debian og freBSD

> - og Gentoo er endda på gaden til Mac.

ja inkl kernepanik, sådan én fik jeg i al fald da jeg forsøgte at
boote ISO'en (på en PM G4 Gigabit med originalt grafikkort)

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 26-08-02 19:33

On Monday 26 August 2002 17:09, Morten Reippuert Knudsen wrote in
message <2cgdka.kk.ln@g4.reippuert.dk>:

> kan du ikke give en kort beskrivelse af hvoprdan det virker i
> forhold til de mere kendte pakkesystemer fra redhat, debian og
> freBSD

Gerne. Kort forklaring, for folk der kender Redhat, Debian og *BSD:
Gentoo gør det samme som *BSD.

Lang forklaring kommer her:

Redhat's system (RPM) går ud på, at du henter en fil indeholdende det
program du nu har lyst til at installere. Hvis du allerede har alt
installeret, som dit program kræver, så skal der blot en enkelt
kommando til - så er programmet installeret og klart til brug.

Hvis du _ikke_ allerede har installeret, hvad der er brug for
(unsatisfied dependencies), kan du nu gå i gang med at lede efter og
downloade de nødvendige pakker og installere dem - hvis altså disse
pakkers dependencies er opfyldt. Hvis ikke, så må du i gang... du kan
sikkert se mønstret...

En RPM til SuSE er i øvrigt ikke helt det samme som en RPM til RedHat
eller Mandrake, så når du leder efter dine pakker skal du huske at
downloade pakkerne til netop din distribution.

Debian har jeg kun begrænset erfaring med, men jeg er da blevet noget
mere imponeret over deres pakkesystem end over RPM-systemer. Hvis du
skal installere noget software, som systemet allerede kender til,
skal du ikke engang selv downloade det: Du fyrer en kommando af
(apt-get install foobar), så bliver foobar downloadet, dependencies
bliver opdaget og downloadet, og alt bliver installeret. Let og
elegant.

*BSD er gør stort set det samme som Debian - men med en vigtig
forskel: Sourcecoden downloades og compiles lokalt, under anvendelse
af de compiler-optimeringer du selv har valgt. Det tager naturligvis
noget længere at installere programmer på denne måde, men man ender
(angiveligt) med et hurtigere system.

Gentoos Portage svarer til *BSD Ports, med en interessant tilføjelse:
USE-variablen. Denne variabel, som sættes samme sted som
compilerflag, fortæller Portage hvilken funktionalitet man ønsker, og
hvad man helst er fri for. Eksempel: Hvis USE indeholder "gnome", vil
programmer med valgfri Gnome-support blive bygget _med_
Gnome-support. USE="-gnome" sørger for det modsatte.

> ja inkl kernepanik, sådan én fik jeg i al fald da jeg forsøgte at
> boote ISO'en (på en PM G4 Gigabit med originalt grafikkort)

Ubehageligt. Hvilken version prøvede du? Har du prøvet at snuse rundt
på <URL: http://forums.gentoo.org > eller <URL:
news://alt.os.linux.gentoo >?

/J-

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-08-02 20:00

On Mon. d. 26 Aug. 2002 kl. 18:33 GMT, J wrote:

> Lang forklaring kommer her:
>
> Redhat's system (RPM) går ud på [snip]

netop - rpm er efter min mening direkte ubrugervenligt.

> [...]
> (apt-get install foobar), så bliver foobar downloadet, dependencies
> bliver opdaget og downloadet, og alt bliver installeret. Let og

Den kender jeg (og bruges i øvrigt af fink). Debian's pakkesystem, dpkg,
kan også hente fra source og kompilere både denne og de
afhænighedsforhold der måtte være - dog ikke helt så automatisk som
eksempelvis fink under Mac OS X.
Problemet er ikke så stort i og med omfanget af pakker til debian er
ganske omfattende, og deres kvalitet er høj.

> [...]
> programmer med valgfri Gnome-support blive bygget _med_
> Gnome-support. USE="-gnome" sørger for det modsatte.

aha smart men også langsomt i forhold til apt-get. Er pakkerne
lige så gennemtestet som i debian? Er selve installationen af pakker
interaktiv mht. til opsætning af den kompilerede kode?

> Ubehageligt. Hvilken version prøvede du? Har du prøvet at snuse rundt
> på <URL: http://forums.gentoo.org > eller <URL:
> news://alt.os.linux.gentoo >?

Nej, debian 3 kom i stable dagen efter, så jeg droppede tanken om
gentoo og dermed KDE3. Grunden til at jeg forsøgte mig var at jeg
havde læst mange positive kommentare om gentoo i dk.system.unix.
Den afprøvede udgave var den der kunne hentes omkring 1. juli, jeg
ved ikke om der er kommet en nyere version til PPC, men såvidt jeg
kan forstå er PPC udgaven stadig ung og uprøvet.

