/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaring med modificering af lydpotte?
Fra : Christian Pedersen


Dato : 19-08-02 23:04

Hej derude,

Jeg er den lykkelige indehaver af en Ducati 750S med standardpotter.

Jeg har længe gået og overvejet at få nogle potter på med lidt mere lyd,
eventuelt oplagte. Men der er det problem, at jeg synes at samtlige potter i
Ducatis tilbehørskatalog ser 'sjove' ud, hvis I forstår. Jeg så idag en
750S'er med carbonpotter hos forhandleren, og syntes slet ikke potternes
udseende og dimensioner passer til cyklen. De er jo alt for små!!!

Spørgsmålet er så - og det kan godt være at det er smådumt, men here goes:
Er det muligt at bore popnitterne ud af endestykket, fjerne lidt (alt?) af
dæmpningsmaterialet, og efterfølgende samle det hele med nye popnitter?
Efter sigende skulle det ikke være nødvendigt med en ny chip, hvis man køber
fabrikkens 'egne' åbne udstødninger (og hvis det så alligevel var, var der
alligevel MANGE penge sparet, og flottere udstødninger oveni!).

Nå, lad mig høre lidt for og imod.

Hilsen Christian

PS: Potterne er de originale fra fabrikken, som dog er leveret af Remus.



 
 
Henrik Steen Larsen (19-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 19-08-02 23:07

> Spørgsmålet er så - og det kan godt være at det er smådumt, men here goes:
> Er det muligt at bore popnitterne ud af endestykket, fjerne lidt (alt?) af
> dæmpningsmaterialet, og efterfølgende samle det hele med nye popnitter?
> Efter sigende skulle det ikke være nødvendigt med en ny chip, hvis man
køber
> fabrikkens 'egne' åbne udstødninger (og hvis det så alligevel var, var der
> alligevel MANGE penge sparet, og flottere udstødninger oveni!).

Om ikke andet, så ændrer du din originale pottes airflow hvis du piller
noget dæmperuld ud. Og det vil uværgeligt give en ændret motorkarakteristik,
som burde kræve en ny chip for at fungere optimalt. Jeg går ikke ud fra, at
der er en lambdasonde i udstødningen a la R1.



Steen Gruby (19-08-2002)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-08-02 23:47

On Tue, 20 Aug 2002 00:04:28 +0200, "Christian Pedersen"
<prodigy@ofir.dk> wrote:

Hej Christian.
>
>Jeg er den lykkelige indehaver af en Ducati 750S med standardpotter.
>
Tillykke med den ,-)

>Jeg har længe gået og overvejet at få nogle potter på med lidt mere lyd,
>eventuelt oplagte. Men der er det problem, at jeg synes at samtlige potter i
>Ducatis tilbehørskatalog ser 'sjove' ud, hvis I forstår. Jeg så idag en
>750S'er med carbonpotter hos forhandleren, og syntes slet ikke potternes
>udseende og dimensioner passer til cyklen. De er jo alt for små!!!
>
Det med carbon potterne er jo smag og behag.
Jeg har sat et sæt carbon potter på min Paso, og jeg syntes faktisk de
klæder den i forhold til de rædselsfulde "kakkelovnsrør" den er født
med.
Og lyden er slet ikke dårlig
Og det er trækket heller ikke
De potter jeg har monteret er beregnet til en 900 Monster, det var de
eneste vi kunne finde der kunne bringes til at passe på Paso'en

>Spørgsmålet er så - og det kan godt være at det er smådumt, men here goes:
>Er det muligt at bore popnitterne ud af endestykket, fjerne lidt (alt?) af
>dæmpningsmaterialet, og efterfølgende samle det hele med nye popnitter?

