Sælges : Winchester 101
Fra : Kim Kappel

Dato : 20-08-02 08:24

Hej.

Jeg har en winchester 101 til salg:
Jagtmodel? (smal skinne over løbet) Cal. 12/70 Trangboring: 3/4 -
full. Single trigger - med ejector. Alt ok.

Giv et bud - enten her eller på min email.

MVH

Kim

Fra : Martin_P

Dato : 20-08-02 11:27

> [...]
>full. Single trigger - med ejector. Alt ok.
>
>Giv et bud - enten her eller på min email.

Man skal passe meget på med en fuld trangboret bøsse - stålhagl er
ikke særligt velegnede til den slags boringer, idet haglene ikke
"giver sig" dvs. deformere en smule ved udgangen af et fuld trangboret
løb. Det er især ved lidt ældre bøsser, som måske er blevet slidt af
tidens tand(og masser af haglskud).

I best case scenario sker der ikke en skid - i worst case -
løbssprængning...

Martin_P

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-08-02 20:02

Det var måske et problem i starten med de meget hårdt ladet haglpatroner men
patronerne er knap så hårdt ladet idag med nogle få undtagelser.

-Martin

Fra : Martin_P

Dato : 22-08-02 09:22

tjoo, men jeg ville nu stadig være nervøs hvis jeg stod med en brugt
bøsse i hånden, som jeg vidste var fuldt trangboret, og der var
stålhagl i den anden ende.....Jeg ville sku nok ikke engang kunne
ramme en ladeport der stod stille 2 meter fra mig, af ren
nervøsitet..

Fra : Martin Nielsen

Dato : 24-08-02 18:26

Jeg ville nu også gå udenom stålhagl ved fuld boring. Selv nye bøsser med
fulde boringer/chokes har, hvis man læser manualerne, forbud mod stålhagl
ved den fulde boring. Lidt synd, for det er en dejlig kanon der er til salg.

Fra : Kim Kappel

Dato : 26-08-02 11:33

"Martin Nielsen" <m-n@adslhome.dk> wrote in message news:<3d67c0aa$0$64893$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> ved den fulde boring. Lidt synd, for det er en dejlig kanon der er til salg.

Hej Alle.

Jeg har efterfølgende talt med to forskellige våbenhandlere - og der
er ingen problemer med at skyde med den. Jeg har også en ældre Simsom
Suhl O/U med samme boring - heller ingen problemer med den
Men der er selvfølgelig ingen købetvang

MVH

Kim