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 27-08-02 11:57

On Monday 26 August 2002 21:00, Morten Reippuert Knudsen wrote in
message <trtdka.hv.ln@g4.reippuert.dk>:

> netop - rpm er efter min mening direkte ubrugervenligt.

Det var præcis hvad jeg mente.

> aha smart men også langsomt i forhold til apt-get. Er pakkerne
> lige så gennemtestet som i debian? Er selve installationen af pakker
> interaktiv mht. til opsætning af den kompilerede kode?

Absolut langsommere end at installere færdigcompilede pakker, ja.
Gentoo er bygget op om den idé, at når man i dag har kraftige
maskiner og hurtige internetforbindelser, så kan vi da lige så godt
udnytte dette.

Konfigurationen efter installation er interaktiv, på samme måde en
teksteditor er interaktiv. ;)
Du må selv sætte dig ned og rette filer til. Hvis du opgraderer en
pakke bliver du dog spurgt om du nu virkelig vil overskrive din gamle
konfiguration.

> Den afprøvede udgave var den der kunne hentes omkring 1. juli, jeg
> ved ikke om der er kommet en nyere version til PPC, men såvidt jeg
> kan forstå er PPC udgaven stadig ung og uprøvet.

Det har vist været 1.2 du havde fat på så. Den næste udgave, 1.4, er
lige på trapperne og bliver baseret på Gcc 3.2. Måske det kunne være
værd at se, om PPC-udgaven er blevet mere medgørlig? OTOH, hvis du
har en velfungerende Debian-installation, så er der måske ikke så
meget pointe i at skifte.

/J-

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-08-02 13:48

On Fri. d. 23 Aug. 2002 kl. 10:06 GMT, J wrote:

> Heh. Desuden æælsger jeg en god diskussion - omend jeg kunne tænke mig
> et par saglige argumenter kastet efter mig snart.

Det skal du ikke regne med du får

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aol://reippuert>

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 23-08-02 17:26

On Friday 23 August 2002 14:47, Morten Reippuert Knudsen wrote in
message <eta5ka.5s7.ln@g4.reippuert.dk>:

> Det skal du ikke regne med du får

Har jeg efterhånden indset, og jeg gider heller ikke længere.

/J-

Fra : Christian Bech

Dato : 26-08-02 14:11

J. A. Langdorf-Jørgensen <albani@sk.k64.dk> skrev:

>Heh. Desuden æælsger jeg en god diskussion - omend jeg kunne tænke mig
>et par saglige argumenter kastet efter mig snart.

Jeg tror faktisk debatten er ved at være slut. Erik Richard er begyndt
at ignorere indlæg, han har stukket udokumenterede beskyldninger ud
mod en bred hob og han har også haft de sædvanlige bortforklaringer og
røgslør på banen. Men fortvivl ikke - han drager sikkert på krigsstien
igen om et par måneder.

>Hvor har du set, læst eller oplevet noget, som får dig til at mene,
>brugere af andre platforme har slige fordomme om mac-brugere?

Den møder jeg skam dagligt - men som regel altid i en humoristisk
form. Og jeg spiller da også selv på den, når min Windows-maskine
opfører sig underligt. Desværre skal der ikke meget mere end en som
vor ven til før de spøgefulde bemærkninger bliver til hånord.

Et temmeligt aktuelt eksempel - endda med deltagelse af vor ven:

<3d013d04$0$8967$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

Der er flere, hvis du skulle have lyst til at excellere i ynk.

> [...]
>(kombination af Linux- og BlimpDOS-brugere), at hvis SU'en blev sat
>(meget) op, ville det ikke tage lang tid at få bestilt en ny(ere)

Havde I også tænkt sådan før OS X?

> [...]
>fik et display med bedre opløsning. Hvornår i hedeste kulsorte
>h*lvede kommer Ibook med et anstændigt display? Der er jo ikke plads

Skærmen kan jeg godt leve med - faktisk ville jeg nok købe en 12" for
at den så var rigtig bærbar (ims. til den Dell 8000 jeg render rundt
med nu). Det egentlige problem er, at de ikke har smidt en G4 i den
endnu.
--
Christian

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 26-08-02 14:20

On 26/08/02 15:11, in article 059kmukpofdg03bat903t36unj01h7og0n@4ax.com,
"Christian Bech" <bechd@mac.com> wrote:

> Et temmeligt aktuelt eksempel - endda med deltagelse af vor ven:
>
> <3d013d04$0$8967$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