Det er ikke nødvendigt - Dæmpningsmaterialet forlader helt frivilligt
potterne med tiden
Men man kan jo altid skille potterne og lægge nyt materiale i hvis
lyden bliver for voldsom

>Efter sigende skulle det ikke være nødvendigt med en ny chip, hvis man køber
>fabrikkens 'egne' åbne udstødninger (og hvis det så alligevel var, var der
>alligevel MANGE penge sparet, og flottere udstødninger oveni!).
>
Da Paso'en fik vejrtrækningen på plads krævede den også mere
brændstof.
Jeg har hævet dyssestørrelserne med ca. 7% for at få
balndingsforholdet rigtigt igen.
Pga. Paso'ens dobbelte Weber har det været lidt af et puslearbejde.

Det skal lige tilføjes, at jeg kører med en "Lydmuren special" på min
XN85 - det minder meget om et 500 mm hul lige igennem uden at den
larmer.
Turboen slår lydbølgerne i stykker, så selv uden potte er den human.
XN85 har indsprøjtning, og på den var det ikke nødvendigt at ændre på
blandingsforholdet.
Det fandt computeren selv ud af at rette på.
Også den fik liv i kludene, men her var der også tale om en meget
defekt potte der blev skiftet, og der var ikke andet at gøre end at få
lavet noget der passede til den.
En original potte kan simpelthen ikke skaffes mere.

>Nå, lad mig høre lidt for og imod.
>
Min erfaring med potteskifte er at der blev hentet ikke så lidt.
Det føltes som at motoren var kvalt og med de nye potter kunne den
pludselig komme af med "røgen".
Jeg har for nylig haft standardpotterne på den, og det er virkelig en
ynk - Topfart psssst væk ---- accelleration psssst væk
Men retfærdighedsvist skal siges, at jeg ikke ændrede karbureringen.
>
>PS: Potterne er de originale fra fabrikken, som dog er leveret af Remus.
>
Nu er der jo sket noget på "pottefronten" siden min Paso kom til
verden, så hvor meget det giver med moderne lyddæmpere ved jeg ikke.
Det må komme an på et forsøg.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Christian Pedersen (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Christian Pedersen


Dato : 20-08-02 07:39

Hej Steen,

Jeg så (eller rettere: hørte!) vist godt din Paso oppe hos Lydmuren for en
måneds tid siden. De var lige ved at lukke, da en del cykler tog afsted, og
den udstødte jo et ganske fantastisk ducatibrøl, da du tændte op under
dyret!

