Fjernelse af smeltet gummi på krom?
Fra : Jens Didriksen

Dato : 21-08-02 21:39

Smart som jeg er skulle jeg lige prøve at sidde med fødderne på de bagerste
fodhviler under kørsel, hvilket selvfølgelig resulterede i at mine smarte
dansesko rørte den brandvarme udstødning - behøver jeg at sige mere... FUCK!

Nogen der kender et god metode til at fjerne dette sorte, smeltet stads fra
forkromning (ja, ja - jeg kender godt selv metoden med en vinkelsliber...) ?

Takker og bukker

Jens

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 21-08-02 21:58

> Nogen der kender et god metode til at fjerne dette sorte, smeltet stads
fra
> forkromning (ja, ja - jeg kender godt selv metoden med en vinkelsliber...)
?

Jeg klarer mig som regel med en opvaskebørste, og noget opvaskemiddel...
skulle det ikke virke, kan du prøve med celulosefortynder... det virkede i
hverfald på min gamle Yamaha FS-1 4 gear!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Niels S.

Dato : 22-08-02 10:51

Jens Didriksen skrev

> [...]
fra
> forkromning (ja, ja - jeg kender godt selv metoden med en vinkelsliber...)

Kør en god tur så udstødningen er rigtig varm. Tør så meget af som du kan
med en klud og lidt knofedt. Vent til udstødningen er blevet kold igen og
puds så efter med Autosol.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 22-08-02 10:59

Når jeg har nasset mine (rustfrie) stålrør til, så er det frem med
polerklodsen og boremaskinen..... det bliver nærmest blankt som krom
Jeg ved dog ikke hvordan krom har det med denne metode .... krom virker
rimeligt hårdt... men måske for tyndt ?... anyone ?

Steffen
SL1000 - LeoVinci - High Mount.

Fra : Jacob Grunnet

Dato : 22-08-02 12:27

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> wrote in message
> [...]
fra
> forkromning (ja, ja - jeg kender godt selv metoden med en vinkelsliber...)

En god gang knofedt og Autosol, så er det ordnet på "ingen" tid. Alt hvad
der er krom giver jeg bare Autosol, og så pudser igennem, så kommer det til
at se ud som nyt, også selvom der er rustpletter.

/Jacob
Honda Super Dream

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-08-02 14:13

> /Jacob
> Honda Super Dream

Heh, den model er der nok ikke mange der kender med det navn.

signing off.. Martin Sørensen