OT: Hvad med en ny gruppe?
Fra : mjp

Dato : 21-08-02 16:20

dk.marked.privat.våben eller
dk.marked.privat.jagt

Jeg synes tit man ser salgsannoncer her i gruppen så det kunne måske være en
ide
Skriv endelig jeres mening!!

mjp (Odense)
---
x skiftes ud med - ved besvarelse via mail!!

Fra : Allan Vester

Dato : 21-08-02 16:42

"mjp" <mjpxnospam@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> dk.marked.privat.våben eller
> dk.marked.privat.jagt
>
> Jeg synes tit man ser salgsannoncer her i gruppen

Jeg har endnu kun opserveret jagt relevante indlæg her i gruppen.
De få salgs annoncer fra private eller efterlysning af Møffe rester mener
jeg godt vi kan leve med her i gruppen. Det giver også lidt mere læse stof
når man lige surfer forbi.
Også behøver en tossig jæger ikke at rode rundt i for mange nyhedsgrupper
for at finde noget sladder.)

mvh.
Allan

Fra : Torben F@rum

Dato : 21-08-02 17:07

Samme emne blev vendt for knap et år siden, og da blev resultatet at der
ikke skulle oprettes en ny gruppe.

Men hvis du mener at tiden er moden, kan du lave en OTD (OplægTilDiskussion)
og poste den i admin gruppen.

Torben Farum, 9300 Sæby

Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne ** fra min emailadresse
inden svar.

Fra : Peter Weis

Dato : 21-08-02 17:04

"mjp" <mjpxnospam@hotpop.com> wrote in message
> dk.marked.privat.våben eller
> dk.marked.privat.jagt
>
> Jeg synes tit man ser salgsannoncer her i gruppen så det kunne måske
> [...]

Der er meget lidt trafik i gruppen, så jeg har svært ved at se behovet
for en opdeling.
Jeg vil foretrække at se igennem fingre med annoncer, så længe gruppen
ikke bliver druknet i indlæg, og så beholde det hele samlet. Vi
risikerer ellers at ende med tre grupper der har mindre end 10 indlæg
om ugen hver.

mvh
Peter

Fra : Peder Porse

Dato : 21-08-02 18:58

mjp wrote:
> [...]
> mjp (Odense)
> ---
> x skiftes ud med - ved besvarelse via mail!!

Jeg synes faktisk vi har en god gruppe, lidt "pral", lidt mere
efterlysning af gode råd, lidt udlejning og debat om pris/vilkår, lidt
"drilleri" om hunderacer og den slags, lidt reklamer for egne
hjemmesider (min hedder www.pederporse.dk) og lidt "marked.

Markedsdelen kan naturligvis tage overhånd, men det synes jeg egentlig
ikke, en har gjort, ikke endnu i hvertfald.-Har vi ikke en lidt hyggelig
gruppe?

Jeg er helt med på, at blir det her mest af alt en markedsplads for
brugt udstyr, må der ændres noget.

Personligt kunne jeg godt tænke mig lidt mere debat her, at nogle af de
debatter, der køres på de mere private debatfora om DJ og den slags lå
her, men så var debattonen nok ind imellem problemet.
pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : Frans Jensen

Dato : 21-08-02 19:38

On Wed, 21 Aug 2002 17:19:36 +0200, "mjp" <mjpxnospam@hotpop.com>
wrote:

>dk.marked.privat.våben eller
>dk.marked.privat.jagt

hvor meget flow mon sådan et par grupper mon ville få?

>Jeg synes tit man ser salgsannoncer her i gruppen så det kunne måske være en
>ide
>Skriv endelig jeres mening!!

lige nu ser du dem "tit" da de fylder meget i forhold til det
egentlig jagtrelaterede, det er jo lige nu en lidt død periode
med jagt,
vent bare til efteråret så ser billedet helt anderledes ud.