Når der bliver hentydet til indlæg eller tråde, hvordan følger man dem så?
Når jeg klikker åbner der blot muligheden for at skrive til linket som
postadresse (ja, jeg bruger entourage. kan den iøvrigt ikke opføre sig som
en offlinereader?)
Er der begrænsninger på overskriftens længde (jvf. dennes overskrift) ?
Poul Skovmand Thingholm
REMOVE_pst@phenomen.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 26-08-02 15:45

Poul Skovmand Thingholm <remove_skovmand@mac.com> skrev:

> [...]
>Når jeg klikker åbner der blot muligheden for at skrive til linket som
>postadresse (ja, jeg bruger entourage. kan den iøvrigt ikke opføre sig som

Ovenstående er et Message ID (besked ID) og det er en unik
identifikation på et indlæg.

Brug fx http://www.google.com/advanced_group_search?hl=da eller
http://www.news.ter.dk/

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-08-02 18:39

On Mon. d. 26 Aug. 2002 kl. 13:19 GMT, Poul wrote:

> Når der bliver hentydet til indlæg eller tråde, hvordan følger man dem så?
> Når jeg klikker åbner der blot muligheden for at skrive til linket som
> postadresse

det gør man ikke i entourage - hvis du vil finde artikler på basis af
mesage ID og bruge entourage bør du kopiere linket og indsætte det i
<http://www.google.com/advanced_group_search?hl=da>.

> (ja, jeg bruger entourage. kan den iøvrigt ikke opføre sig som
> en offlinereader?)

nej, ikke med mindre du manuelt eller via filtre nedlaster indlæg til
en lokal mappe og læser dem derfra. Løsningen er hbverken hurtig eller
elegant.

> Er der begrænsninger på overskriftens længde (jvf. dennes overskrift) ?

i nogen klienter: ja

Må jeg slutte med at anbefale en bedre usenet klient, der er mange at
tage af: MacSOUP (shareware) MT-newswatcher (opensource), Tooth
(shareware), Hogwasher (shareware), Halime (shareware), Mozilla 1.x
(openspurce), Netscape 7 (freeware), emacs/gnus (opensource), slrn
(openspurce) og pan (opensource).

De mest indlysende til dit brug er: MacSOUP (offline) og Nozilla (kan
bruges offline).

Eller en af følgende i kombination med en lokal newsserver:
Mozilla, MT-newswatcher, slrn og gnus/emacs.

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 26-08-02 18:47

On Monday 26 August 2002 15:11, Christian Bech wrote in message
<059kmukpofdg03bat903t36unj01h7og0n@4ax.com>:

> Jeg tror faktisk debatten er ved at være slut.

Det er den i hvert fald for mit vedkommende. Jeg gider simpelt hen
ikke længere...

> Der er flere, hvis du skulle have lyst til at excellere i ynk.

Helst ikke. Det fjols tror jeg bare ikke er repræsentativt for folk,
der har valgt en anden platform end Mac - men mine erfaringer er nu
engang forskellige fra dine. Oh well.

> Havde I også tænkt sådan før OS X?

Tja... for mit vedkommende begyndte jeg for alvor at blive
interesseret, i hvad Apple kunne tilbyde med introduktionen af de blå
og hvide G3'er. Dengang gik man stadig og snakkede om Apple's
kommende arvtager til Openstep.

Før da lagde man ganske enkelt ikke mærke til Apple - de var usynlige,
hvis man ikke allerede var Mac-bruger. Jeg rendte således rundt i et
godt stykke tid og troede, at de blå og hvide maskiner var de første
G3-baserede produkter fra Apple's samlebånd.

> [...]
> for at den så var rigtig bærbar (ims. til den Dell 8000 jeg render
> rundt med nu). Det egentlige problem er, at de ikke har smidt en G4

Det kunne da også være, at 12" udgaven ville være nok til mig - det er
opløsningen jeg ikke bryder mig om. Jeg har simpelthen ikke pixels
nok at fordele blandt mine vinduer. ;)

/J-

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-08-02 18:58

On Mon. d. 26 Aug. 2002 kl. 17:47 GMT, J wrote:

> Det kunne da også være, at 12" udgaven ville være nok til mig - det er
> opløsningen jeg ikke bryder mig om. Jeg har simpelthen ikke pixels
> nok at fordele blandt mine vinduer. ;)

12" og 14" modellerne byder begge kun på 1024*768 - eneste forskel er
skæørm areal, battrilevetid samt ikke mindst mål, vægt og pris. Efter
selv hvis prisen var den samme ville jeg fotrække 12" modellen pga af
mål og vægt.

