Hvor godt kører VPC?
Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 20-08-02 13:16

Hej,

jeg går og venter på et tidspunkt hvor jeg har tilstrækkelig med penge til at erhverve mig en Mac.
Da jeg bruger en ikke Mac kompatibel Netbank overvejer jeg som en mulighed at bruge VirtualPC,
hvilket jeg ved nogen af jer anbefaler.

Mit spørgsmål er: hvor godt kører VPC? Jeg tænker hastigheds- og stabilitetsmæssigt? Jeg vil
foretrække hvis det er muligt at anvende WinXP eller Win2K.

På forhånd mange tak og med venlig hilsen,

Thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 20-08-02 13:33

Thomas Pilgaard Nielsen <ascii@microcore.dk> wrote:

> [...]
>
> Mit spørgsmål er: hvor godt kører VPC? Jeg tænker hastigheds- og
> stabilitetsmæssigt? Jeg vil foretrække hvis det er muligt at anvende WinXP

Jeg bruger det med Win2K. Det kører godt til tekstbehandlinger,
acceptabelt til lettere grafiarbejde - og elednigt til spil.

Netbanking ved jeg ikke, da jeg bruger Jyske Bank - men webbrowsing
fungerer helt problemløst.

Hilsen ka'l -- Karl Antz Albaniensgade 4,1th 2300 København S

Fra : Ben Knudsen

Dato : 20-08-02 14:09

ascii@microcore.dk writes:
>Mit spørgsmål er: hvor godt kører VPC? Jeg tænker hastigheds- og
>stabilitetsmæssigt? Jeg vil
>foretrække hvis det er muligt at anvende WinXP eller Win2K.

Jeg bruger VPC på en 400mhz maskine til netbank. Det kører fint til det
formål, og jeg betragter det efterhånden kun som en mindre gene.
Men hvorfor vil du partout op i XP eller 2K? Hvis det kun er til netbank,
så er win95 faktisk helt fint. Og det med statsgaranti meget, meget
hurtigere...

Ben

Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 20-08-02 14:32

Hej Ben og Karl, tak for svar :)
> Men hvorfor vil du partout op i XP eller 2K? Hvis det kun er til netbank,
> så er win95 faktisk helt fint. Og det med statsgaranti meget, meget
> hurtigere...

Jeg kan ikke give dig nogle gode eller tungtvejende argumenter, andet
end at jeg ikke længes tilbage til de dårlige gamle dage, hvor jeg
brugte Win95. WinXP og Win2K har - trods alt - gennemgået en udvikling
jeg helst ikke vil være foruden, når jeg nu alligevel !skal! bruge det.

Men tak for hint'et - jeg vil lade det komme an på en prøve lige så
snart det bliver aktuelt.

mvh - Thomas

Fra : Ben Knudsen

Dato : 20-08-02 14:57

ascii@microcore.dk writes:
Men tak for hint'et - jeg vil lade det komme an på en prøve lige så
snart det bliver aktuelt.

Du skal nok blive overbevist

Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 20-08-02 17:04

> Du skal nok blive overbevist

Jeg !er! blevet overbevist :) Det eneste jeg mangler nu er de 20K der
skal ligge for at en iMac kan blive min. Der arbejdes ihærdigt på sagen :)

mvh - Thomas

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 20-08-02 16:00

Thomas Pilgaard Nielsen <ascii@microcore.dk> wrote:

> Mit spørgsmål er: hvor godt kører VPC? Jeg tænker hastigheds- og
stabilitetsmæssigt? Jeg vil

Jeg kører VPC 5 m Win98 til netbank (Danske Bank) - og KUN til netbank,
da det er ret langsommeligt.

Stabilitet: Har endnu ikke haft "nedgang"

min maskine: iMac 500 - sys 9.2.2

venlig hilsen

Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 20-08-02 16:07

PS - har ikke noget sammenligninggsgrundlag, da jeg aldrig har
netbanket fra PC!

venlig hilsen

Martin

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 20-08-02 17:34

> [...]

> da det er ret langsommeligt.
>
> Stabilitet: Har endnu ikke haft "nedgang"

Jeg hjalp en der kørte en 400 MHz maskine. Win98 var ubrugelig - Win95
superb. Sådan var hastighedsforskellen.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 21-08-02 15:20

Tak for tippet - vil se, om jeg kan finde ud af at "nedgradere" uden at
miste de filer jeg hentede første gang....

venlig hilsen

Martin
Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:

> Win98 var ubrugelig - Win95
> superb. Sådan var hastighedsforskellen.

--
And don't forget to boogie

www.ammentorp.org

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 20-08-02 17:34

> [...]

> Mit spørgsmål er: hvor godt kører VPC? Jeg tænker hastigheds- og
> stabilitetsmæssigt? Jeg vil foretrække hvis det er muligt at anvende WinXP

Du skal i hvert fald holde dig fra XP, og også 98.

Såvel Windows 95 som Windows 2000 kører udmærket på VPC. Windows 95 er
hurtigst at starte op, Windows 2000 kører så hurtigt, at den kan opfatte
et almindeligt dobbeltklik fra MacOS X, gennem en knap der er
/programmeret/ til dobbeltklik [jeg bruger en trackball med fire
almindelige knapper, en rulleknap og seks DirectLaunch knapper].

På min maskine booter VPC med Windows 98 og iFinger [med New Oxford
Dictionary of Englsh m.v.] 10 sekunder hurtigere end en Pentium II
/uden/ det pågældende program, der automatisk indlejres ved boot. 1
minut og 10 sekunder - jeg synes at det er for langsomt.

Homebanking fungerer udmærket gennem VPC, og jeg bruger en G4 på 867 MHz
med 640 MB RAM.