Gulvafslibning/afhøvling
Fra : O.B

Dato : 19-08-02 21:42

Først fjernede vi klinkerne, derefter spåndpladerne og tilsidst et lag
linolium. Vi ønsker at få afhøvlet trægulvet herunder i vores køkken, men
gør os nu mange overvejelser.

En proffessionel afhøvler ville nok være det bedste, men det skal ske lidt
akut så vi kan ikke rigtig vente, derfor håber jeg på jeres råd og
vejledning.

Linoliumsgulvet lå på et lag spartel-masse (ikke cement!). Er der nogen gode
råd til hvordan vi fjerner dette? Evt. et opløsende middel? Kan man måske
forvente at gulvsliberen vi lejer kan tage det?

Gulvet er som sådan pænt (læs: ikke råddent eller voldsomme misfarvninger),
ikke bejdset men dog noget ujævnt. Kan en sliber overhovedet rette op på
det? Eller kan man som amatør benytte en gulvafhøvler?

Hvis du/I ligger inde med egne erfaringer vedr. gulvafhøvling/slibning vil
jeg meget gerne høre om dem!

VH
Ole

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 19-08-02 22:03

Du KAN godt gøre det selv, MEN du kommer let til at lave nogle grimme
mærker. Flere proff gør det til latterligt lave priser, prøv at ringe til et
par stykker og spørg om de kan gøre det NU!

--
Kasper Thor

Fra : Christiansen

Dato : 24-08-02 07:06