Problem med klip kørende i baggrunden
Fra : Flemming C. Lund

Dato : 20-08-02 23:10

Er ny i Flash, så dette problem er måske meget simpelt. Jeg er ved at lave
et site i Flash, men har et problem. Jeg vil gerne have, at der i baggrunden
konstant kører diverse figurer rundt. Mit problem er, at så snart man
trykker på et menupunkt, så klipper filmen eller stopper. Hvad skal jeg gøre
for at baggrundsfilmen konstant kører uden at stoppe?

Fra : Bo Dudek

Dato : 23-08-02 15:40

> [...]
>trykker på et menupunkt, så klipper filmen eller stopper. Hvad skal jeg gøre
>for at baggrundsfilmen konstant kører uden at stoppe?

du skal lægge baggrundsfilmen i et movieclip.. dvs,

insert->new symbol->movieclip

ud på hovedscenen og copy (ctrl+alt+c) alle frames med baggrunden i..
ind i dit movieclip og paste framesne ind (ctrl+alt+v)

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 23-08-02 23:20

Tak for dit svar, men bare for at være helt sikker: Skal jeg kopiere alle
frames, ellers kun de frames der indeholder baggrunden?