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 26-08-02 19:37

On Monday 26 August 2002 19:57, Morten Reippuert Knudsen wrote in
message <f6qdka.9t.ln@g4.reippuert.dk>:

> 12" og 14" modellerne byder begge kun på 1024*768

Ja, det er jeg klar over. Min pointe var, at hvis nu de i stedet havde
budt på eksempelvis 1280x1024 eller bedre, da ville jeg muligvis også
vælge en 12" - jeg vil skam også gerne have en laptop der intet
fylder eller vejer.

/J-

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-08-02 21:03

> [...]

> budt på eksempelvis 1280x1024 eller bedre, da ville jeg muligvis også
> vælge en 12" - jeg vil skam også gerne have en laptop der intet

Er der ikke grænser for, hvor mange pixels det er rimeligt at fylde på
en 12" skærm? Tingene kan vel også blive for små. Eller skal man bare
rykke tættere på?
Jeg læste i øvrigt et rygte om en 14" iBook i bredformat. Det
lyder nu også meget smart.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 27-08-02 12:18

On Monday 26 August 2002 22:03, Henrik Münster wrote in message
<1fhjl2m.1jfbp8bsy30lcN%henrik@muenster.dk>:

> Er der ikke grænser for, hvor mange pixels det er rimeligt at fylde
> på en 12" skærm? Tingene kan vel også blive for små. Eller skal man
> bare rykke tættere på?

Det er vel et spørgsmål om smag (og øjne). Jeg lavede lige en hurtig
og uvidenskabelig udregning, og blev enig med mig selv om, at
1280x1024 næppe bliver for småt på et 12" display:

Et 15" display med en opløsning på 1600x1200 (ses på nye Dell-laptops)
har et skærmareal på ca. 108in^2 og skal vise 1.920.000 pixels. Det
giver i omegnen af 17.800 pixels/in^2.

Et 12" display med en opløsning på 1280x1024 (som jeg kunne tænke mig
at se på Ibook) har et skærmareal på ca. 70in^2 og skal vise
1.310.720 pixels. Det giver i omegnen af 18.700 pixels/in^2.

Pixels - og dermed UI-elementer med en fast størrelse - bliver altså
ca. lige store på de to displays. Om alle så bryder sig om den
størrelse er en anden sag, men der er kunder til det derude.

> Jeg læste i øvrigt et rygte om en 14" iBook i bredformat. Det
> lyder nu også meget smart.

Det lyder ganske godt, ja. Hvornår skulle så'n et kræ dukke op?

/J-

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 11:34

> [...]

> og uvidenskabelig udregning, og blev enig med mig selv om, at
> 1280x1024 næppe bliver for småt på et 12" display:

Det lyder da fint, men er der ikke gået lidt inflation i antallet af
pixels til en given skærmstørrelse? Computernørder har altid foretrukket
høje opløsninger. Standarden er vel 800x600 på en 15" skærm og 1024x768
på en 17" skærm for at nævne et par eksempler. De flester nørder bruger
højere opløsninger på disse skærme. Omvendt kører sekretærerne på mit
arbejde i 800x600 på 17" skærme (crt). De kan godt lide store bogstaver.
Jeg har ellers prøvet at stille opløsningen om for dem.
Men selvfølgelig kommer det også an på softwaren. Man kan jo
selv vælge at bruge større ikoner og større skrifttyper. Et program
eller styresystem kan vel også vælge at bruge forskellige antal pixels
til en given størrelse bogstav. Og så er det jo også en vane. Jeg brugte
selv 800x600 i årevis på min gamle 233 MHz iMac m. 15" skærm. Sidste
vinter stillede jeg den efter massivt pres her i gruppen op til
1024x768, og det har jeg vænnet mig til. Nu virker 800x600 enormt
klodset, barnligt og gammeldags. Siden er jeg skiftet til OS X, og det
er vel nærmest lavet til høje opløsninger.

> Det lyder ganske godt, ja. Hvornår skulle så'n et kræ dukke op?

Det er jo kun rygter. Nogle mente til efteråret: MacExpo paris september
eller London november. Andre januar 2003. Er der ikke en MacExpo der?
Men det er jo kun løse, løse og helt ubegrundede rygter. Men noget
irriterende, da man ikke tør købe noget nyt, år man hele tiden hører om
det næste store.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 03-09-02 14:10

On Tuesday 03 September 2002 12:34, Henrik Münster wrote in message
<1fhxlc3.1anytnyntznlpN%henrik@muenster.dk>:

> Det lyder da fint, men er der ikke gået lidt inflation i antallet af
> pixels til en given skærmstørrelse?

Mjoo... det kan man vel godt kalde det. Forbedring af opløsning er jo
et udtryk for, at "man" i stadigt bedre grad behersker denne
teknologi. Da 800x600 var normen på 15" displays, _kunne_ disse ikke
vise en større opløsning, i det mindste ikke uden at billedet blev
gnidret og udflydende.

