Bandit 1200 og Hornet 600.... hmmmm
Fra : Moller

Dato : 20-08-02 17:38

Heysa,
Efter lidt snakken med mit forsikringsselskab i dag, og med banken i
går, ser det udtil at min indkøb af MC måske rygges et ½ år frem :) så nu
skal der shoppes :)

Men jeg kom til at skule lidt til Bandit 1200 priser + forsikring, og de
ligger ret tæt på Hornet, prismæssigt lidt lavere i indkøb.

Så nu er problemet at jeg er i gummeste tvivl nu, for Hornet'en er jo en
Honda ... men Bandit 1200, har jo ekstremt meget ekstra moment og heste...
men men, hvordan er dens levetid/service omkostninger... og hvordan med
børnesygdomme ??? for Hornet'en er jo den goe gamle CB 600 motor som er
testet i hovede og røv, men hva med Bandit 1200'eren ???

Råd, Ris og Ros, samt links til masser af læsestof og andre artikler om
disse 2 maskiner modtages med kyshånd :)

Jeg har selv anmeldelserne fra Bike for dem begge... men efter min
mening stinker Bike til at anmelde, så anbefalinger på et MC blad som virker
mere troværdigt ville være læggert :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi

P.S. Det er de 2 maskiner som opfylder de ønsker jeg har om en MC som
savnes lidt på MZ'en... så please ikke nogen anbefalinger om andre modeller
:)

Fra : Allan Bojesen

Dato : 20-08-02 18:28

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har selv anmeldelserne fra Bike for dem begge... men efter min
> mening stinker Bike til at anmelde, så anbefalinger på et MC blad som

Det nye MC Touring Nyt fra sidste uge har netop en test af Bandit GSF 1200 N
årg. 2001 vs den nye storebroder GSX 1400.

Allan Bojesen

Fra : Moller

Dato : 21-08-02 09:33

> Det nye MC Touring Nyt fra sidste uge har netop en test af Bandit GSF 1200
> årg. 2001 vs den nye storebroder GSX 1400.

Har lige læst testen... bed i mærke at som nævnt andre steder, at
forgaflen er for blød... og bremserne måske en lille smule få svage..

Men når jeg kigger på dataende mellem GSX 1400 og Bandit 1200, så er
forskellen mellem de 2 det som man ser på effectkurverne til banditten med
og uden rågepotter og inddysning.

En anden ting er så at data'ende med acc. osv.. er jo nærmest magen til
Hornet 600'eren... med små forskelle... og så for en gangs skyld, målingen
på baghjulet på Suzuki'en viser at man for sgu noget for pengende, eftersom
jeg er lidt skuffet over Honda'erne i mange test levere langt mindre end
opgivet.

Nå, men som status ser ud nu med alle jeres kommentare osv.. :) så håber
jeg bare at forsikringen i dag siger ok for Banditten til en fornuftig pris
:) og så skal jeg ud og kigge/shoppe :) jeg har ikke travlt, men jeg vil ha
kørt noget i år :)

En ting som lige undrede mig.... Banditten siges at ryste... og nogen
skriver jo at det gør ondt for længere ture, er det noget der kan gøres
noget ved ??? eller hvordan ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Og som kigger efter en vintercykel høhø :)

Fra : mikkel \(CB 600 F\)

Dato : 20-08-02 21:53

jeg kan kun varmt anbefale Hondas Hornet !!!!!!
jeg har selv en og har haft den i 6 måneder og den er bare skøn. den er
perfekt til næsten alle formål (sport, turing, krusing i byen osv.)
desuden ser den også en del bedre ud end Banditen.(ikke et ondt ord om
Banditen, men Horneten er sjovere)
Horneten har dog en ulempe, dette er at der er ikke meget lyd i den, hvis
man ikke ligger over de 6.000 opm.
og en carbon potte til den er meget kostelig.

mvh
Mikkel "som er sygeligt forelsket i sin Honda Hornet"

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 20-08-02 23:53

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> [...]
[cut]

> Råd, Ris og Ros, samt links til masser af læsestof og andre artikler
om
> disse 2 maskiner modtages med kyshånd :)
[cut]

Hej Moller,

Jeg er den lykkelige ejere af et stk '00 GSF1200N

Se http://www.garbers.dk/pictures/banditten.jpg

Er den ikke bare smuk?

Jeg har haft den siden april og har efterhånden kørt 6500 km, og jeg vil da
gerne dele ud af mine
foreløbige erfaringer.

