Opsætning af hjemme-server
Fra : bovsov

Dato : 20-08-02 18:45

hejsa..

Jeg er har lige anskaffet mig en helt almindelig server, som skal
fungere som web-server, mail-server, ftp-server. Men jeg vil også gerne
bruge den som Hjemme-server (ved ikke hvad det hedder på computersprog)
Så at jeg kan logge mig ind på den, når jeg er på mit LAN netværk, så at
jeg faktisk kan bruge den som harddisk. Det er intet problev at gå ind i
"Andre computere", og gå den vej ind på den. Men jeg vil gerne have at
den er inde i "Denne computer" Og at man skal skrive en bestemt kode når
man logger ind i Windows, fordi at der er flere computere på mit
netværk, som jeg ikke ønsker at dele mine ting med.. Kan det lade sig
gøre

På forhånd tak..

Rasmus

http://www.kandu.dk/

Fra : Heini Guttesen

Dato : 25-08-02 20:59

> [...]
> man logger ind i Windows, fordi at der er flere computere på mit
> netværk, som jeg ikke ønsker at dele mine ting med.. Kan det lade sig

Du tænker sikkert på en domæne controller.
Du skriver ikke noget om hvilket styresystem du foretrækker, men PC World
har lavet en glimrende artikel om e-smith, - et gratis styresystem bygget på
linux, men som ikke er svært at sætte op.
Jeg har selve kørt med det et stykket tid.
Hvis du kigger under "senere arikler" er der også en artikel om Sambar til
Windows. Denne har jeg dog ingen erfaring med.

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3500

Hilsen Heini Guttesen

Fra : Kim Nielsen

Dato : 05-09-02 11:02

Vil du have nogen som helst form for adgangskontrol skal du enten køre en NT
variant (NT4, 2000, XP).

Er det win9x/me (hvad det godt kunne lyde som idet de default tillader
enhver at komme ind) sætter du tilladelser på hvert enkelt share mht hvilke
brugere der tillades. Det er dog ikke meget værd for enhver bare nogenlunde
kyndig bruger der måtte ønske at trænge ind.

Vil du have drevene inde i "denne komputer" skal de mappes ("map netværk
drev" i "andre komputere")

Mvh
Kim Nielsen

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 17-09-02 15:09

Kan warmt anbefale e-smith fra www.e-smith.org
Den er nem at installere og konfigurere!

/ Steffen

Fra : Angelos

Dato : 19-09-02 02:20

"Steffen Fog Sørensen" <steffen@digisource.dk> skrev i
> Kan warmt anbefale e-smith fra www.e-smith.org
> Den er nem at installere og konfigurere!

Det er jo meget godt
Men kan den bruges af en Netekpress aDSL, som man jo skal logge sig ind
på??

Angelos.

Fra : Angelos

Dato : 19-09-02 02:22

Ups, sorry!

Det var måske ikke så dumt at nær læse dokumentationen, hvor der stod man
kunne
endnu engang sorry!!

Angelos.

Fra : Tweaki

Dato : 24-09-02 11:00

> [...]

> Hvis du kigger under "senere arikler" er der også en artikel om Sambar til
> Windows. Denne har jeg dog ingen erfaring med.

Det, han beskriver, er ikke en Domain Controller *s* DC er en
valideringsserver, ikke en Resource Server *s*

--

Tweaki

ICQ 1002873

Fra : Tweaki

Dato : 24-09-02 10:53

"bovsov" <bovsov.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> man logger ind i Windows, fordi at der er flere computere på mit
> netværk, som jeg ikke ønsker at dele mine ting med.. Kan det lade sig

Hej Rasmus,

Ja det kan sagtens lade sig gøre, har selv gang i præcis det samme, kører
dog ProAccess fra TDC, men forskellen er den samme. Du skal dog bruge en
håndfuld IP'er til dit formål...de kan købes for 800kr uanset antal, men du
er meget velkommen til at kontakte mig for udveksling af erfaring....

--

Tweaki
MCSE i WinNT & 2K

ICQ 1002873