Thymuskirtlen
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 21-08-02 23:56

For 4-5 år siden gik jeg til nogle foredrag om kineseologi, yoga,
meditation,
celleernæring etc.

Jeg husker at vi lærte nogle øvelser hvor man bankede på brystbenet
sådan op og ned ad brystbenet og en anden hvor man bankede let i en cirkel
rundt om det midterste af brystbenet. Vi fik at vide at det var blevet brugt
i umindelige tider i Østen, hvor man godt vidste at det gav modstand mod
sygdomme. Det var thymuskirtlen man holdt i gang/forsøgte at holde i gang.

Een af mine bekendte har fortalt at han af en healer havde fået at vide at
een af grundene til at yogierne opøvede evnen til at stå på hovedet i lang
tid bl.a. var at de så fik mere blod til at strømme forbi/gennem
thymuskirtlen
som sidder bag brystbenet.

Jeg vil godt høre om een af dem som VED noget i dette forum har nogle
kommentarer til dette fænomen. Altså jeg er ikke ude efter noget om hvor
vidt det er videnskabeligt eller ej. Dette drejer sig jo om noget man har
vidst
længe før de vestlige videnskaber blev til.

Med venlig hilsen elena@io.dk