Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GeForce4 Ti4200 i "gammel" computer
Fra : Peter Føns

Dato : 22-08-02 00:19

Hej Hej

Jeg har en ældre computer (2 år gammel) som begynder at være lidt tung i
nogle forskellige spil. Jeg overvejer nu kraftigt at udskifte grafikkortet
til f.eks. et GeForce4 Ti4200, men hvor stor effekt tror I det har? Skal jeg
også til at udskifte CPU'en?

Min computer er en:
AMD Duron 700 Mhz
384 MB SDRAM
Asus V7100 GeForce2 MX 32MB SDRAM

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Søren

Dato : 22-08-02 14:20

Selvom det 'kun' er en 700 Duron du har så kommer det Gf4 ti4200 til at
SPARKE RØV !!!
Når du så skal skifte CPU, vil jeg anbefale en Amd xp 1600+ den er ret
billig nu.
Det kan ikke betale sig at købe de dyrere 1700-2200 da du ikke får nær så
meget for pengene. Men husk lige at checke om dit motherboard understøtter
XP.
Men vent med at skifte CPU til du er blevet sparket bagi af dit Nye geforce4
4200 !!!

(heldige skid).

Hilsen Søren.

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 09-09-02 22:22

> [...]
> til f.eks. et GeForce4 Ti4200, men hvor stor effekt tror I det har? Skal

Jeg vil ikke forvente ALT for meget!

Jeg har lige opgraderet til et TI4200 128mb fra et Gforce2gts... Ikke den
store forskel!
Min PIII700 er åbentbart totalt flaskehals!

/Rolighed

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 09-09-02 23:33

Du vil sasgtens kunne mærke det, men forskellen er ikke "mega" stor.
Du opgraderer jo fra et MX kort, så der er er faktisk meget at hente.

/Mark

Fra : MHJ

Dato : 10-09-02 21:35

Har nys skiftet et Gf2mx400 64mb til et Asus GF4200 ti - der er en markant
forbedring. Proc er en P3 1133.
Dog bliver det meget varmt.

MVH
Morten

Fra : 0nkel

Dato : 11-09-02 04:02

"Peter F ns" <pfoens@vjk.dk> wrote in message news:<ak172e$6tp$1@eising.k-net.dk>...
> [...]
> til f.eks. et GeForce4 Ti4200, men hvor stor effekt tror I det har? Skal jeg

Det nytter ikke bare at udskifte CPUen, du mangler også DDR ram for at
kunne få fuld gavn af kortet. Jeg vil mene at det absolut bedste kort
du kan smide i maskinen er et GF3 Ti200, der vil også være stor
forskel i forhold til dit MX.

Test din pc i 3dmark2001 og post dit resultat, så kan du samtidigt
læse andres resultater og der findes nogle ret triste scores af GF4 Ti
kort sammen med små CPUer og SDRAM.

Her er der en der har et GF4 Ti4600 med en 1800+ og SDRAM han får kun
7144 i 3dmark 2001.
http://makeashorterlink.com/?M307520C1

Der er det jo ikke CPUen der er problemet men der imod SDRAM - hvis du
vil have et af de nyeste gfx kort må du opgradere hele din pc for at
kunne udnytte det.

> Min computer er en:
> AMD Duron 700 Mhz
> 384 MB SDRAM
> Asus V7100 GeForce2 MX 32MB SDRAM

Min gamle PC var en 700 MHz Athlon med SDRAM - der havde jeg et GF4
MX440 og fik en score på 3319 i 3dmark2001 - jeg har beholdt kortet i
min nye 1.8@2.5 GHz P4 hvor jeg nu får en score på 7287. Mit GF4 MX440
er meget hårdt overclocket, også for hårdt - men jeg får en lignede
score i forhold til GF3 kort sammen med ældre DDR bundkort - de brugte
sikkert også ældre drivere men alligvel.

Mit GF4 MX440 skal klart byttes ud når engang nv30 er kommet på
markedet.

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 11-09-02 10:49

Manden kan jo altid opgraderer det senere, men et sådant kort giver et godt
spark i den rigtige retning.
Og grundet prisforskellen ville jeg mene, at det bedre kan betale sig med et
TI4200

/Mark

Fra : 0nkel

Dato : 11-09-02 22:18

"Mark Urup [8362]" <mu@pc.dk> wrote in message news:<3d7f1172$0$152$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Manden kan jo altid opgraderer det senere, men et sådant kort giver et godt
> spark i den rigtige retning.

Hvis han opgrader snart er det vel en bedre ide at vente og købe et
gfx samtidigt, hvis ikke han vil opgradere snart så er der bedre og
billigere gfx kort til den tid.

> Og grundet prisforskellen ville jeg mene, at det bedre kan betale sig med et
> TI4200

Et GF4 Ti4200 er ca. 500,- dyrere end et GF3 Ti200 og han vil ikke
kunne mærke forskel, men det kan være du har ret i at 500,- ikke er
værd at spare, det kan vi jo ikke afgøre.