For sekretæren, der bruger sin computer som en avanceret (dyr)
skrivemaskine, forstår jeg da udemærket, at det kan være rart at have
dejligt store bogstaver på skærmen, som man kan læse, selv om man
lige har forlagt sine briller.

For mig kan der ikke blive plads nok: Diagrammer for et print eller
to, adskillige åbne PDF-dokumenter, en webbrowser og så det løse
kræver alle plads, og plads kommer ikke med en større skærm - plads
kommer med en større opløsning.

> [...]
> rygter. Men noget irriterende, da man ikke tør købe noget nyt, år
> man hele tiden hører om det næste store.

Du skal såmænd bare erkende den eneste absolutte sandhed om computere:

Uanset hvilken computer du køber og uanset hvad du betaler for den; 14
dage senere har naboens 9-årige knægt købt en "dobbelt så kraftig[1]"
maskine for penge tjent på at slå græsplæner i kvarteret.

/J-

[1] - Bestem selv hvilke parametre der afgør, hvor "kraftig" en
computer er.

Fra : Christian Bech

Dato : 26-08-02 21:49

J. A. Langdorf-Jørgensen <albani@sk.k64.dk> skrev:

>Det er den i hvert fald for mit vedkommende. Jeg gider simpelt hen
>ikke længere...

Pjat, du bider på en anden gang

>Helst ikke. Det fjols tror jeg bare ikke er repræsentativt for folk,
>der har valgt en anden platform end Mac - men mine erfaringer er nu
>engang forskellige fra dine. Oh well.

Det er set flere gange og hvis man yder fjolset retfærdighed, så blev
han faktisk provokeret til sin bemærkning.

> [...]
>interesseret, i hvad Apple kunne tilbyde med introduktionen af de blå
>og hvide G3'er. Dengang gik man stadig og snakkede om Apple's

Så er du altså også sær.

> [...]
>godt stykke tid og troede, at de blå og hvide maskiner var de første
>G3-baserede produkter fra Apple's samlebånd.

Det er dig tilgivet. Sådan tror jeg de fleste har det, men de gamle
beige G3'ere lever nok en rum tid endnu. Jeg har faktisk en til at stå
på kontoret og den kører OS 10.5 nogenlunde tåleligt.

>Det kunne da også være, at 12" udgaven ville være nok til mig - det er
>opløsningen jeg ikke bryder mig om. Jeg har simpelthen ikke pixels
>nok at fordele blandt mine vinduer. ;)

Jeg tænker nok også i at supplere med en ekstern skærm til hjemme-
eller kontorbrug.

--
Christian

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 27-08-02 12:32

On Monday 26 August 2002 22:48, Christian Bech wrote in message
<ak4lmu893plda5sc0shujp04hdcr5p6f1c@4ax.com>:

> Pjat, du bider på en anden gang

Måske. Jeg vil i det mindste gøre en indsats for at beherske mig...

> Så er du altså også sær.

Pga. Openstep-interessen? Det vil min kæreste nok give dig ret i - hun
har aldrig helt fattet min fascination af gammelt maskineri. Jeg går
nu stadig og ønsker mig en Cube (Next, ikke Mac).

Eller er det sært, at Apple ikke var interessant før de blå og hvide?
Jamen, Apple gjorde jo intet for at ændre det. Fra mit synspunkt var
Macs noget 68k- eller 604-baseret hardware med et OS, der var moderne
ungefähr samtidig med AmigaOS3.1, og den 68k- eller 604-baserede
hardware _dette_ kørte på.

Der var altså tale om computere, der nok var interessante, men på
samme måde som en Next eller den PDP8 der står under min stue. Aldrig
som et regulært arbejdsredskab.

Dette, kan jeg se _nu_, var måske ikke en helt rimelig vurdering, men
det var hvad Apple's markedsføring lagde op til!

/J-

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-08-02 22:33

> [...]

> beige G3'ere lever nok en rum tid endnu. Jeg har faktisk en til at stå
> på kontoret og den kører OS 10.5 nogenlunde tåleligt.

Så er du vist den første? Må vi komme og se vidunderet?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 29-08-02 23:25

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) skrev:

>Så er du vist den første?

Øv. Til gengæld kører den 10.1.5 ganske glimrende - problemet kommer
først når jeg starter programmer.

>Må vi komme og se vidunderet?

Har det stadig interesse eller var det 10.5 der trak?

Måske skulle vi koordinere med Lone og Thorbjørn. Så giver jeg gerne
en kop institutkaffe og en ubagt kage fra Føtex-bageren.
--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-08-02 07:54

> [...]

