Sortering i MS Word 2000?
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-02 17:22

Jeg har et dokument med 277 linjer.

På hver af disse linjer er der én e-mail adr.

Jeg ønsker alle disse e-mail adr. sorteret efter domæne (altså det der står
efter @)

Hvordan søren gør jeg det?

På forhånd tak for hjælpen!

Claus

Fra : pre

Dato : 21-08-02 18:45

To muligheder:
1: Hvis du kan håndtere DOS kan en kopi sorteres på få sekunder. Jeg kan
evt hjælpe lidt.
2: Der findes en makro, der hedder "Sorter efter sidste ord" og svjv
kan den uden videre stilles til at akceptere snabel-a´et som skilletegn.
Forhåbentlig kikker programmøren med i dag (Jeg har godt nok en kopi,
men næppe rettigheder).

© pre 2002

Fra : Leo Heuser

Dato : 22-08-02 08:12

Hej Pre

Når jeg har offentliggjort en løsning i *grupperne*,
er du (og alle andre) velkommen til at gentage den i
*grupperne* på et senere tidspunkt, blot løsningen
bliver vist i sin helhed (med navn og dato).

Leo Heuser

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 21-08-02 19:18

Claus Nygaard-Pedersen <cnpatofir.dk> wrote:
> Jeg har et dokument med 277 linjer.
>
> På hver af disse linjer er der én e-mail adr.
>
> Jeg ønsker alle disse e-mail adr. sorteret efter domæne (altså
> [...]
Hej Claus

Hvis det kun skal gøres denne ene gang, er en hurtig metode:
* at overføre dataene til Excel.
* bruge "Tekst til kolonner" til at opsplitte strengene i to
kolonner.
* sortere efter den anden kolonne og
* derefter sammenhæfte de to kolonner igen med et @ imellem.

Håber du kan bruge denne korte beskrivelse, da jeg er på vej til en
landskamp
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : pre

Dato : 21-08-02 21:39

Ja, det var da et rigtig godt tip.

© pre 2002

Fra : Leo Heuser

Dato : 22-08-02 08:01

Claus

Denne rutine vil gøre arbejdet:

Sub SorterEfterSidsteOrd()
'Leo Heuser, 12. september 2001
'Virker i Word 2000 og frem.
'Markér opstillingen og kør rutinen.
'Sæt ' foran de Separator-linier, der
'ikke bliver brugt. Kun én må være aktiv.
'Der må godt være flere ens separatortegn
'efter hinanden i opstillingen.
Dim ParagraphRange As Range
Dim Counter As Long
Dim LastWord() As String
Dim Separator As String
Dim SortOrder As Long
Dim SortRange As Object
Dim SplitParagraphRange As Variant

SortOrder = 0 ' 0=Stigende/Ascending. 1= Faldende/Descending.
Separator = "@"
' Separator = Chr(32) 'Mellemrum/Space
' Separator = Chr(9) 'Tabulatortegn/Tab
' Separator = "," 'Komma/Comma
' Separator = ";" 'Semikolon/Semicolon

Set SortRange = Selection.Range

ReDim LastWord(1 To SortRange.Paragraphs.Count)

For Counter = 1 To UBound(LastWord)
Set ParagraphRange = SortRange.Paragraphs(Counter).Range
SplitParagraphRange = Split(ParagraphRange, Separator)
LastWord(Counter) = _
SplitParagraphRange(UBound(SplitParagraphRange)) _
& Chr(1) & SortRange.Paragraphs(Counter)
Next Counter

Application.WordBasic.sortarray LastWord(), SortOrder

For Counter = 1 To UBound(LastWord)
SortRange.Paragraphs(Counter).Range.Text = _
Mid(LastWord(Counter), _
InStr(LastWord(Counter), Chr(1)) + 1)
Next Counter

End Sub

Leo Heuser

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-02 21:49

"Leo Heuser" <leo.heuser@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Application.WordBasic.sortarray LastWord(), SortOrder
>
> For Counter = 1 To UBound(LastWord)
> SortRange.Paragraphs(Counter).Range.Text = _

Takker!

Det vil jeg prøve

Claus

Fra : Leo Heuser

Dato : 23-08-02 06:09

Velbekomme, Claus.
Du er velkommen tilbage, hvis det "driller".

Leo Heuser