Hvordan gør jeg dette ??
Fra : ">>>Morten

Dato : 21-08-02 17:32

Hej Alle....
Jeg ved ikke rigtigt om jeg er i den forkerte gruppe(men det er jeg !) ,
men jeg håber der skulle være nogen der kan hjælpe mig !
jeg har set at man kan fremstille billeder ved hjælp af tal som 0 1 som
bliver sat op de en bestemt måde med fed skrift og så ligner det et billede
! jeg Mener det hedder nogen omkring ACSII eller ? Hva ??

Nogen der kan fortælle mig hvordan man laver disse og hvilke programmer man
benytter ???

Skriv venligst DIREKTE til min MAIL da jeg ikke læser disse nyhedsgrupper
så tit, Mange TAK!

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards

Morten Tim Wittrup Jensen

ICQ : 138183089

E-Mail oz0mj@eqso.org

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-08-02 18:53

">>>Morten<<<" <norretoftegaard@privat.dk> wrote in message

> Jeg ved ikke rigtigt om jeg er i den forkerte gruppe(men det er jeg !) ,

Hvorfor i alverden så stille spørgsmålet her? Du vil måske spise det færdige
billede?

> [...]
> benytter ???
>
> Skriv venligst DIREKTE til min MAIL da jeg ikke læser disse nyhedsgrupper

....ahah!
"Jeg vil gerne hjælpes, men gider ikke have besvær med at modtage hjælpen!"

XFUT dk.edb.grafik

Fra : B. Sørensen

Dato : 21-08-02 22:11

| ">>>Morten<<<" <norretoftegaard@privat.dk> wrote

| billede

Det må dreje sig om de lidt specielle (og unikke) ASCII/ANSI signature
de forskellige hacker og cracker grupper sender ud med deres
"udgivelser". FOSI's bjørn er vel en klassiker.
Anyway så er det hårdt arbejde.
Notepad legede jeg selv lidt med en årgang, men det er et frygteligt
arbejde at skulle sidde og "mellemrumstaste" samtlige tegn på plads,
så jeg fik fat i en lidt mere avanceret udgave af notepad som i øvrigt
også gjorde det let at indtaste de forskellige symboler man ellers
normalt skal copy+paste fra charactermap eller taste ind via de
numeriske taster og [ALT]. Kan ikke lige huske hvad det hed, men prøv
at søge lidt med Google eller tag et smut ind på disse "foreningers"
sites.

--
/B. Sørensen
»Qued Erat Demonstrandum«

Fra : B. Jakobsen

Dato : 21-08-02 22:53

Det hedder ascii art og er noget af det tidligste "computergrafik"
Søg på google.
Her er et godt link
http://www.chris.com/ascii/

Kh
Bjørn

,

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 21-08-02 23:05

"B. Jakobsen" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> Det hedder ascii art og er noget af det tidligste "computergrafik"
> Søg på google.
> Her er et godt link
> http://www.chris.com/ascii/

Fedest. Nostalgi er nu ikke hvad det har været! Jeg har stadig et par gamle
udskrifter af de tidligste tegninger fra de gode gamle dage.

Iøvrigt kan jeg lige supplere at ASCII betyder American Standard Code for
Information Interchange og vel er det tegnsæt, som stort set alle andre
tegnsæt der anvendes idag, er baseret på (med undtagelse af EBCDIC - en helt
anden historie). Bare hvis vores spørger skulle undre sig over navnet 'ASCII
art'...

M.v.h.
Olav

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-08-02 20:10

>Jeg ved ikke rigtigt om jeg er i den forkerte gruppe

Du ved det ikke?

>(men det er jeg !) ,

Du ved det?

>men jeg håber der skulle være nogen der kan hjælpe mig !

Ikke her i gruppen. Den hedder dk.kultur.mad+drikke - og du kan se
hvad den er beregnet til her:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?dk.kultur.mad+drikke

>jeg har set at man kan fremstille billeder ved hjælp af tal som 0 1 som
>bliver sat op de en bestemt måde med fed skrift og så ligner det et billede
>! jeg Mener det hedder nogen omkring ACSII eller ? Hva ??

Prøv news:dk.edb.grafik

>Skriv venligst DIREKTE til min MAIL da jeg ikke læser disse nyhedsgrupper
>så tit, Mange TAK!

Det kunne være der var andre (i news:dk.edb.grafik) der var
interesserede i svaret. Det ses lidt som "uhøflighed" at bede om at få
svaret i mailboxen. Det er også smartere at svare i grupperne (vel at
mærke den korrekte), da folk så kan kommentere hinandens svar. Hvis en
gut f.eks. svarer direkte forkert, så kan andre rette ham - det kan
ikke lade sig gøre hvis man blot får svaret på mail.

FUT: news:dk.admin.netikette (svar havner i den gruppe).

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)