Kommende Buddhist
Fra : RazB

Dato : 19-08-02 23:33

Hejsa,

Jeg er en ung gut på 20 år som er meget intresseret i Buddhisme. Derfor
søger jeg noget råd og vejledning fra andre buddhister.

Mit første problem ligger i at kende forskellene på de forskellige
buddhistiske grene. Men jeg har læst en del bøger og har fundet ud af at
de to grene som interesserer mig mest er Zen Buddhismen og
Diamantvejsbuddhismen.

Mine spørgsmål er følgende (bare svar på så mange du kan):

1: Hvordan praktiseres Buddhismen i dagligdagen?
2: Er der nogen organiserede grupper af Zen Buddhister i DK, og hvis ja,
hvor kan man komme i kontakt med dem?

Mange tak for din hjælp.

Hilsen
RazB

http://www.kandu.dk/

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 20-08-02 00:10

"RazB" <RazB.news@kandu.dk> mælte sligt:

Hejsa RazB,

>Jeg er en ung gut på 20 år som er meget intresseret i Buddhisme. Derfor
>søger jeg noget råd og vejledning fra andre buddhister.

Al sympati for det, men hvis det er buddhister, du søger, så er en debatgruppe
om kristendom nok ikke det bedste sted at skrive til :)

I stedet kan jeg anbefale dig at opsøge buddhister der, hvor de holder til.
F.eks. kan du se på hjemmesiden <http://www.buddha.dk>, hvor du også nederst
på siden kan sende spørgsmål til webmasteren, som jeg ved vil være mere end
glad for at kunne besvare dine spørgsmål.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Men nu behøver I jo ikke regne alt,
hvad jeg siger, for de rene guldkorn."

Fra : arc@na

Dato : 20-08-02 01:20

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> wrote in

> [...]
> hvor du også nederst på siden kan sende spørgsmål til webmasteren,
> som jeg ved vil være mere end glad for at kunne besvare dine

Godt link! Kan anbefales. Eller søg på Google efter "buddhisme" eller
"buddhism".

arc@na

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 20-08-02 08:11

"RazB" <RazB.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1: Hvordan praktiseres Buddhismen i dagligdagen?
> 2: Er der nogen organiserede grupper af Zen Buddhister i DK, og hvis ja,

Når du har skrevet til dk.livssyn.kristendom er det så for at høre kristne
synspunkter i forbindelse med din interesse for budhisme? Ellers er det et
tilsvarende forum dk.videnskab.religion som nok er bedre.

Venlig hilsen
Ërnst

Fra : Ole Madsen

Dato : 20-08-02 13:25

"RazB" <RazB.news@kandu.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Jeg er en ung gut på 20 år som er meget intresseret i Buddhisme. Derfor
> søger jeg noget råd og vejledning fra andre buddhister.

http://www.amen.nu/site/vid_07.htm#xx her er en som har været budist

Ole

Fra : Søren Mosegaard

Dato : 20-08-02 18:58

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3d62352d$0$88355$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "RazB" <RazB.news@kandu.dk> wrote in message

> http://www.amen.nu/site/vid_07.htm#xx her er en som har været budist

Og her er linx til en masse mennesker, der har været kristne:
http://www.users.globalnet.co.uk/~slocks/decon.html#contents

Søren

Fra : mc

Dato : 26-08-02 03:14