Bogføringsloven?
Fra : Kim Noer

Dato : 20-08-02 16:49

Davsen der..

Jeg har lige set en rapport fra Deloite'n'Touche, hvor de skriver om et
firma der har en måske ret kreativt bogføring (oplysningerne er hentet
via newbiz systemet).

Senere i brevet står der så at i.flg. bogføringslovgivning kan ledelsen
pålægges et ansvar. Jeg har ikke været i stand til at finde den lov,
hvad hedder den? Hvilke sanktioner kan der pålægges
virksomheden/ledelsen, hvis det bliver fundet nødvendigt, og hvilken
myndighed står for det?

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Jakob Paikin

Dato : 20-08-02 17:09

On Tue, 20 Aug 2002 17:48:33 +0200, "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote:

>Senere i brevet står der så at i.flg. bogføringslovgivning kan ledelsen
>pålægges et ansvar. Jeg har ikke været i stand til at finde den lov,
>hvad hedder den?

Lov nr. 1006 af 23.12.98. Bogføringslov.

--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine.

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning.

Ovenstående indlæg er i øvrigt min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Fra : Kim Noer

Dato : 21-08-02 13:05

Jakob Paikin wrote:

> Lov nr. 1006 af 23.12.98. Bogføringslov.

Den stod ikke under populærtitler! :)

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-08-02 16:17

Kim Noer wrote:

> Den stod ikke under populærtitler! :)

Prøv med årsregnskabsloven.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 21-08-02 17:03

On Wed, 21 Aug 2002 17:17:12 +0200, "Erik G. Christensen"
<egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote:

>Prøv med årsregnskabsloven.

Som imidlertid handler om noget andet

Fra : Mari

Dato : 21-08-02 19:17

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad hedder den? Hvilke sanktioner kan der pålægges
> virksomheden/ledelsen, hvis det bliver fundet nødvendigt, og hvilken

Bogføringslov - LOV nr 1006 af 23/12/1998 (Gældende)

Slå op på http://www.retsinfo.dk og anvend f.eks. bogføring som søgeord.

http://147.29.40.90/_MAINRF_A726791348/1889

Mari

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-08-02 19:49

Kim Noer wrote:

> [...]
> hvad hedder den? Hvilke sanktioner kan der pålægges
> virksomheden/ledelsen, hvis det bliver fundet nødvendigt, og hvilken

Du bør nok skrive mere præcist, hvad du har læst.

Bogføringsloven er fortrinsvis rettet mod krav fra offentlige myndigheder,
Årsregnskabsloven mod offentliggørelse.