> Det kunne da også være, at 12" udgaven ville være nok til mig - det er
> opløsningen jeg ikke bryder mig om. Jeg har simpelthen ikke pixels

Jeg kan virkelig serioest anbefale en ekstra skaerm.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : J. A. Langdorf-Jørge~

Dato : 27-08-02 12:20

On Tuesday 27 August 2002 08:54, Thorbjoern Ravn Andersen wrote in
message <kk8z2sdc65.fsf@mimer.null.dk>:

> Jeg kan virkelig serioest anbefale en ekstra skaerm.

Jamen de er jo så forbandet besværlige at få med på cyklen.

/J-

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-08-02 12:24

> Jamen de er jo så forbandet besværlige at få med på cyklen.

I saa fald vil jeg anbefale en ekstra cykel.

Alternativt en trailer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-08-02 03:44

...Sikke dog som hvalpen kan både gø og galpe... - Kan han også snart bide?

- Og så kunne jeg derudover godt tænke mig at vide, hvilken
'mudderkastning', der er tale om? - Men det er du åbenbart for 'fin' til at
komme frem med....

- Og når du så skal til det, Jesper, så kunne jeg også godt tænke mig at
vide, hvordan jeg giver 'os Mac brugere' et dårligt ry? - Men det er du
måske også for 'fin' til....

Allerede nu tror jeg nok, jeg har solgt flere Macs til tidligere PC
brugere, end du nogensinde i dit forhåbentligt lange liv kommer til at
sælge.

- Og så lige tilsidst... - Hvis der er nogen som helst, der skulle få den
tåbelige idé at forsøge at tiltvinge sig adgang til nogen af mine
computere, så vil de blive smidt ud - bogstaveligt talt! - Jeg håber det er
forstået!

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-08-02 08:50

> [...]
>
> - Og så kunne jeg derudover godt tænke mig at vide, hvilken
> 'mudderkastning', der er tale om? - Men det er du åbenbart for 'fin' til at

Jesper tænker nok på den tilbagevendende debat om QP, linjelængde og
Netscapes fortæffeligheder. Derudover har vi ofte Mac OS X stabilitet på
programmet samt Finder. Debatter som for dem der ikke deltager ligner
noget der bare kører i ring - hvilket de også gør. Ofte slutter de lidt
skingert som dine hundeassociationer foroven. Jeg kunne have fortsat med
at sakse lidet flaterende vendinger om andre personer fra disse
debatter, men gør det ikke.

Jesper og andre er efterhånden temmelig trætte af det kan du vel forstå.
Jeg selv ynder meget disse diskussioner selvom jeg ikke når nogen vegne.
Måske skulle jeg respektere flertallet og stoppe?

> - Og når du så skal til det, Jesper, så kunne jeg også godt tænke mig at
> vide, hvordan jeg giver 'os Mac brugere' et dårligt ry? - Men det er du
> måske også for 'fin' til....

Mon ikke det er dine kontroverser i markedsgrupperne, admin- og
netikettegruppen.

> Allerede nu tror jeg nok, jeg har solgt flere Macs til tidligere PC
> brugere, end du nogensinde i dit forhåbentligt lange liv kommer til at
> sælge.

Det er altid godt med selvhævdelse. Hvad skal det til for?

> [...]
> tåbelige idé at forsøge at tiltvinge sig adgang til nogen af mine
> computere, så vil de blive smidt ud - bogstaveligt talt! - Jeg håber det er

Det var nu venligt ment. Jesper tænker det samme som jeg har gjort det
enkelte gange. Nemlig at det måtte være enklere at demontrere det end at
beskrive det for dig.

> mvh. Erik Richard

Det glæder mig at du svarede på Jespers indlæg. Disse indlæg om tredie
personer har altid irriteret mig, da jeg principielt ikke vil deltage i
sådanne, selvom det kribler i fingerne indimellem.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-08-02 12:50

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> Det var nu venligt ment. Jesper tænker det samme som jeg har gjort det
> enkelte gange. Nemlig at det måtte være enklere at demontrere det end at
> beskrive det for dig.

"demontrere". Hmm, enten er der et "r" for meget, eller et "s" for
lidt. Jeg vælger at tro at du mente det sidste

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-08-02 15:37

Hej Michael

Michael Tysk-Andersen wrote:

> [...]
> skingert som dine hundeassociationer foroven. Jeg kunne have fortsat med
> at sakse lidet flaterende vendinger om andre personer fra disse

Hvis du gør det, så husk også at få de vendinger med, hvor andre sviner mig til.
Og hvis du/og andre læser de tråde, det drejer sig om, så læg venligst mærke
til, at det i 99 ud af 100 tilfælde drejer sig om, at jeg har andre erfaringer,
end lige netop dem, der er 'velseete på borgen'.

