Min ZXR750J sætter ud
Fra : Kennett Stigaard

Dato : 21-08-02 18:46

Min ZXR750J (Tysk model fra 1992 med 29 Kkm på meteret) er begyndt at sætte
ud på en eller flere cylendre.
Jeg har netop haft den til service og har fået stillet ventiler, kapurator,
skiftet tændrør mm.
Et af de sædvanlige tilfælde, hvor fejlen ikke var der før service, men
opstår nu, en gang i mellem. Var efterfølgende på værksted uden at de fandt
fejlen.
Da jeg kørte derfra viste fejlen sig igen efter 15 km................!!!!
Jeg har prøvet at finde et fejl mønster, hidtil uden success. Dog lader det
til at det kun sker under 5000 omdrejninger og også i tomgang.
Den lader ok fra både generator og laderelæ, samt på batteri (mellem 12 til
14,5 volt afhængig af belastning).
Min mistanke er tændspoler eller tændbox...............!!
Eller måske en helt forkert indstilling af ventiler eller
kapurator...........!!

Gode ideer eller erfarninger er meget velkomne, inden den kommer tilbage til
værkstedet igen igen.

På forhånd tak for hjælpen

Kennett

Fra : RasmusZX9R

Dato : 22-08-02 12:17

> Gode ideer eller erfarninger er meget velkomne, inden den kommer
tilbage til
> værkstedet igen igen.
Hejsa!
Jeg har et par gange set at en dårlig/hullet vaakumslange til
benzinhanen kunne give de der problemer.
Jeg ved ikke om din har vaakum benzinhane, men hvis den har var det da
en mulighed.
Fejlen kommer netop tit efter at der er blevet skruet på mcen, da man så
måske har haft tanken af og derved fået knækket en gammel stiv
vaakumslange.
Evt. en dårlig benzinpumpe?
Umiddelbart tror jeg ikke at det er et tændings problem, da du som
oftest kan finde et system i den slags fejl.
Det samme gælder indstilling af diverse ting.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/

Fra : Kennett Stigaard

Dato : 27-08-02 20:45

Nu har jeg analyseret lidt videre, og er kommet til den konklusion, at det
må være tændings impulsgiveren, tændingsbox eller kabelfejl mellem disse.
Når den sætter ud går omdrejningtælleren helt ned på 0, til trods for at
motoren stadigvæk kører og har omdrejninger (på 2 cylindre).
Omdrejningstælleren er forbundet direkte til den ene tændspole (før
højspændings siden, naturligvis).
Så, er der nogle som har erfaringer med fejl på tændings impulsgiveren eller
tændingsboxen ?

Kennett (der snart håber på at have en køreklar maskine igen)

Fra : RasmusZX9R

Dato : 28-08-02 06:38

> Så, er der nogle som har erfaringer med fejl på tændings
impulsgiveren eller
> tændingsboxen ?

På min gamle GPz900r var jeg ude for at pickuppen havde skruet sig løs
så den engang imellem mistede signalet til 2 cylindre.
Det kan være det sidder på samme måde på din.
De sad under venstre motordæksel,såvidt jeg husker.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/