Køre hviletider kontra 11 timers reglen.
Fra : Kai Hoffmann

Dato : 20-08-02 17:50

Nu har vi gennem længere tid haft nogle ret store disukutioner på arbejdet
om vores arbejdsmiljø regler. Kort, gælder 11 timersreglen for os (turistbus
chauffører), eller er det køre hviletidsbestemelserne? Eller en 3. mulighed,
er det 11 timersreglen når vi stiller bussen hjemme i garagen, og K/H
reglerne når vi er væk "hjemmefra"?

Ud fra det jeg har kunnet læse mig til for er par år siden, så er der et par
steder hvor 11 timers reglen ikke gælder, og det er når man arbejder under
"Rådets forordning (EØF) Nr. 3820/85" tror jeg det er.

--
Mvh. Kai Hoffmann

Web-hotel med mulighed for spamfilter på mailen.
www.hoffmann.cc

Fra : Mari

Dato : 20-08-02 21:38

http://www.trm.dk/pub/21/indhold.html

http://www.transit.dk/transportinfo/koerehviletid.htm

http://www.chaufforerne-kbh.dk/love_m.m/diver/hviletid.htm

http://www.fstyr.dk/fagomraader/bus/hviletid.html

http://www.dtc-u.dk/kursus_koerselsplanlaegning.htm

http://www.jbs.mobilixnet.dk/Fagforening/Kore&hviletid.htm

http://www.landtransportskolen.dk/udd_chauffoer.htm

http://www.d-u-c.dk/blov.htm

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 21-08-02 17:31

> (turistbus
> mulighed,
K/H

Tak for svaret, men..............

> http://www.trm.dk/pub/21/indhold.html

Kan jeg ikke finde noget om det er 11 timeresreglen der gælder, og
evt. hvornår.

> http://www.transit.dk/transportinfo/koerehviletid.htm

Den kræver at man er abonent.

> http://www.chaufforerne-kbh.dk/love_m.m/diver/hviletid.htm

Der står heller ikke noget om det.

> http://www.fstyr.dk/fagomraader/bus/hviletid.html

Heller ikke.

> http://www.dtc-u.dk/kursus_koerselsplanlaegning.htm

Fortæller bare noget om et kursus.

> http://www.jbs.mobilixnet.dk/Fagforening/Kore&hviletid.htm

Er sakset en af de andre steder.

> http://www.landtransportskolen.dk/udd_chauffoer.htm

Fortæller om kursus jeg har været på.

> http://www.d-u-c.dk/blov.htm

Det var så busloven. Den har jeg godt nok ikke set før, men der stod
heller ikke noget.