Ris:

Affjedring ikke særlig "sportslig" (specielt alt for blød forgaffel!)!
- Dog skal det siges at jeg ikke endnu har eksperimenteret med
indstillingsmulighederne, så måske kan det blive bedre?
Relativt meget mekanisk støj fra motoren, men sådan siger de suzukimotorer.
Original monterede dæk dårlige i regnvejr (Michelin Macadam)
Vibrationer i fodhvilere. Ved daglig brug er det ikke noget problem, men på
sommerferien (Ungarn - 1700km hver vej) gjorde det at jeg fik ondt i
ankler&knæ.

Ros:
Den trækker som et lokomotiv!!
Momentet topper ved ca. 4500o/m hvilket svarer til ca. 110 km/t i 5 gear.
Det vil sige at overhalinger kan gøres uden at skulle geare ned - bare luk
op og så føles det som at blive trukket af en lang elastik.

Styreegenskaberne er ganske friske! Og den føles slet ikke så tung som den
er (209 kg tør).

Det er den mest letkørte MC jeg nogensinde har prøvet.

En køretur på en Bandit1200 er simpelt hen rendyrket sjov! Specielt er
overhalinger stærkt vanedannende pga. motorkarakteristikken.

Alt ialt er jeg meget tilfreds med min Bandit1200

Mvh Steen

Fra : Allan Wisborg

Dato : 21-08-02 08:18

> Hornet'en er jo den goe gamle CB 600 motor som er
> testet i hovede og røv, men hva med Bandit 1200'eren ???

En opboret version af Suzukis gamle luft-olie kølede 1100 som om muligt er
endnu mere gammel og gennemprøvet end CBR motoren.

Allan
TRX 850

Fra : Morten Dahl \(FJERN ~

Dato : 21-08-02 10:04

> [...]
de
> ligger ret tæt på Hornet, prismæssigt lidt lavere i indkøb.

Banditten er og bliver en Suzuki.. men nok den mest underdrevede cykel der
findes. 98Hk, yeah right, tror aldrig jeg har set en der leverer under
100Hk. og med en ny udstødning (kun slip-on) yder de faktisk 120+Hk..

Den er lidt blød forunder, men ikke noget en blanding af 10-20W olie, med en
lille ekstra squis ikke kan fikse.

Oh MHT. holdbarhed, nogle har haft lidt probs med knasterne (ikke nu Armand)
men det er et overstået kapitel tror jeg på. Og de ældre (´96) ville nok
have vist tegn på problemer hvis der havde været nogle.

Banditten er en ok maskine, og en maskine der holder prisen, desuden er den
ufattelig nem at finde (gejler) dele til i tyskland. tror nok jeg ville
vælge den hvis jeg kiggede efter Naked maskine. Eneste problem der ikke er
til at lave om på, er dens tendens til vilde wheelies...

-
Morten Dahl

Fra : Moller

Dato : 21-08-02 13:48

> Banditten er og bliver en Suzuki.. men nok den mest underdrevede cykel der
> findes. 98Hk, yeah right, tror aldrig jeg har set en der leverer under
> 100Hk. og med en ny udstødning (kun slip-on) yder de faktisk 120+Hk..

Yepsen :) det er en ting som er af stor vægt i min overvejelse... :) men
er det nok med udstødning alene ???

> Den er lidt blød forunder, men ikke noget en blanding af 10-20W olie, med
en
> lille ekstra squis ikke kan fikse.

Tænkte nok det ikke var være... og som jeg kan se har den justerbare
fjerforspænding for og bag, samt stilling af retur dæmpningen bag... eller
det forkert info jeg har fået :)

> [...]
> men det er et overstået kapitel tror jeg på. Og de ældre (´96) ville nok
> have vist tegn på problemer hvis der havde været nogle.

Det vil sige en 99-00 er et godt køb omkring stabilitet ????

> [...]
> vælge den hvis jeg kiggede efter Naked maskine. Eneste problem der ikke er
> til at lave om på, er dens tendens til vilde wheelies...

Shyyyyy, ik så højt, med det tilbud fra forsikringen + bankens
godkendelse i dag :) så skulle de nødig trække i land jo :) nu mangler jeg
bare et godt tilbud, så jeg kan tage til tyskland og købe ordentlig
køredragt også :) på en Bandit :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Søges ... Suzuki GSF 1200 N, årgang 99-01 :)