SVCD bøvl!
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 21-08-02 17:13

Jeg forsøger at lave en SVCD på Mac'en.

Med hjælp fra en tidligere tråd hvor emnet har været diskuteret har jeg
fundet frem til en vejledning på <http://homepage.mac.com/rnc/svcdXc.html>.

Med MissingMpegTools 0.8.8r2 jeg har fået lavet en .mpv og en .mp2 fil. Jeg
kan også fint "mux'e" disse to, men jeg er ikke sikker på om jeg gør det
rigtigt. Vejledningen er nemlig IKKE pædagogisk anlagt ... Hmmm...

F.eks. står der:

> Step 5 Add "user data blocks" , convert packet size to 2324 and multiplex into
> program stream.
>
> MissingMpegTools - mplex
> Select mplex from MissingMpegTools
> Set Path to your video.mpv and audio.mpa,
> set output to your project folder.
> Make sure Mpeg 2 SVCD and VBR are
> checked.
> Click Mux, output file will be movie.mpg
>
> Note: At this point, you may preview the movie with "VideoLAN"

Det er meget godt, men hvad betyder "add user data blocks"?

Hvordan "converter" jeg "packet size" til "2324"?

Er der evt. nogen der har prøvet at følge vejledningen - med succes?

Jesper

--
<http://www.mac-biddet.dk>

Fra : Jesper

Dato : 21-08-02 18:41

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Hvordan "converter" jeg "packet size" til "2324"?
>
> Er der evt. nogen der har prøvet at følge vejledningen - med succes?

Du skal ikke selv konvertere til Packet size 2324, vejledningen
beskriver blot hvad der rent faktisk sker når du følger vejledningen i
pkt. 5, altså under mplex i MMT vælger du din video og audio kilde i
"Set path", vælg MPEG2 SVCD og flueben i VBR boxen. 2324 bytes er
standardblokstørrelsen på en VideoCD (og en SVCD)

--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 21-08-02 19:15

On 21/08/02 19:41, in article
1fha68r.106jszh1bmgjpuN%spam@supressor.invalid, "Jesper"
<spam@supressor.invalid> wrote:

> [...]
> "Set path", vælg MPEG2 SVCD og flueben i VBR boxen. 2324 bytes er
> standardblokstørrelsen på en VideoCD (og en SVCD)

Ok - jeg var ellers sikker på det var her jeg lavede fejl - jeg kan nemlig
ikke få det til at dú!

Jeg har brændt image-filerne som beskrevet, men et eller andet er galt:
hverken mac'en eller min DVD-afspiller kan læse den færdige SVCD.

Der er 4 filer:

film.toc 4K
film_01.img 692K
film_02.img 165888K
film_02_pregap.img 348K

Iflg. vejledningen skal - så vidt jeg har forstået - kun film_01.img og
film_02.img brændes. Eller hvad gør jeg galt?

Jeg har naturligvis valgt CD-ROM XA i Toast (5.1.4).

Jesper

--
<http://www.mac-biddet.dk>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-08-02 22:19

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote in

> [...]
>
> Iflg. vejledningen skal - så vidt jeg har forstået - kun film_01.img
> og film_02.img brændes. Eller hvad gør jeg galt?

Det er korrekt.

> Jeg har naturligvis valgt CD-ROM XA i Toast (5.1.4).

....og har brændt dem i to spor? Prøv med en CD-RW og afspil den i
DVD'en; jeg mener at der står på siden, at de til tider er bedre.

Din Mac burde dog kunne se indholdet af CD'en uden problem, men kan nok
ikke afspille det uden f.eks. VideoLAN.

Du kan også prøve at hente MissingMediaBurner, som er et brænderprogram
der kører i terminalen, men en kvik gut har lave en GUI til opsætningen.
Det virker helt fint med min FireWire brænder. Man kan endda overburne,
så det har lykkedes mig at presse 800 MB ned på en 700 MB disk.

--
Mvh.
René Frej Nielsen