Så længe køb/salg indlæggene holdes på det nuværende plan, synes
jeg ikke der er grund til at oprette en ny gruppe,
og heldigvis er vi fri for, at jagtudstyrsforhandlerne annoncerer
i gruppen

lige for tiden(sidste 21 dage) er der kommet under 6 indlæg i
døgnet, så det er da til at overskue indlæggene

--
Windows 9x/NT - 32 bit extensions and a graphical shell
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally

Fra : Allan Vester

Dato : 21-08-02 19:50

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> hvor meget flow mon sådan et par grupper mon ville få?

Jeg har været en tur omkring de svenske nyhedsgrupper swnet.fritid.jakt samt
swnet.fritid.skytte, hvor der kun er et minimal flow af indlæg.

Samme situation kunne frygtes ved en opdeling for denne nyhedsgruppe.

Jeg kan iøvrigt tilslutte mig de tidligere indlæg fra Porse og Weis.

mvh.

Allan

Fra : Tommy Hansen

Dato : 21-08-02 21:48

> Jeg synes tit man ser salgsannoncer her i gruppen så det kunne måske være
> [...]
Jeg deler den generelle holdning, de få annoncer gør ingen skade.

Tommy

Fra : mjp

Dato : 22-08-02 16:37

Tak for den store respons
Det var såmænd også bare en idé..
Jeg har besluttet at vente med at poste den som OTD til et andet tidspunkt..

mjp (Odense)
---
x skiftes ud med - ved besvarelse via mail!!

Fra : Torben F@rum

Dato : 22-08-02 21:17

> [...]
> mjp (Odense)
> ---
> x skiftes ud med - ved besvarelse via mail!!

Hvis der endeligt skal laves noget om, ville det være dejligt hvis man kunne
poste binaert i gruppen (vedhæfte billedfiler), men det får vi næppe lov
til.(læs umuligt)
Det ville jo sætte prikken over I'et, med et billed af bukken sammen med
historien.

-
Med venlig hilsen

Fra : Per Herholdt

Dato : 23-08-02 13:11

Torben F@rum wrote:
> [...]
> vi næppe lov til.(læs umuligt)
> Det ville jo sætte prikken over I'et, med et billed af bukken sammen

Hej
Fin ide med billeder. Det er nok ikke praktisk at gøre det her i gruppen -
men her er et tip.
Det er gratis og nemt at lægge billeder på Megapixels og poste et link her.
Jeg har lagt billeder af et hold Vizla hvalpe hvis nogen vil se hvordan det
virker.
http://MegaPixel.dk/vis/album/622
--
MVH Per

Fra : mjp

Dato : 23-08-02 14:30

<snip>
> Jeg har lagt billeder af et hold Vizla hvalpe....
> http://MegaPixel.dk/vis/album/622
<snip>

For H....... hvor er de bare dejlige!
Hvad koster sådan en lille "basse" egentlig??

mjp (Odense)
---
x skiftes ud med - ved besvarelse via mail!!

Fra : Per Herholdt

Dato : 23-08-02 15:41

mjp wrote:
> <snip>
>
> For H....... hvor er de bare dejlige!
> Hvad koster sådan en lille "basse" egentlig??

Hej
Ja er de ikke herlige. Der er 6 i kuldet (to hanner og fire tæver), to er
foreløbig reserveret så hvis du er hurtig kan jeg få avleren til at ringe
til dig. En tæve koster 6000,-
--
MVH Per

Fra : mjp

Dato : 24-08-02 11:52

Per
Jeg skriver lige en privat mail til dig hvis det er ok?

Fra : Per Herholdt

Dato : 24-08-02 22:18

mjp wrote:
> Per
> Jeg skriver lige en privat mail til dig hvis det er ok?

Jamen det er da helt OK
--
MVH Per Herholdt Andersen
Odense

Fra : Martin Nielsen

Dato : 24-08-02 18:37

Lidt annoncer i denne gruppe gør ingen fortræd. Men det er vist ikke alle
der er af den mening.