> Jesper og andre er efterhånden temmelig trætte af det kan du vel forstå.
> Jeg selv ynder meget disse diskussioner selvom jeg ikke når nogen vegne.
> Måske skulle jeg respektere flertallet og stoppe?

Det samme kunne jeg jo også sige med lige fuldt ret, - at andre ikke hverken kan
eller vil acceptere, at andres erfaringsgrundlag kan være anderledes end deres
egne.

> Mon ikke det er dine kontroverser i markedsgrupperne, admin- og
> netikettegruppen.

Hvilke kontroverser? - Jeg har én gang forwardet/futtet en mail til
dk.netmisbrug, og jeg har _aldrig_ deltaget i en diskussion i hverken admin,
misbrugsgruppen eller andre grupper under admin! - at der så er nogle, der har
tilladt sig at sende nogle af mine indlæg til nogle af de grupper, er en helt
anden sag, som jeg i øvrigt finder forkastelig!

> Det er altid godt med selvhævdelse. Hvad skal det til for?

Selvhævdelse? - slap nu lige lidt af! - Det har intet med den slags at gøre, -
blot en konstaering af fakta og for at slå fast, at PC brugere åbenbart ikke er
blevet afskrækket - tværtimod ser det ud til.

> Det var nu venligt ment. Jesper tænker det samme som jeg har gjort det
> enkelte gange. Nemlig at det måtte være enklere at demontrere det end at
> beskrive det for dig.

Muligt, men det kan jeg egentlig ikke bruge til noget, - især da ikke, når jeg
decideret er blevet truet med både det ene og det andet af den slags. Og hvis du
har lagt mærke til, at der er blevet ændret i min signatur, så skyldes det
udelukkende det faktum, at jeg er begyndt at få telefonopringninger, som kun kan
betragtes som ren telefonterror.

- At dette så desværre kommer til at gå ud over en del af mine kunder, fordi de
ikke længere umiddelbart kan se mit tlf.nr., er jo sørgeligt

> Det glæder mig at du svarede på Jespers indlæg. Disse indlæg om tredie
> personer har altid irriteret mig, da jeg principielt ikke vil deltage i
> sådanne, selvom det kribler i fingerne indimellem.

Det var ikke meningen, at jeg ville have skrevet noget, da jeg finder Jespers
udgydelser fuldstændigt tåbelige, og med nogle af de tåbelige kommentarer, der
senere blev knyttet på, så mente jeg at et svar var på sin plads. Og dertil
kommer jo, at det er ih-så-åh-så let at sidde 'trygt og godt' bag sit
kill-filter og nedgøre folk, uden at man får set noget evt. retur-indlæg, - det
er jo dejlig risikofrit på den måde.

Og så er det ellers EOD for mig i den her tråd!

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-08-02 16:31

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> kill-filter og nedgøre folk, uden at man får set noget evt. retur-indlæg, - det

Det var vist en til mig. For at være sikker på at jeg ikke gør dig
uret:

Har du noget imod at gensende dit svar til Message-ID:
<kkfzzxtuoy.fsf@mimer.null.dk>?

På forhånd tak,
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-08-02 06:08

Hej Thorbjørn

> Det var vist en til mig. For at være sikker på at jeg ikke gør dig
> uret:

Nej, det var faktisk IKKE én til dig.

> Har du noget imod at gensende dit svar til Message-ID:
> <kkfzzxtuoy.fsf@mimer.null.dk>?

Næh, men jeg kan ikke finde ovenstående ID...., - så det vil nok knibe med at
gensende den...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-08-02 21:16

On Sat. d. 24 Aug. 2002 kl. 05:07 GMT, Erik wrote:

> Nej, det var faktisk IKKE én til dig.

> Næh, men jeg kan ikke finde ovenstående ID...., - så det vil nok knibe med at
> gensende den...

Prøv en af følgende muligheder:

Find en usenet klient der kan håndtere message ID'er

Brug google:
<http://groups.google.com/groups?ie=ISO-8859-1&as_umsgid=kkfzzxtuoy.fsf%40mimer.null.dk&lr=lang_da&hl=da>

Ved samme lejlighed bør du lave en søgning på egne indlæg og
konstatere hvorfor QP ikke er velegnet til usenet, at dine indlægs liner
/er/ for lange, at danske tegn /ikke/ håndteres korrekt samt at din
sigantur adskiller er defekt. Det ville klæde dig frem for at finde på
tåbelige og paranoide teorier...

Alternativt kan du omskrive id'et til <news://kkfzzxtuoy.fsf@mimer.null.dk>
og indtaste det i netscapes .url linie.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-08-02 22:49

> Næh, men jeg kan ikke finde ovenstående ID...., - så det vil nok knibe med at
> gensende den...