Christian


"Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote in message
news:10s2mukh84ggjoq5kvi1udtr4lbtjaiqht@4ax.com...
> On Tue, 20 Aug 2002 00:04:28 +0200, "Christian Pedersen"
> <prodigy@ofir.dk> wrote:
>
> Hej Christian.
> >
> >Jeg er den lykkelige indehaver af en Ducati 750S med standardpotter.
> >
> Tillykke med den ,-)
>
> >Jeg har længe gået og overvejet at få nogle potter på med lidt mere lyd,
> >eventuelt oplagte. Men der er det problem, at jeg synes at samtlige
potter i
> >Ducatis tilbehørskatalog ser 'sjove' ud, hvis I forstår. Jeg så idag en
> >750S'er med carbonpotter hos forhandleren, og syntes slet ikke potternes
> >udseende og dimensioner passer til cyklen. De er jo alt for små!!!
> >
> Det med carbon potterne er jo smag og behag.
> Jeg har sat et sæt carbon potter på min Paso, og jeg syntes faktisk de
> klæder den i forhold til de rædselsfulde "kakkelovnsrør" den er født
> med.
> Og lyden er slet ikke dårlig
> Og det er trækket heller ikke
> De potter jeg har monteret er beregnet til en 900 Monster, det var de
> eneste vi kunne finde der kunne bringes til at passe på Paso'en
>
> >Spørgsmålet er så - og det kan godt være at det er smådumt, men here
goes:
> >Er det muligt at bore popnitterne ud af endestykket, fjerne lidt (alt?)
af
> >dæmpningsmaterialet, og efterfølgende samle det hele med nye popnitter?
>
> Det er ikke nødvendigt - Dæmpningsmaterialet forlader helt frivilligt
> potterne med tiden
> Men man kan jo altid skille potterne og lægge nyt materiale i hvis
> lyden bliver for voldsom
>
> >Efter sigende skulle det ikke være nødvendigt med en ny chip, hvis man
køber
> >fabrikkens 'egne' åbne udstødninger (og hvis det så alligevel var, var
der
> >alligevel MANGE penge sparet, og flottere udstødninger oveni!).
> >
> Da Paso'en fik vejrtrækningen på plads krævede den også mere
> brændstof.
> Jeg har hævet dyssestørrelserne med ca. 7% for at få
> balndingsforholdet rigtigt igen.
> Pga. Paso'ens dobbelte Weber har det været lidt af et puslearbejde.
>
> Det skal lige tilføjes, at jeg kører med en "Lydmuren special" på min
> XN85 - det minder meget om et 500 mm hul lige igennem uden at den
> larmer.
> Turboen slår lydbølgerne i stykker, så selv uden potte er den human.
> XN85 har indsprøjtning, og på den var det ikke nødvendigt at ændre på
> blandingsforholdet.
> Det fandt computeren selv ud af at rette på.
> Også den fik liv i kludene, men her var der også tale om en meget
> defekt potte der blev skiftet, og der var ikke andet at gøre end at få
> lavet noget der passede til den.
> En original potte kan simpelthen ikke skaffes mere.
>
> >Nå, lad mig høre lidt for og imod.
> >
> Min erfaring med potteskifte er at der blev hentet ikke så lidt.
> Det føltes som at motoren var kvalt og med de nye potter kunne den
> pludselig komme af med "røgen".
> Jeg har for nylig haft standardpotterne på den, og det er virkelig en
> ynk - Topfart psssst væk ---- accelleration psssst væk
> Men retfærdighedsvist skal siges, at jeg ikke ændrede karbureringen.
> >
> >PS: Potterne er de originale fra fabrikken, som dog er leveret af Remus.
> >
> Nu er der jo sket noget på "pottefronten" siden min Paso kom til
> verden, så hvor meget det giver med moderne lyddæmpere ved jeg ikke.
> Det må komme an på et forsøg.
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> oz9zi@(no.spam)gruby.dk
> www.gruby.dk



Peter König (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Peter König


Dato : 20-08-02 07:18


Christian Pedersen <prodigy@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajrq0e$1a7f$1@news.cybercity.dk...
> Spørgsmålet er så - og det kan godt være at det er smådumt, men here goes:
> Er det muligt at bore popnitterne ud af endestykket, fjerne lidt (alt?) af
> dæmpningsmaterialet, og efterfølgende samle det hele med nye popnitter?

Hvad er det lige der er så fedt ved at den bare skal larme ?

MVH Peter König



Christian Pedersen (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Christian Pedersen


Dato : 20-08-02 07:37

Hej Peter,

Lur mig, men jeg er nok ikke den eneste for hvem motivationen er lyd. Jeg er
fint tilfreds med cyklens performance, men 'den rigtige' Ducati-lyd mangler.

Og skulle jeg endelig være opsat på at få noget ydelse ud af det (uha uha,
fire-fem hp ekstra?) så 'kan' jeg jo overveje at få skidtet chippet, og
stadig spare megagryn i forhold til et nyt udstødningssystem med to potter,
og jeg skal give dig. Og eftersom standardpottens udseende behager mig
særdeles godt, så synes jeg at det er en fremragende idé at fjerne noget af
dæmpningsulden.

....hvis altså ikke motoren tager skade på nogen måde - og det var egentlig
mest dét der var spørgsmålet.

Hilsen Christian

"Peter König" <apu503@airmat.dk> wrote in message
news:3d61df20$0$94775$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Christian Pedersen <prodigy@ofir.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:ajrq0e$1a7f$1@news.cybercity.dk...
> > Spørgsmålet er så - og det kan godt være at det er smådumt, men here
goes:
> > Er det muligt at bore popnitterne ud af endestykket, fjerne lidt (alt?)
af
> > dæmpningsmaterialet, og efterfølgende samle det hele med nye popnitter?
>
> Hvad er det lige der er så fedt ved at den bare skal larme ?
>
> MVH Peter König
>
>



Peter König (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Peter König


Dato : 20-08-02 07:58


Christian Pedersen <prodigy@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajso15$26me$1@news.cybercity.dk...
> Lur mig, men jeg er nok ikke den eneste for hvem motivationen er lyd. Jeg
er
> fint tilfreds med cyklens performance, men 'den rigtige' Ducati-lyd
mangler.