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> wrote in message

> Pistol og jagt??? - Der er vit noget du har misforstået!
>
> Køb og salg henvises til markedsgrupperne, f.eks. news:dk.marked.privat
>
> /Alex

Du skal ikke være så firkantet Alex, vurder tingene i de forhold de
optræder.
Bliver det overdrevet giver jeg dig ret. Men som det er nu, skader det ikke.

Martin

Fra : Alex Linaa

Dato : 25-08-02 15:46

"Martin Nielsen" <m-n@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Lidt annoncer i denne gruppe gør ingen fortræd. Men det er vist ikke alle
> der er af den mening.

Jeg går ud fra du hentyder til mig, så lad mig lige give mit besyv med.
Enkelte jagtrelaterede annoncer kan ingen vel have noget imod, jvf. de
ovenstående indlæg omkring trafik m.m., men når der forsøges solgt
armbrøste, pistoler, lasersigter, natsigter, og lignende mener jeg ikke det
hører hjemme i en jagtgruppe.

I dk.fritid.lystfiskeri har vi indført en regel omkring opslag, nemlig at
man indleder emnet med: [opslag].
Kunne det være en ide at indføre, at vi indleder køb/salg-indlæg med
[annonce] ? - Så er de meget synlige i forhold til resten af indlæggene, og
kan således filtreres fra hos de der ikke gider læse dem.

> Du skal ikke være så firkantet Alex, vurder tingene i de forhold de
> optræder.
> Bliver det overdrevet giver jeg dig ret. Men som det er nu, skader det
ikke.

Det er vel ikke så firkantet at mene, at annoncer for pistoler intet har med
jagt at gøre?
Så vil jeg da gerne sælge et par gamle mortergranater fra første
verdenskrig. Krudtet er nok lidt vådt, men så kan der eventuelt medfølge et
genladningsapparatur

/Alex

Fra : Martin Nielsen

Dato : 25-08-02 19:06

Jeg giver dig fuldt ret i, at de ting som du nævner o.l. naturligvis ingen
hjemmel har i denne gruppe. Hvis det var det du mente med din henvisning jeg
kommenterede så undskylder jeg. Det var nu heller ikke så hårdt ment, og
rart at du selv kunne se det.
Mht. til den aftale i dk. fritid.lystfiskeri du nævner har jeg netop selv
efterlyst noget grej, men fik at vide det ikke hørte hjemme der. ( jeg
kendte ikke til den gruppe han nævnte). Men det er åbentbart ikke alle som
kender til jeres aftale (bl.a. jeg selv). men det vil jeg huske.

/Martin

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-08-02 06:57

"Martin Nielsen" <m-n@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
> kendte ikke til den gruppe han nævnte). Men det er åbentbart ikke alle som
> kender til jeres aftale (bl.a. jeg selv). men det vil jeg huske.

Så fik jeg åbenbart udtrykt mig lidt for tåget.
Lystfiskergrupperne er berigede med en markedsgruppe til køb og salg:

Det der er en aftale omkring, som også er skrevet ind i fundatsen er, at
opslag/reklamer for mere eller mindre kommercielle websider er tilladt i
gruppen, hvis de tydeligt mærkes med [opslag]. Disse ville ellers være
henvist til news:dk.opslag, men i og med flertallet mente de kunne have en
vis relevans for lystfiskere, blev vi enige om at tillade dem.

Min pointe med dette var, at der kunne laves en pendent i jagtgruppen, blot
ikke til opslag men derimod køb og salg, hvor vi passende kunne kunne
begynde de omtalte emner med [annonce] eller [køb/salg].

vh
Alex Linaa

Fra : Per Herholdt

Dato : 26-08-02 13:58

Alex Linaa wrote: bl.a.
> [...]
> jagtgruppen, blot ikke til opslag men derimod køb og salg, hvor vi
> passende kunne kunne begynde de omtalte emner med [annonce] eller

Det synes jeg lyder som en god ide'
--
MVH Per Herholdt Andersen
Odense