juleferie til varmen
Fra : claus v

Dato : 20-08-02 10:48

hej alle

min familie og jeg har overvejet at tage ud at rejse i julen væk fra alt det
stress og jag der følger med julen
og håber at kunne hente et par tips her.

vi er 2 voksne og 1 dreng 15 år 1 dreng 8 år

er der nogen gode forslag til et par steder med varmegrader og til nogen
priser der er til at overkomme
her tænker jeg både på rejsens pris samt evt leveomkostningerne på
feriestedet (mad og drikke)

claus

Fra : Søren Blom

Dato : 20-08-02 11:06

"claus v" <winga30@esenet.dk> skrev

> er der nogen gode forslag til et par steder med varmegrader og til nogen
> priser der er til at overkomme

Thailand er ganske brugt som tilflugtssted for en del dansker i Julen. Lige
hvad det koster at rejse derned må du nok snakke med diverse rejseselskaber
om, men leve omkostningerne er lave.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : claus v

Dato : 20-08-02 12:06

nu har jeg søgt lidt omkring og fundet ud af at pris og temperatur i marokko
ser ud til at passe

er der nogen der ved hvad det koster at leve der i 14 dage jeg tænker her på
mad og drikke samt evt ture

claus

Fra : PC

Dato : 31-08-02 21:56

Der er da varmegrader om vinteren i Marokko, men meget varmt er der
langtfra, gennemsnits temp. i december er 16 C om dagen og 7 C om
natten....ganske køligt efter min mening !
Bemærk også at vandet langs kysten i Marokko ikke er overvældende varmt, da
den Canariske koldstrøm huserer her !...

Hvis det er badeferie med masser af varme, varmt vand og billige
leveomkostninger, så er Thailand et godt valg - og formentlig også et meget
mere spændende og rart sted at opholde sig end Marokko !

Flybillet til Thailand med eks. Finair, forudsat at det drengen på de 15
blir` accepteret til børnepris, vil lyde på ca. kr. 15.000, - et 3-4
stjernet hotel sydpå i Thailand, her er der nogle der må hjælpe mig, for jeg
har kun rejst i det nordlige Thailand, ligger vel på en ca. 500 kr. i døgnet
på denne årstid (højsæson), nødvendig indenrigsflyvning anslår jeg vil komme
til at koste ca. kr. 3.000 ....du kan tjekke og booke hoteller eks. hos
www.danetours.dk eller www.asiatravel.com. Phuket og Krabi eller Koh Samui
tror jeg ville være et godt valg...men igen, jeg har ikke det store kendskab
til Thailand syd for BKK, så måske der er nogle her, som kan støde til med
gode forslag ?.....

Hilsen PC