Hvad hedder sangen?
Fra : Snuske

Dato : 21-08-02 09:05

Hejsa,

Jeg hørte et ukendt nummer til en fest for et godt stykke tid siden, og nu
ku' da godt li' li' at høre det igen.

Der er tale om en dance/disko nummer. Teksten lydder umiddelbart som total
volapyk, og minder om afrikansk sang (der var vist også trummer (bongo?) i
baggrunden). Jeg har på fornemmelsen det stammer fra starten af 90'erne, og
muligvis har ligget på nogle af de første opsamlings CD'ere aka Absolute.

Følgende tekst-stykker indgår i sangen: "sak sak", "hap hap" (som jeg husker
dem p.t.).

På forhånd tak.

Mvh Snuske

Fra : Snuske

Dato : 21-08-02 09:52

Kunstner: Caramba
Titel: Hubba hubba zoot zoot

Gågle er gud!

Mvh Snuske

Fra : Jacob E.

Dato : 21-08-02 17:18

"Snuske" <mupetcom@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Kunstner: Caramba
> Titel: Hubba hubba zoot zoot
>
> Gågle er gud!

Det er muligt... men ud fra din egen beskrivelse af nummeret ka' det sgu'
ikke være Caramba. Det nummer er fra starten af 80'erne og har nok IKKE
været på Absolute Music. Desuden ville jeg ikke ligefrem kalde det
dance/disco...
Sikker på at Gågle er gud i dit tilfælde?

Jacob Ekstrøm.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-08-02 17:55

"Jacob E." <jacob-x@dk2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse news:p3P89.9225

> [...]
> ikke være Caramba. Det nummer er fra starten af 80'erne og har nok IKKE
> været på Absolute Music. Desuden ville jeg ikke ligefrem kalde det

Det er vel en slags disco, og så vidt jeg husker, var det scenefolkene
omkring ABBA der lavede nummeret i sin tid..

Er disco ikke kendetegnet ved, at der er en stortromme, som banker afsted i
hurtigt tempo?

Claus

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-08-02 18:17

Claus Tersgov wrote:

> Det er vel en slags disco, og så vidt jeg husker, var det scenefolkene
> omkring ABBA der lavede nummeret i sin tid..

Oprindelsen til nummeret har været oppe at vende et par gange her i gruppen
og kan sikkert findes med lidt søgeri på google for den interesserede. Mon
ikke det her nummer har fortjent en plads i OSS'en efterhånden?

/Nikolaj

---

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-02 19:14

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> omkring ABBA der lavede nummeret i sin tid..
>
> Er disco ikke kendetegnet ved, at der er en stortromme, som banker afsted

Øhhh, Disco ?? skal vi gætte, 32 taktslag pr minut

Hilsen Benny

Fra : Troels

Dato : 21-08-02 19:24

> Øhhh, Disco ?? skal vi gætte, 32 taktslag pr minut

Altså ca. et slag hver 2. sekundet?? Det er godt nok en sløv gang disko du
har gang i der

Nogle eksempler??

/Troels

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-02 20:05

Hejsa igen

Troels, du trænger til at lære at læse

Hilsen Benny

Fra : Troels

Dato : 21-08-02 20:09

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa igen
>
> Troels, du trænger til at lære at læse
>
> Hilsen Benny

(Og du trænger til at lære at citere ordentligt men det er så en hel anden
sag)

Dvs. at Taktslag pr. minut er ikke det man normalt kender som BPM eller
Beats pr. Minut, eller hvad er det jeg læser forkertt?

/Troels

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 20:29

In article <ak0lrq$g8d$1@sunsite.dk>, tllund@[nof******spam]hotmail.com
says...

> Altså ca. et slag hver 2. sekundet?? Det er godt nok en sløv gang disko du
> har gang i der
>
> Nogle eksempler??

Go' gammeldaws disco lå da normalt oppe omkring 120 BPM

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-02 21:41

"Lars Bernau" <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> says...

> Go' gammeldaws disco lå da normalt oppe omkring 120 BPM

Kære Lars

Hvor mange slag pr takt

Hilsen Benny

Fra : Troels

Dato : 21-08-02 21:44

> Hvor mange slag pr takt

Er 4/4 ikke nogenlunde standard for disco?

/Troels

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-02 22:00

Hvis det er korrekt - hvor er så problemet ??

Fra : Troels

Dato : 21-08-02 22:05

> Hvis det er korrekt - hvor er så problemet ??

Det ved jeg ikke. Er der et problem? Du spurgte hvor mange slag der er pr.
takt. Det kan man selvfølgelig ikke sige noget helt generelt om (det
varierer jo fra nummer til nummer), men 4/4 (en god gang dunk-dunk er
vist ikke helt ualmindeligt for disko.

/Troels

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-02 23:05

> [...]
> takt. Det kan man selvfølgelig ikke sige noget helt generelt om (det
> varierer jo fra nummer til nummer), men 4/4 (en god gang dunk-dunk er

Hej igen

Det er rart at vide hvad man har med at gøre

Hilsen Benny

Fra : Lars Bernau

Dato : 21-08-02 21:46

In article <3d63fafc$0$88356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bfm@tdcadsl.dk says...

> "Lars Bernau" <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en meddelelse

> du

> Kære Lars
>
> Hvor mange slag pr takt
>
> Hilsen Benny

er ikke musiker kender kun BPM... og det er taktslag i minuttet.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-02 21:58

> "Lars Bernau" <lbe@don'tmailme.dk> skrev i en meddelelse

> du

> Kære Lars
>
> Hvor mange slag pr takt
>
> Hilsen Benny

Sorry Lars

Det er slag pr minut, der er også mere end en node pr takt

Hilsen Benny

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 21-08-02 23:21

> Sorry Lars
>
> Det er slag pr minut, der er også mere end en node pr takt
>
> Hilsen Benny

Så har du aldrig lagt mærke til den del af Gary Moores "Parisienne
Walkways", hvor han holder tonen meeeeeget længe. Der er én node/tone til
fem-seks takter

/Ulrik