Blød forgaffel...????
Fra : CDN

Dato : 21-08-02 09:32

Hi

Jeg er den glade ejer af en ny CB500 men når jeg runder 150km/t begynder
forgaflen at ryste.
Vil det hjælpe at komme mere olie i forgaflen og kan man bare hælde oven i,
eller skal jeg skifte
det hele og spåd lidt ekstra oven i.

Christian

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 21-08-02 09:57

On Wed, 21 Aug 2002 10:31:52 +0200, "CDN" <cdn@intra.dk> wrote:

> [...]
>Vil det hjælpe at komme mere olie i forgaflen og kan man bare hælde oven i,
>eller skal jeg skifte det hele og spåd lidt ekstra oven i.

Overvej om ikke rystelserne snarere skyldes dårlig afbalancering af
forhjulet.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-08-02 10:32

Uffe R. B. Andersen wrote ...

> Overvej om ikke rystelserne snarere skyldes dårlig afbalancering af
> forhjulet.

Det burde ihvertfald være nemt at afgøre, hvis rystelserne forsvinder
igen ved ~160 km/t?

--
Mikkel

Fra : Morten Juel

Dato : 21-08-02 10:50

> Det burde ihvertfald være nemt at afgøre, hvis rystelserne forsvinder
> igen ved ~160 km/t?
avs det er den kedelige test, hvis den ryster voldsomt ved 150 !! ;o(
ved 150 har man det bedst med at cyklen står helt stille, og ikke vibrere
eller wobler rundt !

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 22000,- !**

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-08-02 11:04

Morten Juel wrote ...
> avs det er den kedelige test, hvis den ryster voldsomt ved
> 150 !! ;o( ved 150 har man det bedst med at cyklen står helt
> stille, og ikke vibrere eller wobler rundt !

Nåh ja, men så kan man da også bare afbalancere forhjulet med det samme
og gentage testen ved 150.

Det var jo bare for at spare besværet

--
Mikkel

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 22-08-02 12:46

"CDN" <cdn@intra.dk> skrev i en meddelelse
> Hi
>
> Jeg er den glade ejer af en ny CB500 men når jeg runder 150km/t begynder
> forgaflen at ryste.

Du sikker på det ikke er en bandit600 du har købt, smut lige ud og tjeck
hvad der står på tanken

-
Morten Dahl