Grafikkort XP
Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 20-08-02 10:51

Hejsa

Er der nogen der kan anbefale et grafikkort til Win XP? Det behøver ikke
at være noget helt vildt fancy da jeg sjældent spiller vilde spil osv.
Bare et der kan få skærmen til at følge med ved normal brug og en lille
musikvideo/film i ny og næ....

Med venlig hilsen Betina

Fra : Madsen

Dato : 20-08-02 13:06

Betina Jørgensen /LO-Skolen skrev:

> [...]
> spiller vilde spil osv. Bare et der kan få skærmen til at følge
> med ved normal brug og en lille musikvideo/film i ny og næ....

Hvis du ikke kræver mere så er mulighederne mange. Jeg ville nok
gå efter et Matrox G400, 450 eller G550 som alle kan fåes til under
1000 kr. De har en fremragende billedkvalitet og har mulighed for
at sende billedet videre til tv'et, hvis du skulle få lyst til det.
Til de nyeste spil kan de sjældent følge med, men det kræver du jo
åbenbart heller ikke.

Se f.eks.:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364657936
Som er Retail-udgaven hvor kabler til tv-out er med i pakken.

Madsen.

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 21-08-02 10:17

> Hvis du ikke kræver mere så er mulighederne mange. Jeg ville nok
> gå efter et Matrox G400, 450 eller G550 som alle kan fåes til under
> 1000 kr. De har en fremragende billedkvalitet og har mulighed for

Absolut enig! Hvis du vitterligt ikek skal spille nye, tunge 3D-spil, så
kommer du ikke uden om "The king of 2D"...!

/H3nrik - Ti4200 i spillemaskinen og G400 i den "seriøse"

Fra : Søren

Dato : 20-08-02 21:18

Det er ikke de store krav du stiller til et grafikkort.
XP stiller ikke særlige krav til et grafikkort.

Du kan få et brugt 3d kort til 200-300 kr.
Jeg har selv lige købt et Gammelt TNT Vanta, det gav jeg 235 for brugt, det
kan fint køre musikvideo og divx spillefilm.

Men hvis jeg skal anbefale et til lidt af hvert så må det være et Geforce2
TI eller GTS.
Det er et godt allround kort som også kan være med til de fleste spil hvis
man ikke er hardcore spiller.

Søren

"Betina Jørgensen /LO-Skolen" <bettina_kock_joergensen@net.dialog.dk> wrote
in message news:fc.0073fb6b04645a290073fb6b04645a29.4645ab3@net.dialog.dk...