Gode råd søges
Fra : Lars hult

Dato : 20-08-02 08:43

Jeg får snart Isdn installeret i mit nystartede firma og søger i den
sammenhæng efter en trådløs tlf til samme.

Skal jeg bare købe en analog trådløs og sætte på ab-porten eller skal man
investere i en Isdn trådløs?
Hvad kan anbefales?

Kan trådløse række til "den modsatte side" af gaden?
Det er fordi min lejlighed ligger næsten på den modsatte side af gaden hvor
jeg har lejet lokaler og det kunne jo være rart hvis man gik op for at spise
frokost at tlf kunne række.

Jeg har kigget lidt på Siemens, men jeg aner virkelig ikke hvad man skal
købe.

hilsen Lars

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-08-02 13:58

"Lars hult" <lhu@codan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
spise
> frokost at tlf kunne række.
>
> Jeg har kigget lidt på Siemens, men jeg aner virkelig ikke hvad man skal

Jeg har kun haft gode erfarringer med Ascom Eurit 133 som ISDN telefon købt
i en telebutik.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 20-08-02 14:51

On Tue, 20 Aug 2002 14:58:10 +0200, "Karsten Jensen"
<bitons@tdcnsadsl.dk> wrote:

>Jeg har kun haft gode erfarringer med Ascom Eurit 133 som ISDN telefon købt
>i en telebutik.

Også jeg, bortset fra at den har været en smut til reparation for en
fejl i displayet. Og da jeg indleverede den, fik jeg at vide, at det
var en yderst kendt fejl på den model

M.v.h. Mikael

Fra : Lars Hult

Dato : 20-08-02 16:37

> Også jeg, bortset fra at den har været en smut til reparation for en
> fejl i displayet. Og da jeg indleverede den, fik jeg at vide, at det
> var en yderst kendt fejl på den model

Jeg har en DeTeWe det er vist ikke den samme model, men den har sjovt nok
også fejl i displayet, ja det virker slet ikke.
Jeg har dog også en ascom eurit 40, ikke trådløs men den virker nu også
fint.

Er der nogen der kan give nogle råd omkring Siemens telefonerne.

hilsen Lars

Fra : Kent Glerup

Dato : 20-08-02 21:17

"Lars Hult" <hult@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fint.
>
> Er der nogen der kan give nogle råd omkring Siemens telefonerne.

Ja da! Undgå Gigaset 4010 Micro. Tasterne er alt for små til hyppig daglig
brug. Ladestanderen hænger fast i telefonen når du løfter den
(møgirriterende). Den er generelt for lille.

Siemens DECT-telefoner i mere normal størrelse er derimod helt anderledes
behagelige at arbejde med.

Ligeledes virker Kirk Sonate rigtig godt efter min mening.

Fik du forøvrigt vis-nummer til at virke på din Fritz??

MVH
Kent Glerup

Fra : Lars Hult

Dato : 20-08-02 21:32

> [...]
> behagelige at arbejde med.
>
> Ligeledes virker Kirk Sonate rigtig godt efter min mening.

Ok, så ved man da hvad man skal kigge efter.

> Fik du forøvrigt vis-nummer til at virke på din Fritz??

nej (da jeg ikke har nogen), men jeg tror du misforstod mit spørgsmål, for
det gik ud på hvad den fætter egentlig var til, jeg blev lidt nysgerrig da
jeg læste tråden.

hilsen Lars

Fra : Peter Janhall

Dato : 20-08-02 22:24

Lars Hult wrote:

> [...]
> fint.
>
> Er der nogen der kan give nogle råd omkring Siemens telefonerne.

Jag har en Siemens Gigaset 3030isdn, en kombinerad bordstelefon och
DECT-basstation.
Tyvärr har jag inga Gigaset handenheter till, men det fungerar ganska
bra
med en Ericsson (TH688) och en lur från Telson. Interna samtal går bra,
men de trådlösa presenterar inte uppringade nummer.

/speja

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-08-02 11:35

"Peter Janhall" <speja@telia.com> skrev i en meddelelse
> med en Ericsson (TH688) och en lur från Telson. Interna samtal går
bra,
> men de trådlösa presenterar inte uppringade nummer.

Nej, det er ikke specificeret i GAP, så kun Siemens håndsæt vil vise
nummer

OPDATERET Usenetstatistik pr. 19/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lars hult

Dato : 21-08-02 12:45

> Jag har en Siemens Gigaset 3030isdn, en kombinerad bordstelefon och
> DECT-basstation.

Hvad betyder det at det er en basisstation?
Jeg har en ide, men det er nu for at få det pindet helt ud.

Og hvad er der med DECT, hvis nogen kunne fortælle det.

hilsen Lars

Fra : Lars hult

Dato : 21-08-02 14:34

> Hvad betyder det at det er en basisstation?
> Jeg har en ide, men det er nu for at få det pindet helt ud.
>
> Og hvad er der med DECT, hvis nogen kunne fortælle det.
>
> hilsen Lars

Der var lige nogle tillægs spørgsmål.

Hvis man skal have en isdn basestation kan det så kun blive en Gigaset
4130isdn eller 3030isdn.
Man kan ikke får en trådløs isdn basestation?

Gigaset 4015 comfort er vel ikke en Isdn telefon.

hilsen Lars

Fra : Roar Eggert Pedersen

Dato : 21-08-02 14:47

> Hvis man skal have en isdn basestation kan det så kun blive en Gigaset
> 4130isdn eller 3030isdn.
NEJ

> Man kan ikke får en trådløs isdn basestation?

En Siemens Gigaset 4170isdn er en isdn base med indbygget isdn modem.

http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,DK_da_0_product%253AHO%
252FTL%252FCL%252FGIGASET4170%252Fdesc,FF.html

hilsen

roar

Fra : Lars Hult

Dato : 21-08-02 17:13

"Roar Eggert Pedersen" <roep@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> NEJ

> En Siemens Gigaset 4170isdn er en isdn base med indbygget isdn modem.

Jeg synes bare den er uforskammet dyr, ud fra den betragtning at jeg har en
isdn router i forvejen, så jeg kan ikke rigtig se fordelene ved den. Så kune
jeg vek lige så godt købe en 4130 / 3030.

hilsen Lars

Fra : Kent Glerup

Dato : 21-08-02 18:52

> [...]
kune
> jeg vek lige så godt købe en 4130 / 3030.

Hvis du beslutter dig for en analog DECT-telefon, vil jeg anbefale Gigaset
4000 Comfort. Det er fysisk en af de største, men den er utrolig dejlig for
folk med et stort "forbrug".

MVH
Kent Glerup

Fra : Peter Janhall

Dato : 21-08-02 22:43

Lars hult wrote:
> Hvad betyder det at det er en basisstation?
> Jeg har en ide, men det er nu for at få det pindet helt ud.
Handenheterna kommunicerar med telenätet via sin basstation,
de måste vara kända av stationen.

> Og hvad er der med DECT, hvis nogen kunne fortælle det.
DECT är en standard för digitala trådlösa telefoner, basstationen kan
vara ansluten till analogt telenät. GAP är en begränsad del av DECT.
DECT/GAP telefoner av olika fabrikat verkar kunna samverka någorlunda.

> hilsen Lars

/speja

Fra : Jesper Raabjerg Lars~

Dato : 03-09-02 21:17

Hvad med at kikke på en Beocom 6000 ISDN. Base og lader er to seperate
enheder så du kan placere basen optimalt for bedste rækevidde.

Jesper Raabjerg Larsen