Riffeltegn,bæretilladelser,våbentilladelse
Fra : Klaus Nybro

Dato : 19-08-02 20:46

Hej NG

Jeg har fået mulighed for at komme på en jagttur til Frankrig hvor jagten er
på vildsvin.
Jeg har imidlertid kun alm jagttegn men har mulighed for at låne en riffel.
Nu er jeg interesseret i at høre hvordan man lovligt gør det?

Jeg skal selvfølgelig bestå en riffelprøve...........Hvordan er det med den
der skal jeg vel have bæretilladelse (har hørt den alligevel ikke gælder i
udlandet)? for at måtte skyde med den lånte riffel
Hvordan får man den? Hvad koster det ?

Mvh Klaus

Fra : Mickey

Dato : 20-08-02 07:11

Du skal først & fremmest bestå riffelprøven, derefter skal du hos det lokale politikontor have bære tilladelse til den pågældende
riffel (kr. 800,-). Samme sted får du uden beregning et blå EU våbenpas som er en god ting at have. Inden du evt. rejser ud af
landet skal du lige undersøge hvilke regeler det pågældende land har mht. våben & ammo (husk også evt. gennemrejse
lande)........knæk & bræk, når du når så langt.

\!/
(@@)
----------o00o-(_)-o00o--------------

Med venlig hilsen

Michael Nielsen

Fra : Martin_P

Dato : 20-08-02 11:29

Det er _ikke_ nok med en bære tilladelse hvis du skal låne riflen over
flere dage - dertil skal du have en besidde-tilladelse - in real life
hedder denne tilladelse en "bære-, besidde-, og anvende tiladelse" -
den koster nøjagtigt det same som en bære tilladelse, så mon ikke det
er det du er på "jagt" efter
Martin_P

Fra : Benny B. Thomsen

Dato : 21-08-02 09:42

"Mickey" <michael@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
våben & ammo (husk også evt. gennemrejse
> lande)........knæk & bræk, når du når så langt.

Husk du skal have tilladelsen, inden du kan gå til riffelprøve.

Jeg mener jeg har hørt at for at tage rifflen med udenlands, kan du ikke
nøjedes med en bære tilladelse, men skal bruge en riffeltiladelse
(medejertilladelse).

Fra : JPo

Dato : 22-08-02 23:16

Inden du kaster dig ud i at vejlede andre, skulle nok have sat dig lidt mere
ind i sagerne.

"Mickey" <michael@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal først & fremmest bestå riffelprøven,

Man kan ikke gå til riffelprøve uden at have en våbentilladelse til det
våben man vil gå til prøve med.

>derefter skal du hos det lokale politikontor have bære tilladelse til den
pågældende
> riffel (kr. 800,-).

En bæretilladelse er ikke god nok, idet man ikke kan fås skrevet våbnet ind
i våbenpasset, og priser er 840 kr.

>Samme sted får du uden beregning et blå EU våbenpas som er en god ting at
have.

Er en god ting at have ?? - hvad havde du eller tænkt dig?

>Inden du evt. rejser ud af > landet skal du lige undersøge hvilke regeler
det pågældende land har mht. våben & ammo (husk også evt. gennemrejse
> lande)........knæk & bræk, når du når så langt.

Gennemrejse - det kan man jo se i passet, hvilke lande man kan transportere
våbnet i.

> ?
> ( -- -- )
> ----------o00o-(_)-o00o--------------

mvh.
JPo

Fra : sailor99

Dato : 21-08-02 18:47

Salut Klaus,

hvis turen er nært forestående, ville jeg undersøge, om det er muligt at
låne en riffel dernede. - En anden mulighed er at benytte haglbøssen med
brennekekugler. Mange steder i Frankrig, bla. flere steder i Ardennerne
bruger man ikke andet.
Mvh
Georg

Fra : Bo Havmand

Dato : 24-08-02 06:24

Politiet er stoppet med at udstede bæretilladelse til riffel, du skal æi
stedet købe en våbentilladelse - så kan I begge benytte riflen.

Bo M. Havmand

Fra : Bo Havmand

Dato : 24-08-02 06:24

Politiet er stoppet med at udstede bæretilladelse til riffel, du skal i