Nææ - du har helt ret !
Det undre mig bare, at næsten hver eneste Mc skal bralder derudaf - men stor
støjgene for menneskerne som bor ved vejen. For mig, så er den rigtig
snerren i lydpotten den helt rigtige lyd - ikke en bulderen pga manglende
indmad i lydpotten.
Vis mig en chopper i dag, der har en lydpotte der ikke larmer for meget ? og
hvis vi ser touring/racer maskinerne så er de også ved at være med, når vi
taler om at have en larmepotte.

MVH Peter könig
Honda VF 1000 F
( Original snerrende lydpotte )



Lasse Lundberg (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 20-08-02 10:41

"Peter König" <apu503@airmat.dk> wrote in message
news:3d61e89c$0$94839$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nææ - du har helt ret !
> Det undre mig bare, at næsten hver eneste Mc skal bralder derudaf - men
stor
> støjgene for menneskerne som bor ved vejen. For mig, så er den rigtig
> snerren i lydpotten den helt rigtige lyd - ikke en bulderen pga manglende
> indmad i lydpotten.
> Vis mig en chopper i dag, der har en lydpotte der ikke larmer for meget ?
og
> hvis vi ser touring/racer maskinerne så er de også ved at være med, når vi
> taler om at have en larmepotte.

det undrer mig at lige meget hvor i landet man er så er der de satans sports
flyvere, være det ultra light, eller en sesna...alle med mere eller mindre
fri udblæsning...300 meter over vores hoveder, de flyver lige hen over
stille villa kvartere, med stor gene til følge....så kan jeg ikke se hvad en
mc fra eller til med race potte skulle have af betydning.

Lasse
Mille uden prob i udstødning.




Ole Larsen (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 20-08-02 12:26


Lasse Lundberg <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajt2st$nha$1@news.net.uni-c.dk...
> det undrer mig at lige meget hvor i landet man er så er der de satans
sports
> flyvere, være det ultra light, eller en sesna...alle med mere eller mindre
> fri udblæsning...300 meter over vores hoveder, de flyver lige hen over
> stille villa kvartere, med stor gene til følge....så kan jeg ikke se hvad
en
> mc fra eller til med race potte skulle have af betydning.
>
> Lasse
> Mille uden prob i udstødning.

Det er pudsigt - uanset hvor i landet har jeg sjældent oplevet det problem.
MEN
H-D og lookalikes med fri gennemgang er da en pest.

Ole



Søren Lindholt (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 20-08-02 12:50

Ole Larsen <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in article
<RVo89.8368$ww6.1246317@news010.worldonline.dk>...
> Det er pudsigt - uanset hvor i landet har jeg sjældent oplevet det
problem.
> MEN
> H-D og lookalikes med fri gennemgang er da en pest.
>
Enig og de opleves også i meget større tal end flyverne...
Jeg var for nylig på mc-tur i Norge, og der så jeg et par gange nogle
kolonner sommerchoppere med larmepotter kommer forbi, om jeg fatter nogen
gider høre på det i timevis ???? Selv kører jeg altid gadekørsel med
ørepropper. Kun race og offroad køres uden, og mine racere larmer ikke
alverden...

--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg vores stand på Herning Stumpemarked - 9. november
Bliv snydt og fornærmet - for samme pris!!


Leif & Susanne (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Leif & Susanne


Dato : 20-08-02 09:01

"Peter König" skrev
> Hvad er det lige der er så fedt ved at den bare skal larme ?

