2 basenheder -> subwoofer
Fra : Jens Pedersen

Dato : 21-08-02 19:02

Dav NG!

Jeg ved ikke, om dette er den rigtige gruppe at spørge, men det var nu
engang den gruppe, jeg lige kunne finde.

Jeg har to jbl-højtalere, hvor begge diskantenheder er brændt af. Jeg har
derfor tænkt mig (hvis det er muligt) at lave en subwoofer af de intakte
basenheder. Hvordan gør man det? Det skal lige siges, jeg ikke er en haj til
sådan noget musik"hardware" - har praktisk talt ikke en skid forstand på
det.

Håber, der er en eller flere, der vil hjælpe med et godt råd eller to.

Med venlig hilsen Jens Pedersen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-02 20:09

Hej Jens

Normalt ville du kun skulle bruge den ene enhed, men prøv at gå på
biblioteket, og kig i gamle Hi-Fi blade, eller gå på loppemarked, Jeg syntes
jeg mindes en opstilling deri, hvor man brugte to ens enheder, som så meget
spændende ud, og min kammerat lavede en, dog med andre enheder end dem de
havde brugt, men resultatet blev faktisk rimeligt godt. Men du skal nok
være indstillet på, at det godt må koste lidt, da denne var en aktiv woofer.

Hilsen Benny

Fra : Jens Pedersen

Dato : 22-08-02 11:44

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev

> være indstillet på, at det godt må koste lidt, da denne var en aktiv
woofer.

Hvad er det lige, en "aktiv" subwoofer er?

Hilsen Jens

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 22-08-02 11:54

Jens Pedersen wrote:
> Hvad er det lige, en "aktiv" subwoofer er?

Forskellen på en aktiv og en passiv subwoofer er SVJV, at den aktive har
indbygget forstærker, mens den passive skal trækkes af din almindelige
forstærker.

/Nikolaj
XFUT:dk.teknik.lyd

---

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-02 11:51

"Jens Pedersen" <osterejen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev

> woofer.
>
> Hvad er det lige, en "aktiv" subwoofer er?
>
> Hilsen Jens

Hej Jens

Så er den med indbygget forstærker som udelukkende tager sig af bassen, så
det må også påregnes, at den bliver altså som regel lidt større end de der
under sofa modeller. det fungerer forresten heller ikke særligt godt under
en sofa.

Hilsen Benny

Fra : Jacob E.

Dato : 21-08-02 21:14

"Jens Pedersen" <osterejen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Dav NG!
>
> Jeg ved ikke, om dette er den rigtige gruppe at spørge, men det var nu
> engang den gruppe, jeg lige kunne finde.

Det er det ikke, så prøv at benytte dk.teknik.lyd. Dér kan jeg garantere
dig, at de kan og vil hjælpe dig Held og lykke med projektet!

Mvh Jacob Ekstrøm.

Fra : Jens Pedersen

Dato : 22-08-02 11:35

"Jacob E." <jacob-x@dk2netFJERN.dk> skrev

> Det er det ikke, så prøv at benytte dk.teknik.lyd. Dér kan jeg garantere
> dig, at de kan og vil hjælpe dig Held og lykke med projektet!

Tak tak