Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 5 - ang. dus af foto
Fra : Bruno Nielsen

Dato : 20-12-00 10:29

Hej!

Jeg ønsker at vide om man kan duse et foto hvor baggrnden er
gennemsigtig.
Jeg er nemlig i gang med en kæmpe annonce med mange fotos som kunden
ønsker dus på.
Og det er lidt problematisk hele tiden at skulle frem og tilbage mellem
QuarkXPress og Adobe Photoshop for at få tingene til at passe sammen. Så
hvis man var fri for at skulle lave alle udtoningerne i samme job i
Photoshop, og derimod kunne hente hvert enkelt foto med dus ind i Quark
i et selvstændigt billedfelt, var det jo meget nemmere at få til at
passe på kortere tid.
Når jeg henter et billede med dus uden baggrund ind i Quark nu, bliver
billedfeltet bare hvidt, og så er jeg lige vidt!!

Tak for opmærksomheden

Mail endelig tilbage til
mbl@herningfolkeblad.dk

Med venlig hilsen
Maria Lauridsen

Fra : Thomas

Dato : 20-12-00 10:35

> [...]
> Når jeg henter et billede med dus uden baggrund ind i Quark nu, bliver
> billedfeltet bare hvidt, og så er jeg lige vidt!!

Umiddelbart ikke (SVJV). Hvis du har en ensfarvet baggrund, f.eks. en blå,
så kan du lave samme blå baggrund i Photoshop på dine dusede billeder, og så
placere dem enkeltvist i Quark.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : Niels Andersen

Dato : 20-12-00 15:09

"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in message
> [...]

Dit spørgsmål giver absolut ingen mening for mig, men det er nok fordi jeg
ikke aner hvad det er at "duse" og at "lægge dus på".
Hvad er det? :)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thomas

Dato : 21-12-00 09:56

> Dit spørgsmål giver absolut ingen mening for mig, men det er nok fordi jeg
> ikke aner hvad det er at "duse" og at "lægge dus på".
> Hvad er det? :)

Nu er det godt nok ikke mig der spørger...

Men at "duse" er (tror jeg) at få et billede til at "fade" ud i kanterne.