Det kan eks. være din egen sikkerhed; du kan måske undgå et uheld hvor du
bliver "overset" i trafikken.
Vi har desværre en dårlig erfaring med original lyd fra en Yamaha SZR 660,
da en cyklist svingede ud foran Susanne der kom kørende med 50 km/t.
Susanne klarede den med grove knubs; motorcyklen blev totalskadet fordi den
efter sammenstødet med cyklisten ramte et vejskilt.
Det kostede os betydeligt flere penge end en lyddæmper med mere lyd.
Godt det "kun" var en cyklist der dummede sig.

Larm = fri udblæsning uden lyddæmper; så kan vi godt blive enig om at det
ikke er fedt!


Mc hilsen
Leif & Susanne
Aprilia Pegaso 650
DMCN# 252/253







Orla Pedersen (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 20-08-02 09:46

Hej

Leif & Susanne skrev i meddelelsen ...
>"Peter König" skrev
>> Hvad er det lige der er så fedt ved at den bare skal larme ?
>
>Det kan eks. være din egen sikkerhed; du kan måske undgå et uheld hvor du
>bliver "overset" i trafikken.
>Vi har desværre en dårlig erfaring med original lyd fra en Yamaha SZR 660,
>da en cyklist svingede ud foran Susanne der kom kørende med 50 km/t.


Jep, en cyklist vil opdage dig, men over for en moderne bil, måske med musik
i radioen, har det absolut ingen værdi, du hører først motorcyklen når det
er længe for sent. Lidt det samme problem udrykningskøretøjer har idag mod
de ekstremt "isolerede" bilkabiner. Så argumentet holder ikke, til gengæld
har jeg som nabo til A13 (400 meter) en masse "glæde" af larmepotter hele
sommeren.

Vær dog ærlige, det handler kun om image. :-|


>Larm = fri udblæsning uden lyddæmper; så kan vi godt blive enig om at det
>ikke er fedt!


Det er stortset fri udblæsning jeg taler om, og det er mange ! Dem med
originale potter hører jeg jo ikke.

mvh
Orla

>
>
>Mc hilsen
>Leif & Susanne
>Aprilia Pegaso 650
>DMCN# 252/253
>
>
>
>
>
>



Mads Lund (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 20-08-02 13:51

> Vær dog ærlige, det handler kun om image. :-|

Tja og hvilket image ;-(

Sidste år havde vi et lille arrangement på Løgstør køretekniske anlæg. Og
som motorsports udøver er "man" meget opmærksom på netop 2 ting, larm og
sindsyg kørsel. For netop de 2 ting kan forhindre os i at udøve vores sport
ved at skabe generel modstand mod sporten. Til vores arrangement deltog kun
cykler med std. udstødning = meget moderat støjbelastning. Men vi så flere
ankomme med bulder og brag, hvorfor det gentagne gange blev indskærpet at
man skulle forlade anlægget stille og roligt. For de omkring boende vurderer
hele arrangementet under ét og resultatet er desværre at anlægget er
praktisk talt lukket for aktivitet nu.

Og det er da rigtigt at lidt bulder lyder meget fedt. Men kunne vi blot
blive enige om at det er fedt med et godt designet lydbillede, og ikke kun
masser af dB.

Mads Lund
YZ426, med orginal larmepotte



Kristoffer Lippert (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 20-08-02 15:37

> Mads Lund
> YZ426, med orginal larmepotte

Hmm.. hvormange cykler har du egenligt i alt?


/Kristoffer




Mads Lund (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 20-08-02 17:18

> Hmm.. hvormange cykler har du egenligt i alt?

tjo ca. lad mig nu tælle..... ZX9, GS750, RS125, KX500, YZ426, YZ400, GS500,
RM250, WR200

det bliver vel til ca 9, hvoraf alle ender med at kunne køre med tiden.
KX'eren bliver nok ikke brugt så meget, RS'eren er mest for sjov, 400'eren
skulle gerne opgraderes til 426 og ende i noget motard noget, GS500'eren er
under ombygning til speedway RM'eren er under salg/bytte til endnu en 426,
som så bliver nedgraderet til en 400 og byttet med en YZ125 og tjo, så må
fremtiden jo vise hvad der ellers skal ske

Mads Lund
Forvirret mc mængde



Henrik Steen Larsen (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 20-08-02 10:29

> > Hvad er det lige der er så fedt ved at den bare skal larme ?
>
> Det kan eks. være din egen sikkerhed; du kan måske undgå et uheld hvor du
> bliver "overset" i trafikken.

