Flisegulv på træ!
Fra : J. Nielsen

Dato : 21-08-02 23:06

Hej Gruppe
Jeg vil gerne have råd/erfaringer om flisegulv på træplader på bjælker.
Skal træpladerne være vandfaste? Hvor tykke skal træpladerne være. Skal der
lægges et afretningslag under fliserne først, og skal fliseklæberen være
special til træ.
Er det muligt at lave gulvvarme under træpladerne, evt. med
varmefordelingsplader.
Gulvet må helst ikke fylde meget mere end det eks. trægulv på 25 mm.

På forhånd tak
J. Nielsen.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 22-08-02 10:51

"J. Nielsen" <jnielsenbry@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
> Jeg vil gerne have råd/erfaringer om flisegulv på træplader på bjælker.

OK

> Skal træpladerne være vandfaste?

Ja

>Hvor tykke skal træpladerne være.

Det kommer an på hvor langt der mellem gulvbjælkerne.

> Skal der lægges et afretningslag under fliserne først,

Nej, faldet skal lavet i træpladerne.

>og skal fliseklæberen være
> special til træ.

Fliseklæben skal være en speciel fleksibel klæber.

> Er det muligt at lave gulvvarme under træpladerne, evt. med
> varmefordelingsplader.

Ja.

> Gulvet må helst ikke fylde meget mere end det eks. trægulv på 25 mm.

Det bliver svært.

- Martin

Fra : John Vedsegaard

Dato : 23-08-02 17:59

Husk i hvert fald gummihud på pladerne inden fliserne lægges..
John

Fra : fam. Jensen

Dato : 23-08-02 20:04

Hejsa.
Jeg vil ikke anbefale at du ligger fliserne på træ.
Det du skal gøre, skær 3-4cm ned i bjælkerne og læg svalhalseplader hen
over og støb oven på dem, der skal kun være ca 3 cm beton hen over
pladerene,
så har du løst problemet og det holder.
Andgående gulvvarme hvis du lægger det i må du ikke kører med for høj temp.
men husk vandtætnings på gulvet, der skal mindst være 2mm og bånd i
kanderne.
Det hele kan du købe på en tømmergård
Hilsen Jensen