Kampkunst
Fra : RazB

Dato : 19-08-02 23:26

Hejsa,

Jeg er en ung gut på 20 år som er intresseret i at begynde og dyrke
noget kampkunst. Mit problem ligger i at jeg har meget svært ved at
beslutte mig for hvilken kampkunst det skal være.

Det jeg kigger efter i min kampkunst er at der ligges en del vægt på det
traditionelle, og ikke kun på at man skal slå på tæven. Jeg har været
til en masse prøve timer i bla. Shaolin Kung Fu, Tai Chi Chuan, Shotokan
Karate, Arnis og Aikido, men har stadigt meget svært ved at bedømme hvad
der passer mig.

Jeg søger som sagt en kampkunst mere end en kampsport. Den må gerne være
traditionsfuld, men der skal samtidigt være mulighed for at stille
spørgsmål og få svar. Jeg så gerne at kampkunsten havde en buddhistisk
eller taoistisk bagtanke, men det er dog ikke et krav.

Da jeg ikke er sindssygt stærk eller stor, skal det være en kampkunst
som jeg kan drage nytte af selvom jeg hverken har stor styrke eller en
stor vægt.

Jeg er dog meget dedikeret, og vil gerne træne 3+ gange om ugen hvis det
er muligt, hvilket også er en af grundende til at jeg bruger så meget
tid på at finde den kampkunst der lige passer mig, for jeg synes ikke
det er fair over for min kommende træner at kaste mig over en kampkunst
som jeg kun synes halvt om.

Jeg håber at folk kan komme med lidt råd, og vejledning :)

Mange tak.
Hilsen
RazB

PS. Da jeg bor på amager skal det være noget der kan trænes i København,
eller der omkring :)

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 20-08-02 19:03

"RazB" <RazB.news@kandu.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Jeg er en ung gut på 20 år som er intresseret i at begynde og dyrke
> noget kampkunst.

Jeg kan ikke udelukke, at nogen herinde kan hjælpe dig, men i
dk.sport.kampsport er der sikkert flere

Mvh
Jesper

Fra : Bo Thomsen

Dato : 20-08-02 20:36

> Mit problem ligger i at jeg har meget svært ved at
> beslutte mig for hvilken kampkunst det skal være.

du skal træne den samme stil igennem 1-3-4-5 måneder,
for at vurdere om det er noget for dig.
selv om starten er svær, så hold ved og se om det ikk
sku være lige noget som du bruger resten af dit liv på.
judo - sport, men også sammenhold og moderat fysisk hårdt.
jiu-jitsu, selvforsvar, og sport. ikk særligt hårdt fysisk, men tit
også meget socialt da de ikke konkurrerer som judo'er gør
( til konkurrencer ). ( der er også ju-jutsu som minder lidt om jiu-jitsu )
klubber med disse kan findes på www.dju.dk
det er disse grene jeg ved mest om, andre hjælper med andre grene.
så som tidligere opf. kig på dk.sport.kampsport
mvh
bo thomsen

Fra : Mckinley

Dato : 30-08-02 04:28

Hej

Prøv Hapkido, en koreansk kampkunst, med vægt på kunst.
http://www.hapkido.dk/
/Jens