Interbase DK
Fra : Kim Johansen

Dato : 20-08-02 08:55

Hej

Jeg har kæmpe problemer med at få interbase til at accepterer danske
karakter. Hvis jeg opretter en default kan man godt skrive æøå men den
sortere ikke efter det. Jeg har søgt internettet tyndt og de få forslag der
har været virker ikke.

Er der en der har fået det til at virke ??

Mvh
Kim Johansen

Fra : Lars Bargmann

Dato : 20-08-02 09:21

På dine felter skal Collation sættes til PXW_NORDAN4 (eller noget
lignende...)

Fra : Kim Johansen

Dato : 20-08-02 09:42

Hej

Den acceptere ikke pxw_nordan4 som collation. Desværre.

Fra : Lars Bargmann

Dato : 21-08-02 07:56

Hmmm, nu er det ved at være nogle år siden jeg rodede med det, men jeg mener
der er noget med at den ikke vil være med til at ændre Collation på
eksisterende rækker...
....opret en kopi af din tabel (med collation sat til pxw_nordan4) og kopier
alle data til denne. Slet originale tabel. Omdøb kopi-tabellen....
En pænt stor operation, ja... sucks, men det er vist det der skal til....

Bargmann

Fra : Kim Johansen

Dato : 21-08-02 11:56

Hej

Det virker desværre ikke. Jeg har prøvet at oprette en ny tabel men den vil
ikke accepterer pxw_Nordan4 som collation

Fra : Lars Bargmann

Dato : 21-08-02 13:29

Hvilken version af Interbase bruger du?????

Fra : Kim Johansen

Dato : 21-08-02 14:16

Det er version 6.0.1

Fra : Lars Bargmann

Dato : 23-08-02 10:17

Det er dælme da mærkeligt....
Er det ikke den som Firebird blev baseret på ???
....og Firebird understøtter den fint???

Fra : Lars Bargmann

Dato : 23-08-02 11:14

Note : Er der ikke noget med at du skal bruge charset WIN1252 for at kunne
sætte collation til pxw_nordan4....???
Prøv det....