ove og regler vedrørende generende parkeri~
Fra : Thunderbird

Dato : 20-08-02 18:06

Kære NG

MIg og min familie har et seriøst problem som jeg/vi håber at i kan hjælpe os med.

Selve sagen er at vi bor for enden af et vænge. Desværre har jeg ingen elektroniske billeder til
hjælp lige pt. Men problemet er at vores nabo til venstre for os ofte har gæster som parkerer
generemde for os (deparkerer til højre for hans udkørsel men før den næste udkørsel). Det er
generende på den måde at det bliver mere besværligt at bakke ind i vores indkørsel. Men ofte er det
også sådan at naboen selv holder til højre for vores nedkørsel samtidigt med at hans gæster holder
til højre for hans så at vi derved bliver spærret inde og derved faktisk ikke kan komme nogle
steder. Men hvad kan vi gøre.

Er der nogle love og regler der forbyder denne form for opførsel. At snakke med ham har vi prøvet og
det hjalp ingenting.
Flemming Jacobsen

Fra : TGD

Dato : 20-08-02 19:02

"Thunderbird" <Praetorian@[Ingenspam]tnfs.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Er der nogle love og regler der forbyder denne form for opførsel. At
snakke med ham har vi prøvet og
> det hjalp ingenting.

Prøv med politiet det blev undertegnede nød til pga. samme problematik, 1
bøde til naboen og en til en af deres gæster.

Her er et snip fra Kbh. kig efter din politikreds lokal/politvedtægt, der
står R reglerne sikkert.

Parkering må ikke ske:

nærmere end 30 m fra jernbaneoverkørsel

ud for ind- og udkørsel til og fra ejendom eller i øvrigt således, at kørsel
til eller fra ejendom væsentligt vanskeliggøres

Fra : Thunderbird

Dato : 20-08-02 22:55

On Tue, 20 Aug 2002 20:02:06 +0200, "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Prøv med politiet det blev undertegnede nød til pga. samme problematik, 1
>bøde til naboen og en til en af deres gæster.

Vi har haft snakket med politiet og de sagde at de ville kigge på sagen. De var skam ude og kigge,
problemet var bare at det var måske 10 når at de ikke var hjemme så der blev ikke gjort en skid ved
sagen.
Flemming Jacobsen

Fra : TGD

Dato : 21-08-02 00:57

> [...]
De var skam ude og kigge,
> problemet var bare at det var måske 10 når at de ikke var hjemme så der

Tag lige et kig i lokal/politivedtægten for din politikreds hvis deres
parkering er ulovlig er der ikke andet at gøre end at ringe til politiet nok
engang, hvis politiet ikke gør noget ved jeg ikke vad du sakl gøre - dialog
endnu engang.

Fra : Thunderbird

Dato : 21-08-02 10:09

On Wed, 21 Aug 2002 01:57:22 +0200, "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> wrote:

> [...]
>engang, hvis politiet ikke gør noget ved jeg ikke vad du sakl gøre - dialog

Jeg troede bare at der i DK var nogle helt faste generelle love og regler for hvodan man må og bør
parkerer.
Flemming Jacobsen

Fra : TGD

Dato : 21-08-02 13:06

"Thunderbird" <Praetorian@[Ingenspam]tnfs.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Jeg troede bare at der i DK var nogle helt faste generelle love og regler
for hvodan man må og bør
> parkerer.

Den regel jeg henviste til er fra færdselsloven - jeg fik byttet rundt på
den -:

§ 29. Standsning eller parkering må ikke ske:

<Klippet til og med Stk. 2>

Stk. 3. Parkering må ikke ske:

1) nærmere end 30 m fra jernbaneoverkørsel,

2) ud for ind- og udkørsel til og fra ejendom eller i øvrigt således, at
kørsel til eller fra ejendom væsentlig vanskeliggøres,

3) på kørebanen på hovedveje uden for tættere bebygget område,

4) ved siden af andet køretøj, som holder ved kørebanens kant, bortset fra
tohjulet cykel, tohjulet knallert eller tohjulet motorcykel uden sidevogn,
eller

5) på en sådan måde, at adgangen til andet køretøj herved hindres, eller at
dette ikke kan føres fra stedet.

--------------

Men i lokal/politivedtægterne er der helt sikkert nogle skærpede regler
ifht. færdselsloven,

Fra : Knud Thomsen

Dato : 21-08-02 14:31

PRøv da at tilkalde politiet på et tidspunkt, hvor du virkelig er i
knibe mht. at komme ud - så skal de jo nok gøre noget ved det.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Emilio

Dato : 21-08-02 15:42

Du kan også ringe til politiet det øjeblik du skal ud og naboens bil holder
generende. Så kan politiet ringe videre hjem til naboen, så kan det være at
han/hun fremover vil tænke sig en ekstra om.

Mvh

Emil