HP printer vil slet ikke printe fra 9.2 -e~
Fra : thomas tomcat

Dato : 20-08-02 14:21

For et år siden købte jeg desværre en officeJet G55 printer /scanner fra
Hewlett-Packard. Den virker ikke. Jeg har brugt flere mandetimer på at rode
med det end på nogle andre enkelte troubles med computeren...

Jeg bruger ikke printeren ret tit. Senest var for et par måneder siden, fik
en driver (Mac version 2.05), som virkede.

Ikke brugt den i mellemtiden. Nu skal jeg så idag printe en enkelt side, og
får beskeden "Finder needs your attention > There is an internal problem
with the officeJet G55. Please turn it off and on again".

Og det gør jeg så, og jeg har gjort det snesevis af gange tidligere, og det
virker heller ikke nu.

I Chooser er beskeden: "The OfficeJet Communications Application is not
installed or has been disabled -- please reinstall and try again"

Hvilket ikke passer: selvfølgelig er det installeret; jeg har gjort det
talrige gange... alt dette er ligesom det har været alle de andre gange. Den
har virket masser af gange, og så bruger jeg den ikke før noget tid senere,
og så er den gal igen. Nøjagtig lissom nu.

** såvidt jeg har gransket har jeg ren samvittighed. Jeg mener ikke, jeg har
pillet. Hver gang det virker, holder jeg mig fra det. Jeg ved, jeg ikke har
forstand på det, så jeg skal bare holde snitterne væk. Jeg er ikke god til
at tackle en computers krumlihutler, så jeg plejer ikke at rode ret meget.

"Igen Igen Igen."

Hvad skal jeg gøre:

a) Er det mig, der bare ikke gør det rigtigt. Kan det nogensinde komme til
at fungere -- hvor jeg ikke skal installere fra cd-rommen hver gang jeg vil
printe eller scanne?

b) Jeg ville helst bare af med den. Har jeg nogen chancer for at tvinge HP
til at tage deres lort igen og få mig en eller anden helt almindelig
printer/scanner, der virker med Mac til hjemmekontorbrug --

c) eller lever jeg i en drømmeverden: Har jeg bare smidt > 4000,- ud på et
nydeligt kontorgråt plastic ornament, der blinker og siger sjove lyde?

Købt spritny -- af Heine, som var i god tro: HP siger jo selv, der ikke er
Mac problemer længere. Jeg har diskuteret det med ham mange gange i årets
løb: han er godt træt af mig. Det er ikke hans problem. (jeg ku godt tænke
mig, at han som detailhandler brugte lidt pres på HP, hvis problemet
skyldes, at deres software ikke dur til Mac OS. Tror jeg ville ha større
chancer for at få dem til at tage den retur).

Den er næsten totalt ubrugt: Jeg har printet måske 100 sider, og jeg har
bare lyst til at proppe den i en kasse og sende den til HP,... Den virker jo
alligevel ikke. Og så håbe på, at de til Jul sender mig en check :^/

Forslag meget velkomne.

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-08-02 15:50

In article <B9880EF6.59E1%tomcat@pc.dk>, thomas tomcat <tomcat@pc.dk>
wrote:

> I Chooser er beskeden: "The OfficeJet Communications Application is not
> installed or has been disabled -- please reinstall and try again"

Er det via USB eller ethernet?

Fra : thomas tomcat

Dato : 20-08-02 19:01

in article newsspam4-33EBE1.16502720082002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam4@mail.edlich.dk wrote on 20/08/02 16:50:

> Er det via USB eller ethernet?

USB.

... men, jeg kom lige på en kæmpe idé: Hvad nu, hvis HP skandinavia ikke
overhovedet aner, hvad de foretager sig (med Mac).

Så jeg kiggede på min cd -- som iflg. HP support skulle være den aller aller
nyeste. År 2001, version 2.05 står der på. Ævle-I siger kun 2.03.

Nå -- mig ind på nettet. Det viser sig, at dér ligger en version 4.3.5. (!)

37 Mb, = halvanden time senere.
Et ark A4 printes fint. Derefter fjernede jeg alt det, som jeg ikke skal
bruge af det installerede, samt ryddede op. Så virkede den igen ikke.

Jeg tror jeg fandt ud af, at det er fordi jeg ikke vil have HP
Communications.app liggende i Startup Items(**): når jeg flytter den ud i
min almindelige applikations mappe, kan HP ikke finde ud af det.

- Så nu har jeg lavet et alias på skrivebordet. Mon ikke det virker, hvis
jeg starter den før hver gang, jeg vil printe?

Jeg føler mig flov og amatør agtig, men-øh. Jeg troede jo altså på
supportstemmen i røret. Undskyld den lange jeremiade før. [Der er løbet
meget frustration af den hp-maskine. Det er den dyreste enkeltting, jeg har,
udover Mac'en.]

__ __

Nu får jeg se om det virker længere tid end vanligt. Det er først hér i
foråret, at jeg fik dét med startup Items at vide. Og før det virkede hp jo
heller ikke .. ret længe ad gangen.

(**) Mac-klog kammerat fortalte mig, at de sager, der ligger dér, starter
altid ved maskin boot. Og så ligger de dér og kværner cpu eller RAM uden
grund. "Skal kun benyttes til applikationer, jeg bruger hver dag."

/thomas