Prøv med <news:kkfzzxtuoy.fsf@mimer.null.dk> (utestet link), eller se
direkte på Google:

http://groups.google.com/groups?q=msgid%3Akkfzzxtuoy.fsf@mimer.null.dk&hl=da
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-02 03:36

Hej Thorbjørn

Og hvorfor skal den gensendes?
mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-08-02 07:50

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> Hej Thorbjørn
>
> Og hvorfor skal den genksendels?

Fordi jeg ikke har set dit svar. Det kunne fx være kill-filterets
skyld.

Fandt du indlægget?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-08-02 16:04

Hej Thorbjørn

Jeg fandt det, ja! - Og?

> Fordi jeg ikke har set dit svar. Det kunne fx være kill-filterets
> skyld.
>
> Fandt du indlægget?

mvh. Erik Richrd

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-08-02 16:17

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg fandt det, ja! - Og?

Kunne du evt. forklare hvorfor du fandt det nødvendigt at nævne mit
navn i <3D00CD82.8D343F93@mail1.stofanet.dk> og på den usædvanligt
grove facon lægge mig ord i munden? Efter gentagne gange at have læst
tråden "Om stabilitet" igennem kan jeg stadig ikke se, hvad jeg har
skrevet der har retfærdiggjort den slags anklager.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-08-02 16:32

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> Hej Thorbjørn
>
> Jeg fandt det, ja! - Og?

Jeg vil bede dig gensende svaret med undskyldningen, da det åbenbart
er blevet fanget i mit kill-filter.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-08-02 20:34

In article <kkadnbkl9h.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Jeg vil bede dig gensende svaret med undskyldningen, da det åbenbart
> er blevet fanget i mit kill-filter.

Erik må have sendt det i Bo Warmings navn, idet jeg ikke har andre i mit
kill-filter og jeg ej heller har set svaret.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-08-02 14:14

> ...Sikke dog som hvalpen kan både gø og galpe... - Kan han også snart bide?

Ved du hvad Erik jeg er et voksent menneske på 37 år, så hvalp kan man
vel næppe kalde mig. Men jeg kan bide fra mig hvis jeg bliver urimeligt
behandlet.

> - Og så kunne jeg derudover godt tænke mig at vide, hvilken
> 'mudderkastning', der er tale om? - Men det er du åbenbart for 'fin' til at
> komme frem med....

Hvis du ikke selv kan genkende mudderkastningen fra stort set hver
eneste indlæg du deltager i, så står den da værre til med dig end først
antaget. Du skændes jo med alle - også med mig selvom mit indlæg blot
har dig som en af parterne.

> - Og når du så skal til det, Jesper, så kunne jeg også godt tænke mig at
> vide, hvordan jeg giver 'os Mac brugere' et dårligt ry? - Men det er du
> måske også for 'fin' til....

Nej, det er jeg ikke. Først og fremmest giver du nye tilkomne her i
d.e.m et indtryk af at hér skændes vi stedet for at hjælpe hinanden.
Dernæst man jeg indrømme at dit had overfor fx. Microsoft er tåbeligt.
Jeg er heller ikke vild med alt fra Microsoft, men ca. 90% af verdens
befolkning benytter sig af produkter derfra. Hvad med at forklare om
Mac'ens fordele og ulemper på en seriøs måde ? Det gør du ikke ! Alt fra
Mac re godt og alt fra PC er noget lort !! Sådan er det altså ikke.

> Allerede nu tror jeg nok, jeg har solgt flere Macs til tidligere PC
> brugere, end du nogensinde i dit forhåbentligt lange liv kommer til at
> sælge.

Sikkert.

> [...]
> tåbelige idé at forsøge at tiltvinge sig adgang til nogen af mine
> computere, så vil de blive smidt ud - bogstaveligt talt! - Jeg håber det er

Det var ikke ment på den måde. Det var venligt ment. At vise dig hvad du
gør galt og så derefter rette fejlene.

Nå, jeg tænker på at jeg var bekymret for dig, da du skulle opereres og
så dit indlæg her............... ak !!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Ben Knudsen

Dato : 23-08-02 14:32

kml.ers@mail1.stofanet.dk writes:
>Allerede nu tror jeg nok, jeg har solgt flere Macs til tidligere PC
>brugere, end du nogensinde i dit forhåbentligt lange liv kommer til at
>sælge.

Goble goble goble goble. Goble goble goble goble goble.
Goble goble goble goble - goblegoble - goble goble. Goble Goble.
GOBLE GOBLE GOBLE! GOBLE GOBLE!

Det er, hvad _jeg_ hører....

Ben