Kølevandstermometre til eftermontering
Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-08-02 22:26

Hej

Lige siden jeg købte Fazeren har det irriteret mig at der ikke var noget
kølevandstermometer. Der sidder kun en lille LED der lyser, hvis den bliver
for varm. Derfor overvejer jeg nu selv at montere et termometer. Jeg har
tænkt mig at det f.eks. kunne sidde nede omkring bagsiden af forlygterne,
hvor synligheden alligevel er ok, så det ikke ødelægger Fazerens dejlige
udseende
Anyways, er der nogen der kan anbefale nogle mærker/modeller?
Af hensyn til symmetrien kunne jeg jo også montere en olie_tryks_måler* i
den anden side Er der nogen der har nogle anbefalinger her?

Nåja, hvis jeg skal gå helt over gevind, kan jeg da også smide et
vakuummeter i luftfilterboksen Så kan jeg jo også se hvis luftfilteret
trænger til at blive skiftet

*Den std. monterede er en niveaumåler
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : T.T.Toft

Dato : 21-08-02 22:11

Jeg har tidligere på mine mc'er haft instrumenter til hhv. kølevands-,
olietemperatur og olietryk fra Biltema og Equiem, og disse har fungeret uden
problemer.

Begge fabrikater sælges nu hos Biltema (ovenfornævnte Biltema er analoge
instrumenter, mens Equiem er med digital udlæsning (som kan være svær at
aflæse i stærk sol)), og jeg mener at de begge nu også er mærket med
Biltema.

Hvis Du ønsker at tage Biltema's 'ure' i øjensyn, kan Du blot køre ned til
Næstved hvor de ligger ude ved Bilka, og alle de andre store butikker.

Prismæssigt mener jeg at kunne huske en pris på omkring kr. 100 - 175 for de
analoge og 200-250 for de digitale instrumenter, men det kan Du jo selv
konstatere ved selvsyn, såfremt der skulle være interesse.

Venlig hilsen
Thomas T. Toft
(Gammel mand på en Nico Bakker YZF1000)

Fra : T.T.Toft

Dato : 21-08-02 22:29

Ups !

Urene ligger ikke ude ved Bilka og de andre store butikker, men Biltema gør.

Man burde jo nok læse korrektur inden mailen sendes, men på den anden side -
rigtige mænd tager heller ikke back up af PC'en - eller ??

Og for øvrigt har man også dér de fleste messing sensorer/forskruninger, som
kan sættes på hhv. køler, bundkar m.v., blot skal Du selv kende gevind
diameter og -stigning.

M.v.h.
Thomas T. Toft

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-08-02 22:48

T.T.Toft wrote:

> Jeg har tidligere på mine mc'er haft instrumenter til hhv. kølevands-,
> olietemperatur og olietryk fra Biltema og Equiem, og disse har fungeret
> uden problemer.

Det lyder godt. Jeg frygtede ellers at de billige ikke kunne holde til vind
og vejr.

> [...]
> instrumenter, mens Equiem er med digital udlæsning (som kan være svær at
> aflæse i stærk sol)), og jeg mener at de begge nu også er mærket med

Jeg tager dem med viser, det passer også bedre på Yamahaen.

> Prismæssigt mener jeg at kunne huske en pris på omkring kr. 100 - 175 for
> de analoge og 200-250 for de digitale instrumenter, men det kan Du jo selv
> konstatere ved selvsyn, såfremt der skulle være interesse.

Til den pris tror jeg at jeg tager både olietryk og kølevandstemp. Men
hvordan monterer man olietryksmåleren?

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-08-02 22:58

T.T.Toft wrote:

> Jeg har tidligere på mine mc'er haft instrumenter til hhv. kølevands-,
> olietemperatur og olietryk fra Biltema og Equiem, og disse har fungeret
> uden problemer.

Er det forresten ikke Equus du tænker på?
Jeg fandt deres hjemmeside på <http://www.iequus.com/products.asp>

--
mvh Jes Vestervang
FZS600