Påstand: "Loud pipes saves lives"

Dette er ekstremt farligt IMHO. Du påmonterer et råvejern af dimensioner og
bliver gradvist lullet ind i en falsk sikkerhed af, at alle biler "ser" dig.
Samtidig begynder du sikkert at slække lidt på den aktive sikkerhed (nære
100% fokuseret på traffikken, sidevejene, brønddækslerne etc) i troen på din
urørlighed.

Jeg kører grundlæggende efter én regel: min sikkerhed er 100% op til mig
selv og mit sikkerhedsudstyr.

Ny påstand: "Loud pipes may ruin your hearing"



Kristoffer Lippert (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 20-08-02 11:14


Yup.
Ny påstand: Der er ikke noget sikkerheds udstyr der er bedre end 100%
opmærksomhed!

Jeg tror nu ikke man bliver lullet ind i en falsk sikkerhed, af at have et
råwe jern, man skal jo stadigt se hvad der sker. Uopmærksomme folk i deres
sommervarme madkasser, kan overhører hvad som helst.

Mvh
Kristoffer


"Henrik Steen Larsen" <hsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3d620bc5$0$43958$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hvad er det lige der er så fedt ved at den bare skal larme ?
> >
> > Det kan eks. være din egen sikkerhed; du kan måske undgå et uheld hvor
du
> > bliver "overset" i trafikken.
>
> Påstand: "Loud pipes saves lives"
>
> Dette er ekstremt farligt IMHO. Du påmonterer et råvejern af dimensioner
og
> bliver gradvist lullet ind i en falsk sikkerhed af, at alle biler "ser"
dig.
> Samtidig begynder du sikkert at slække lidt på den aktive sikkerhed (nære
> 100% fokuseret på traffikken, sidevejene, brønddækslerne etc) i troen på
din
> urørlighed.
>
> Jeg kører grundlæggende efter én regel: min sikkerhed er 100% op til mig
> selv og mit sikkerhedsudstyr.
>
> Ny påstand: "Loud pipes may ruin your hearing"
>
>



Søren Lindholt (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 20-08-02 12:53


Henrik Steen Larsen <hsl@adslhome.dk> wrote in article
<3d620bc5$0$43958$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Dette er ekstremt farligt IMHO. Du påmonterer et råvejern af dimensioner
og
> bliver gradvist lullet ind i en falsk sikkerhed af, at alle biler "ser"
dig.
> Samtidig begynder du sikkert at slække lidt på den aktive sikkerhed (nære
> 100% fokuseret på traffikken, sidevejene, brønddækslerne etc) i troen på
din
> urørlighed.
>

For ikke at nævne chokket som en lullende bilist får når man overhaler, og
de kommer til at give et ryk i rattet
--
Søren

> Ny påstand: "Loud pipes may ruin your hearing"

og alle andres med, incl freden og roen...

Jonas Holt (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 20-08-02 16:47

> For ikke at nævne chokket som en lullende bilist får når man overhaler, og
> de kommer til at give et ryk i rattet


Jeg har også råwepotte og jeg kan ikke lade være at overhale hurtigt i et lavt gear når bilisten
foran snakker i mobiltelefon, helst med nedrullet vindue

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Lars Vestman (21-08-2002)
Kommentar
Fra : Lars Vestman


Dato : 21-08-02 23:37

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse
news:3d62652d$0$87314$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > For ikke at nævne chokket som en lullende bilist får når man
overhaler, og
> > de kommer til at give et ryk i rattet
>
> Jeg har også råwepotte og jeg kan ikke lade være at overhale hurtigt
i et lavt gear når bilisten
> foran snakker i mobiltelefon, helst med nedrullet vindue

Årh hvaad, hvor sejt dér!!



