Max payne med gf4 ?
Fra : sharkandk

Dato : 20-08-02 13:51

Hej,

Når jeg vil starte et nyt spil i Max Payne hopper den ud i Windows XP. Hvad
kan der være galt ? Grafikkort ? RAM ? driver ?

På forhånd tak.

PS: Min maskine:

XP1600+
256 MB Samsung pc2700
Soltek DRV5 (som godt nok skal sendes til rep. da jeg kun kan køre 100 fsb
og 133 ram, ellers genstarter den uden grund)
Palit GF4 TI4200

Fra : DaWizeGuy

Dato : 20-08-02 14:41

"sharkandk" <sharkandk@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Soltek DRV5 (som godt nok skal sendes til rep. da jeg kun kan køre 100 fsb
> og 133 ram, ellers genstarter den uden grund)

Ingen problemer her. Prøv at installere den seneste patch og de seneste
drivere til dit grafikkort.

Änders

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 20-08-02 16:31

Jeg har samme problem. Hvor finde jeg denne patch?

Mvh. Lars.

Fra : DaWizeGuy

Dato : 20-08-02 16:40

"Lars Willum Christiansen" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har samme problem. Hvor finde jeg denne patch?
>
> Mvh. Lars.

Den kan hentes her: http://www.3dactionplanet.com/maxpayne/. Du skal sikre
dig, at det er version 1.05.
Änders

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-08-02 20:11

Ny drivere fra www.nvidia.com

> RAM ?

Test med www.memtest86.com, lad den køre i ca.
2 timer pr. 128MB ram.

> Soltek DRV5 (som godt nok skal sendes til rep. da jeg
> kun kan køre 100 fsb og 133 ram, ellers genstarter den
> uden grund)

Det kan være rammene, gør som tidligere foreslået.
Opdater BIOS, chipset mv. til dit bundkort.

Ang. genstart:
Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger
for Start og Genoprettelse -> Fjern flueben i "Genstart
Automatisk".

/Mikael

Fra : sharkandk

Dato : 20-08-02 20:51

> Det kan være rammene, gør som tidligere foreslået.
> Opdater BIOS, chipset mv. til dit bundkort.

Jeg kan godt vælge 166 til ram og 133 fsb, men den gider bare ikke køre det.
Kan det så være BIOS ?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-08-02 22:52

"sharkandk" <sharkandk@ofir.dk> skrev:
> Jeg kan godt vælge 166 til ram og 133 fsb, men den
> gider bare ikke køre det.
> Kan det så være BIOS?

Jeg tror det ikke, men måske.
Har du testet rammene med www.memtest86.com?
- Hvis nej, så _gør_ det!

/Mikael

Fra : sharkandk

Dato : 21-08-02 17:44

> Jeg tror det ikke, men måske.
> Har du testet rammene med www.memtest86.com?
> - Hvis nej, så _gør_ det!

Der er ingen RAM fejl, så nu har jeg bestilt et Asus A7V333 og håber det er
100 % ok. Så må det Soltek til rep. og derefter sælges.

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 21-08-02 23:09

Max Payne er ikke understøttet i XP. Det er derfor du oplever den fejl.

Fra : sharkandk

Dato : 22-08-02 07:48

> Max Payne er ikke understøttet i XP. Det er derfor du oplever den fejl.

Nej det er ej. Jeg har opgraderet Max Payne med patch 1.05! Læs lige det
hele inden du svarer!

Desuden virker Max Payne fint nu!