//ironi_off
--

- Lars Vestman
www.vestman.subnet.dk/ m. bildesign, trafiksikkerhed m.m.
www.dkfritid.bil



Ole Larsen (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 20-08-02 12:30


Leif & Susanne <Aprilia.pegaso650@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ajstcc$2d7h$1@news.cybercity.dk...
>
> Det kan eks. være din egen sikkerhed; du kan måske undgå et uheld hvor du
> bliver "overset" i trafikken.
> Mc hilsen
> Leif & Susanne
> Aprilia Pegaso 650
> DMCN# 252/253


Eller omvendt - larmer du, kan du ikke høre den øvrige trafik. Og netop at
benytte høresansen var en af de væsentlige ting da jeg ville lære min datter
at cykle sikkert.
Ørepropper, larmepotter, walkman i ørerne nedsætter sikkerheden.

Ole



Jes Vestervang (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-08-02 22:42

Ole Larsen wrote:

> Ørepropper, larmepotter, walkman i ørerne nedsætter sikkerheden.
>
Det er bare ikke skidesmart at droppe ørepropperne, for så reduceres
hørelsen alligevel til samme niveau med tiden. Desuden er det kun ved meget
lave hastigheder at man kan bruge hørelsen i trafikken. Hørelsen er heller
ingen garanti for noget som helst; man kommer _ikke_ uden om at orientere
sig ordentligt alligevel.

Mht. larmepotter er det kun hvis man kører meget bykørsel eller på bane at
jeg kan have noget imod det.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - med std. potter som alligevel larmer gevaldigt, når man står bag
ved mc'en mens den er på rullefelt

Christian Pedersen (20-08-2002)
Kommentar
Fra : Christian Pedersen


Dato : 20-08-02 16:05

Nåeh, men to indlæg omhandlende det oprindelige indlæg ud af 18 ialt, er da
meget godt... tror jeg.

Vi er sikkert allesammen enige om at larmende potter er kontroversielt, og
mine naboer vil sikkert heller ikke synes at det er evigt fedt. Og
trafiksikkerhed - vi ville jo nok tage bussen, det var sikkerheden der var
gud - men det er det bare ikke, så nu er det forskellige gradbøjninger af
manglende sikkerhed.

Men er der ikke nogen af jer kloge hoveder der kender lidt mere til
problematikken med modificering af potterne?

F.eks. kunne man forestille sig, at jeg købte nogle tredie parts potter som
f.eks. TwoBrothers til den overkommelige sum af $450, men de må vel have en
anderledes karakteristik end Termignomi-potterne, og så dur det vel ikke med
den normale tændingsboks. (Oh, yeah, det er faktisk ikke pt. muligt at købe
en ny chip til en 750S'er - man skal have hele boksen, og den koster
gryn...)

Hilsen Christian

"Christian Pedersen" <prodigy@ofir.dk> wrote in message
news:ajrq0e$1a7f$1@news.cybercity.dk...
> Hej derude,
>
> Jeg er den lykkelige indehaver af en Ducati 750S med standardpotter.
>
> Jeg har længe gået og overvejet at få nogle potter på med lidt mere lyd,
> eventuelt oplagte. Men der er det problem, at jeg synes at samtlige potter
i
> Ducatis tilbehørskatalog ser 'sjove' ud, hvis I forstår. Jeg så idag en
> 750S'er med carbonpotter hos forhandleren, og syntes slet ikke potternes
> udseende og dimensioner passer til cyklen. De er jo alt for små!!!
>
> Spørgsmålet er så - og det kan godt være at det er smådumt, men here goes:
> Er det muligt at bore popnitterne ud af endestykket, fjerne lidt (alt?) af
> dæmpningsmaterialet, og efterfølgende samle det hele med nye popnitter?
> Efter sigende skulle det ikke være nødvendigt med en ny chip, hvis man
køber
> fabrikkens 'egne' åbne udstødninger (og hvis det så alligevel var, var der
> alligevel MANGE penge sparet, og flottere udstødninger oveni!).
>
> Nå, lad mig høre lidt for og imod.
>
> Hilsen Christian
>
> PS: Potterne er de originale fra fabrikken, som dog er leveret af Remus.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste